Smokve su riznica zdravlja i melem za živce

Ako se zaželite nečeg slatkog, posegnite za paketićem suhih smokava koje su pune zdravih antioksidansa, vlakana i kalcija. Jedite ih kao popodnevnu grickalicu ili napravite ukusan džem.

Suhe smokve mnogo su bolji izvor topivih vlakana, s čak 4 do 5 grama po plodu. Smokva je bogat izvor kalcija, željeza, magnezija, kalija, vitamina B6, vitamina C i beta karotena. Ima nizak sadržaj masnoća pa osigurava više vlakana od bilo kojeg drugog voća i povrća. Svježe, kao i suhe, smokve sadrže puno pektina, topivog vlakna koje može smanjiti holesterol u krvi.

Sadrži i triptofan koji osigurava dobar san i pomaže mozgu da pravilno iskoristi glukozu, odnosno šećer. Također, pospješuje i dobru cirkulaciju. Važan je podatak da u 100 grama sirove smokve ima čak 17,5 miligrama magnezija, dok ista količina suhih smokvi sadrži trostruko više ovog minerala. Magnezij je jedan od ključnih faktora za zaštitu organizma od utjecaja stresa pa predstavlja pravi melem za stanice nervnog sistema. Suhe smokve zbog magnezija su voćka izbora za mišiće, kakvoću krvnih žila i nervnih stanica.

Smokva sadrži do 80 posto vode i blizu 60 posto prirodnog šećera koji stimulira mozak da brže razmišlja. Zbog toga su smokve odličan izvor energije. Ljudima koji ih jedu donose budnost, svježinu i brže reakcije. Jedino dijabetičari ne bi trebalo da jedu suhe smokve jer u njima ima čak 66 posto šećera.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!