Stres utječe na sva polja našeg života i manifestira se na razne načine. I dok se za kratkotrajni stres tvrdi da je zapravo dobar i poticajan za organizam, dugotrajne i jako stresne situacije negativno djeluju na tijelo i čine nas podložnim zdravstvenim tegobama.

Često lakše pokazujemo suosjećanje za tuđe probleme, zaboravljajući na vlastito stanje. Zato ljekari ističu da je važno naučiti reći – ne i ne zatrpavati se nevažnim mislima.

Ovo su znakovi koji otkrivaju da ste pod stresom:

Preskakanje srca – ovo može biti znak da ste pod stresom.

Gubite nit – teško je ostati koncentriran kada je osoba pod stresom, pa čak i praćenje filma na TV-u može biti problematično.

Nemirni ste – nemir je također signal stresa. Teško je biti na mjestu kada znate da imate nešto riješiti što vas muči.

Izbjegavate seks – gubitak libida može biti izvor stresa ili njegova posljedica.

Boli vas stomak – crijeva i mozak komuniciraju, pa ako vam je glava u stresu, crijeva mogu reagirati.

Spavanje se čini kao daleki san – ako ste pod stresom vjerovatno teško zaspite i stalno se budite.

Gubite glas – ponekad je čak teško i izgovoriti jednu riječ kada je osoba pod velikim stresom jer disajni putovi mogu biti ometani.

Gubite kontrolu – stres može dovesti do toga da vas iritiraju stvari koje inače ne biste primijetili, pa isto tako lako možete upasti u svađu.

Jake emocije – sve vam se čini veće nego što jeste i osjećate kao da se svijet oko vas zatvara.

Prehlada ne popušta – stres slabi imunološki sistem, pa prehlada i razne infekcije lako nađu put do vas.

Šta uraditi kako biste se riješili stresa

Recitirajte pjesmu koju volite, a to je tehnika koja otpušta stres.

Koristite slušalice ili čepiće za uho ako radite u kolektivu, jer zvukovi ponekad mogu pojačati osjećaj stresa.

Rasporedite zadatke pametno kako biste izbjegli paniku.

Kuhajte jer vam je za to potrebna koncentracija, pa će vam i misli i tijelo biti okupirani.

Ošišajte se, ali samo ako vaš frizer voli pričati – malo neobaveznog razgovora može pomoći da zaboravite.