Slavne zagovornice zdravog načina života priznale da i one posegnu za ugljikohidratima

Dvije velike zagovornice zdravog načina života i apsolutni autoriteti u prehrani ‘priznale‘ su da polagano mijenjaju svoje prehrambene navike te od strogog izbjegavanja ugljikohidrata prelaze u tim – umjereno i balansirano ugađanje vlastitom tijelu.

Čini se kao da je pandemija kumovala destigmatizaciji ugljikohidrata kao prehrambene skupine.

Činilo se kao da cijeli svijet radi kruh od kiselog tijesta, društvene mreže bile su preplavljene receptima za domaći sourdough krug koji su ljudi pekli zatvoreni u kućama.

Zatim se prešlo i na banana-bread. Malo po malo, putevima ‘egzotičnih‘ i proteinskih kruhova, kruh i krušni proizvodi kao da su se vratili u naš život. Čak su i zagovornice zdravog načina života, vježbanja i dijeta priznale da i one posegnu za ugljikohidratima.

Jennifer Aniston godinama je apsolutni autoritet za sva pitanja fitnessa, zdrave prehrane i trendova za održavanje dobre forme, također je i veliki zagovornik načina prehrane u kojem nema mjesta za namirnice iz skupine ugljikohidrata. No, čak je i ona u nedavnom intervjuu za People otkrila da polako mijenja te svoje navike.

“Svi se boje posegnuti prema košarici za kruh. Ja se više ne bojim, dok god je to u umjerenim količinama”, kazala je Jen.

Prestala je biti stroga prema sebi u 52. godini života te si ponovno dopušta pojesti tjesteninu ili sendvič s vremena na vrijeme. “Mom se tijelu nešto sviđa u tome kad jedem ugljikohidrate, kao da kaže – hvala, zašto mi to uskraćuješ?”, kazala je glumica.

Još jedna zagovornica discipliniranog života Gwyneth Paltrow, ponovno otkriva blagodati kruha.

Priznala je da je za vrijeme karantene pogazila sve principe kojih se držala u prehrani – od toga da je pila sedam dana u tjednu do toga je spremala paštu i jela kruh.

Ugljikohidrati dosta dugo vremena kao da imaju izgon iz fitness zajednice, godinama su se popularizirale dijete s isključivim unosom proteina, posebno zahvaljujući Atkinsonovoj ili Keto dijeti.

Priznanje da je netko pojeo kiflu, u nekim se trenucima smatralo apsolutnom nebrigom za tijelo. No, stvarni utjecaj ugljikohidrata na naše tijelo ipak govori potpuno drugačiju priču – oni su neophodni za zdravlje našeg tijela i mozga. Pogotovo kod žena, prehrana s niskim udjelom ugljikohidrata (popularne low-carb dijete) utjecale su na hormone, hipotalamus, hipofizu i nadbubrežne žlijezde.

Istraživanja su pokazala da ako unosimo premalo ugljikohidrata možemo izazvati skok hormona stresa, utjecati na menstrualni ciklus i spavanje, a uzrokuje čak i gubitak kose. Jedno je istraživanje provedeno na tinejdžericama koje su provodile ketogenu dijetu šest mjeseci pokazalo da je čak 45 posto njih doživjelo probleme s menstruacijama.

Nabolje bi bilo konzumirati namirnice iz skupine ugljikohidrata koje su pune vlakana, a napravljene su od integralnih žitarica – poput raži, zatim zob, krumpiri, kvinoja i tako dalje. Najbolje bi bilo i dalje izbjegavati jednostavne i rafinirane šećere – poput pekarskih proizvoda, pizze, bijelog kruha i jednostavnih žitarica.

Ali kako je rekla Jen, tu i tamo se smijemo počastiti s nekim slatkim pecivom, da razveselimo mozak i organizam tokom teškog dana.

error: Content is protected !!