Slučaj mlade Agnes Bowker: Spavala sa đavolom za vrijeme punog Mjeseca, pa rodila mačkolikog demona?!

Kako su detalji o „nečasnom porođaju“ postajali sve živopisniji, mještani su se počeli pribojavati da je Agnes rodila neku demonsku grozotu koja najavljuje nadolazeću katastrofu. Sama Agnes je malo toga učinila da utiša i smiri ove glasine, tvrdeći da je rodila dijete nekog nadnaravnog stvora s kojim je nekoliko puta imala seksualne odnose

Vjerovanje da demoni hodaju Zemljom, nekada davno bilo je toliko rasprostranjeno da su čak i najinteligentniji i najučeniji ljudi bili ubijeđeni da negdje u mračnim ulicama vreba neko pakleno čudovište spremno da svoju žrtvu odvuče nazad u pakao. Oni manje prosvijetljeni zatvarali su se u svoje kuće čim mrak padne u strahu od vještica, čarobnjaka, demona i duhova.

Iz ovog doba praznovjerja dolaze brojne priče o magiji, demonskim silama i čudovištima, a jedna takva uspjela je da odoli zubu vremena. Kao da je odbijala da nestane kroz vijekove kako bi joj se iščuđavale buduće generacije. Glavni akteri ove priče su jedna skromna seljanka, njen ljubavnik Đavo, i demonska mačkolika beba.

 U postelji sa đavolom

Da bismo bolje razumjeli detalje ove priče, moramo se vratiti u 1569. godinu gdje je u engleskom Liecestershireu živjela Agnes Bowker. Ova dvadesetsedmogodišnjakinja se ni po čemu posebnom nije isticala iz gomile. Marljiva kćerka mesara dane je provodila čisteći očevu radnju, i možda bi istorija zaboravila njeno ime da se nije desio niz bizarnih događaja koji je definisao tok njenog života.

Sve je počelo kada je Agnes iznenada zatrudnjela. S obzrom da Agnes nije bila u braku, njeno stanje se smatralo velikim grijehom, ali kako će se ispostaviti to će joj biti najmanja briga. Sedamnaestog dana janaura 1569. godine, uplašeni mještani su počeli pričati kako je Agnes rodila nekakvo mačkoliko demonsko stvorenje, a vijesti su se po obližnjim gradovima počele širiti poput požara.  Uostalom, bilo je to doba kada su mitovi i magija bili itekako stvarni, Đavo i njegovi demoni stvarna prijetnja, a praznovjerje je bilo pravilo u svakoj kući.

Kako su detalji o „nečasnom porođaju“ postajali sve živopisniji, mještani su se počeli pribojavati da je Agnes rodila neku demonsku grozotu koja najavljuje nadolazeću katastrofu. Sama Agnes je malo toga učinila da utiša i smiri ove glasine, tvrdeći da je rodila dijete nekog nadnaravnog stvora s kojim je nekoliko puta imala seksualne odnose.

David Cressy u svojoj knjizi „Travestije i transgresije u Engleskoj za vrijeme Tudora i dinastije Stuart“, navodi sljedeće:

„Taj stvor je jedne noći ušao u njen krevet dok je spavala. Bio je težak, legao je na nju ali je nije dirao.  Sljedeće noći ga je opet ugledala i rekla je da je ličio na crnu mačku. Još nekoliko puta za vrijeme punog Mjeseca mačkoliki stvor je dolazio u njenu sobu, i imali su odnose.“

 Otac je ličio na kombinaciju „medvjeda, psa i čovjeka“

Vijesti o neobičnom porođaju stigle su i do Tajnog vijeća kraljice Elizabete I i tadašnjeg londonskog biskupa, koji su priču shvatili veoma ozbiljno, pa je donešena odluka da se provede prava istraga. Među prvim ispitanim osobama bile su Agnesine babice koje su navodno bile prisutne za vrijeme porođaja, i začuđujuće, svih šest žena su podupirale neobične tvrdnje „majke demonske bebe“.

Jedna od njih bila je i Elizabeth Harrison koja je tvrdila da je svojim očima vidjela i oca ovog stvorenja, kojeg je opisala kao kombinaciju „medvjeda, psa i čovjeka“. Babica Margaret Roos kazala je da je demonska mačka ogrebala dok se još nalazila u utrobi,  i to kada je stavila ruku na Agnesin stomak za vrijeme poroda. Navodno, žene su u jednom trenutku otišle da uzmu sve što im je bilo potrebno za porod, a kada su se vratile u sobu gdje je ležala Agnes, porođaj je bio završen, a čudovišna beba je ležala na podu pored kreveta. Harrison je također rekla kako joj je Agnes ispričala o misterioznoj ženi sa kojom se susretala u selu, i koja joj je zagonetno rekla da će uskoro roditi zvijer po imenu „Monncalf“.

