Škrgutanje zubima u snu: KAKO MOŽETE PRESTATI S OVOM NAVIKOM?

Da li ste ikada iskusili bolnu vilicu ili glavobolju kada ustanete ujutru iz kreveta? Ili ste možda primijetili da su vam usta stisnuta tokom dana?

Možda patite od bruksizma, stanja u kom ljudi stiskaju zube tokom dana ili ih grickaju noću – takođe poznato kao bruksizam u snu. Bruksizam može dovesti do bolnih i zategnutih mišića vilice i glavobolje, posebno oko sljepoočnica, a u težim slučajevima može oštetiti vaše zube.

Šanse za razvoj bruksizma (snažno škripanje i stiskanje zubima noću dok spavamo) mogu povećati navike kao što su pušenje, pijenje alkohola ili čak i previše kafe, ali osnovni krivci su stres i tkeskoba.

“Bruksizam je uglavnom povezan sa stresom. Stres može uzrokovati stalnu brigu i razmišljanje, što može uticati na tijelo i uzrokovati škrgutanje zubima dok spavate – rekao je Pajal Bala, stomatolog.

Cjelodnevno škrgutanje zubima može negativno da utiče na cjelokupno zdravlje.

“Dugotrajno škrgutanje zubima može istrošiti caklinu na zubu i površini zuba, što bi moglo dovesti do povećane osjetljivosti i oštećenja zuba – objašnjava Pajal.

Kao što smo već rekli, bruksizam je obično uzrokovan stresom ili tjeskobom, stoga je važno da pronađete korijen problema – kako biste mogli da ga riješite.

Isprobajte vježbe opuštanja mišića
Druga je mogućnost isprobati vježbe opuštanja mišića, koje mogu da budu posebno korisne ako tokom dana škripite zubima.

“Dakle, određeni pokreti usta i vilice i vježbe koje treba raditi prije spavanja kako bi se vilica opustila, mogu da budu od pomoći – napominje stomatolog.

Nosite štitnik za zube dok spavate
Štitnici za zube, tzv. folije štite vaše zube od pretjeranog stiskanja ili škrgutanja. One će takođe uspjeti da smanje bol koji osjetite slijedećeg jutra, kao i da spriječe buduće oštećenje zuba.

Poboljšajte higijenu sna
Konačno, bruksizam bi mogao biti simptom loše kvalitete sna.

“Ako provodite puno vremena ispred ekrana neposredno prije spavanja, to bi podsvjesno moglo da šteti kvalitetu sna što dovodi do škrgutanja zubima. Pokušajte da iskoristite nekoliko sati prije spavanja da se opustite, okupate, pročitate knjigu – dodaje.