Šta jede super zvijezda američkog fudbala Tom Brady: U top formi jer pije puno vode i izbjegava kafu i šećere

  Igrač američkog fudbala Tom Brady, koji se smatra jednom od najvećih sportskih zvijezda uopšte, utjelovljenje je dobrog fizičkog zdravlja i izgleda. Vjerovatno je upravo to razlog zašto je toliko ljudi na društvenim mrežama fascinirano njegovim načinom tjelovježbe i navikama u prehrani. Na sreću, puno je toga što se od njega može naučiti, isto kao i profesionalaca koji su mu pomogli da dođe do mjesta na kojem je danas.

Još 2015. godine je Tom Brady osnovao fondaciju TB12 koja pomaže sportistima da preveniraju povrede i steknu snagu kako bi na terenu uvijek bili spremni i sigurni.

Kako bi dodatno potaknuli sportiste, organizacije je nedavno objavila listu navika koje Tom Brady nikada ne preskače i smatra da mu pomažu da ostane na poziciji na kojoj se danas nalazi.

U ovom se tekstu držimo njegovih zdravih prehrambenih navika koje će vam pomoći da ostanete zdravi ali i da zadržite pozitivan stav tako što ćete se kretati 30 do 60 minuta u danu, i spavati najmanje 8 sati svake noći.

1. U danu treba popiti veliku količinu vode

Kako on navodi, morate popiti pola svoje tjelesne težine u uncama. Ako znamo da jedna unca iznosi 29,50 ml, lako je izračunati koliko je vode vama potrebno. Hidracija i unos dovoljne količine vode Brady smatra stupovima svog zdravlja. Prema pisanju TB12 on svakog jutra nakon buđenja prvo pije vodu, ali pritom razmišlja i kako nadoknaditi izgubljene nutrijente nakon sna. “Prvo što napravim kad ustanem je da popijem 580 ml vode s elektrolitima”, dodaje.

2. Prehrana neka se satoji od 80 posto voća i povrća

Mnogi će pomisliti da je Brady vegan, ali to nije istina. I dalje njegova prehrana sadrži meso, ali ga jede nešto rjeđe od svojih sunarodnjaka. On svoj režim prehrane naziva biljnom i dodaje da je sve stvar dobre ravnoteže. Upravo zato savjetuje da svoj tanjur napunite većinom voćem i povrćem te manjim udjelom proteina, koje možete naći u mesu ili ribi.

3. Unosite esencijalne masne kiseline

Konzumacija zdravih masnoća, poput omega 3 masnih kiselina je ključ zdrave prehrane. Istraživanja su pokazala kako omega3 masti mogu pomoći da se smanji rizik od kardiovaskularnih bolesti, smanji mogućnost upala, snizi krvni tlak i spriječi nakupljanje plaka na krvnim žilama. Isto tako će se povećati razine dobrog kolesterola u tijelu. Prema njegovim riječima, uvijek ih unosi u organizam, putem ribe, orašastih plodova ali i proteinskih smoothieija.

4. Preskočite dodane šećere i rafinirane ugljikohidrate

Drugo je pravilo, u koje se kune i sam Brady ali i njegov tim, konzumacija cjelovitih žitarica i to u što većim količinama, ali isto tako izbjegavanje unosa procesuirane hrane. On se uvijek fokusira na namirnice koje su prirodno uzgojene a obrađene te vjeruje kako one namirnice koje se nalaze u kutiji ili plastičnim pakiranjima tamo trebaju i ostati; “Ne vadite ih van”, dodaje. Iako je iznimno važno jesti cjelovite namirnice kad god možete to ne znači da se morate ograničiti toliko da ih potpuno i uvijek izbjegavate. Ono što on izdvaja kao najvažnije je da uvijek pazite što jedete i pokušate u organizam unijeti što više cjelovitih žitarica, voća i povrća u kojem uživate.

5. Tokom dana konzumirajte proteine

Na kraju kao savjet dodaje da uključite dosta proteina u prehranu kroz dan. Brady svoj dan uvijek započinje s doručkom punim proteina te u njima uživa i tokom dana, a najčešće u obliku napitka. Očito da će profesionalni sportaš poput njega trebati puno više proteina od nas koji nismo toliko aktivni i čiji posao ne zahtijeva savršenu fizičku spremu. No ako u obroke uključite međuobroke koji se sastoje od namirnica kao što su grčki jogurt, bademi ili maslac od njih, možete računati da ste unijeli dosta proteina u organizam.

 

Šta ne smije biti na jelovniku

Tom je u vrhunske rezultate uložio je puno truda i vremena. Svakodnevno je trenirao, ali i pazio na svoju prehranu. Sa suprugom Gisele Bündchen slijedi poseban režim, a imaju i cijeli popis namirnica koje ne jedu.

Privatni kuhar para Allen Campbell u intervjuu za Boston.com 2016. podijelio je nekoliko fascinantnih nutricionističkih mudrosti kojih se dvojac i njihova djeca pridržavaju.

“80 posto onoga što jedu je povrće. Uvijek kupujem samo svježe. Ako nije organsko, ne koristim ga. I cjelovite žitarice: riža, kvinoja, proso, grah. Ostalih 20 posto je nemasno meso: organski odresci, patka i piletina. Što se ribe tiče, uglavnom spremam divlji losos”, otkrio je Campbell.

Brady i Bündchen ne jedu bijeli šećer, bijelo brašno, MSG (natrijev glutamat ili poboljšivač okusa)…

“Koristim sirovo maslinovo ulje, ali nikad s njim ne kuham. Hranu kuham samo s kokosovim uljem. Kao natrij koristim himalajsku ružičastu sol, nikad jodiranu sol”, dodao je kuhar.

Osim toga, Brady ne jede paradajz, paprike, gljive i patlidžane jer navedene namirnice nisu protuupalne.

“Nema kafe, nema kofeina. Nema gljiva ili mliječnih proizvoda. Djeca jedu voće, ali Tom ne toliko. Pojest će eventualno bananu u smoothieju”, nastavlja Campbell.

Brady i njegova supruga imaju sina Benjamina i kćer Vivian. Brady iz veze s glumicom Bridget Moynahan ima i sina Jacka.

“Djeci u posljednje vrijeme često radim vegetarijanski sushi. To su smeđa riža, avokado, mrkva i krastavac. Djeca to vole, a pritom koristim tamari jer u kući vrijedi pravilo da svi jedu bezglutenske namirnice. Grickalice su rolice od banana, ananasa i spiruline. Dehidriram puno stvari. Radim i granolu te sirove kolačiće s komadićima čokolade”, tvrdi Campbell opisujući jelovnik Bradyjevih potomaka.

Inače, slavna porodica jede isključivo ih zdjelica, a ne iz tanjira. No Campbellu to ne predstavlja problem.

“Oni zapravo ne traže nikakve konkretne stvari. Baš su opušteni”, zaključio je.