U međuvremenu su ispitani i drugi svjedoci ukljućujući mještane i lokalne sveštenike, a čak se pojavilo i tijelo za koje se vjerovalo da pripada paklenom čudovištu. Nekoliko muškaraca je tvrdilo da su u utrobi stvorenja pronašli slamu i ostatke hrane, ali na kraju se ispostavilo da je bilo riječ o običnoj mački.

  Žrtva učitelja?

Kako se priča o bebi-mački zakuhavala, ljudi su počeli optuživati Agnes da je ukrala komšiji mačku kako bi prevarila naivni narod. Arhđakonov povjerenik Anthony Anderson bio je prvi koji je, najviše iz radoznalosti, pregledao Agnesinu „bebu“, ali i iz nastojanja da se konačno stavi tačka na ovaj bizarni slučaj. Nakon ispitivanja svjedoka, uključujući i samu Agnes, te analizirajući tijelo mačke koja se ubrzano raspadala, zaključio je da se radi o običnoj životinji. Londonski biskup Edmund Grindal također je zaključio da se najvjerovatnije radi o prevari, ali je priznao da ne postoji način da se to dokaže.

U čitavu priču se uključio i doktor Wiliam Bullein koje je izrazio sumnju u čitavu priču, ali je još uvijek bilo mnogo preplašenih mještana koji su u sve to vjerovali. Mišljenje ovih stručnjaka bacili su sumnju na istinitost Agnesine priče, ali to nju nije spriječilo da počne iznositi još luđe i kontradiktorne priče.

Ponekad bi govorila o svojim noćnim susretima sa svojim ljubavnikom-demonom, dok bi u drugim trenucima tvrdila da joj je naredbu da se uda za Đavola dao njen učitelj koji je više puta seksualno zlostavljao, i da je upravo on poslao demona sa kojim je navodno zatrudnjela.

Čak je i lokacija „bebe“ bila misterija. Agnes bi u jednom trenutku pričala da je dijete dala na usvajanje u susjedni Guilsborough, dok bi kasnije tvrdila da je dijete rođeno mrtvo. Ponekad bi govorila da se uopšte ne sjeća porođaja, sve dok je babice ne bi potsjetile na monstruma koji joj je izašao iz utrobe.

 Crkva požurila da sve zataška

Čitav slučaj je na kraju završio na crkvenom sudu, a Agnesine babice su i dalje tvrdile da je priča o čudovišnoj mački i njenom demonskom ocu – istinita. Uprkos brojnim ispitivanjima i vraćanju na početak priče, niko nikada nije otkrio šta se desilo stvarnom djetetu jer je bilo opšte poznato daje Agnes zaista bila trudna.

Priče da je dijete rođeno mrtvo ili da se nalazi u Guilsboroughu nikada nisu potvrđene. Pričalo se i da je Agnes možda ubila svoju bebu, ne zato jer je to bilo neko mačkoliko čudovište, nego jer je očajnički nastojala da izbjegne etiketu žene koja rađa djecu izvan braka.

Naravno, bilo je i onih koji su i dalje vjerovali da je žena zaista rodila nekakvog demona, te da to nije bio stvor nad kojim je izvršena nestručna autopsija. Bez obzira na sve, mještani su većinom bili uvjereni da se nešto paranormalno desilo u Agnesinoj kući. David Cressy je zabilježio:

„Nije bilo toliko bitno da li je Agnes rodila neku paklenu zvijer, ili je ubila svoju bebu. Činjenica je da su njene tvrdnje postale predmetom javne zabrinutosti, jer se u praznovjernom narodu pobudilo vjerovanje da su takve stvari moguće što je zabrinjavalo Crkvu.

Abnormalni porođaji bili su šokantni potsjetnici na nepredvidivost svemira i moć skrivenih sila za narušavanje svakodnevnih rutina i ljudskih života. U kriznim vremenima, ovakvi slučajevi su znali poprimiti političke dimenzije. Čitava kraljevstva su padala zbog pokretanja glasina i neprovjerenih priča, pa ne čudi što je vlast 1569. godine nastojala da kontroliše ovakve priče.“

 Nepoznata sudbina

Agnes Bowker nije proglašena krivom ni za kakav zločin. Nakon što je slučaj zatvoren a suđenje okončano, njeno ime se sve rjeđe izgovaralo. Ništa se ne zna o njenoj sudbini nakon što su se stvari smirile, a njena priča je ostala kao testament neobičnim vremenima koja će se prepričavati vijekovima kasnije.

A nama ostaju samo pitanja. Šta se desilo Agnes Bawker? Da li je sve samo izmišljotina mentalno nestabilne žene koja je očajnički pokušavala za sakrije vanbračnu trudnoću od okruženja koje je vjerovalo u magiju?

Ili je možda zaista rodila demonsku bebu? Na kraju krajeva zašto bi se u čitav slučaj uključo sami vrh zemlje u nastojanju da što prije zaključi slučaj? I ako je ovo istina, kakva je sudbina demonske bebe?  To su pitanja na koja vjerovatno nikada nećemo dobiti odgovor, a bizarni slučaj mlade Agnes i njene mačkolike bebe ostaje jedna od najčudnijih istorijskih priča.

Komentari

komentara