NEVJEROVATNO: Čak i do 13 sati dnevno provedemo sjedeći!

Nekada su ljudi strahovali od infekcija i povreda, dok modernog čovjeka muče ozbiljne posljedice sve dužeg sjedenja.

Jasno je da dugotrajno sjedenje opterećuje kičmu i mišiće, ali najnovija istraživanja pokazuju da ono pogubno za cio organizam, da uzrokuje mnoge bolesti – gojaznost, dijabetes, oboljenja srca, vena, unutrašnjih organa, mišića i kostiju.

Mišići koji se ne aktiviraju u dužem periodu počinju da slabe. Bolovi u vratu i ramenima vremenom postaju ozbiljni i pokazuju na okoštavanje u vratnom dijelu kičmenog stuba. Mozak dobija manje kiseonika i smanjuje se produktivnost.

Prema riječima doktora i fizioterapeuta, masaža i svakodnevne vježbe mogu da pomognu, ali ne ako se osam sati dnevno provede na stolici.

Za ljude koji svakodnevno vježbaju ali, ipak, dosta sjede, savjetuje se da vježbanje podijele u više dijelova u toku dana. Takođe, savjetuje se da čovjek na svaki sat ustane i prošeta nekoliko minuta ili se bar istegne.

Svjetska statistika pokazuje da čak 86 odsto Amerikanaca sjedi tokom svog radnog vremena, a čak polovina ustaje samo da bi uzela hranu. Zatim 36 odsto provodi sjedeći pred TV-om kod kuće još sat ili dva, a ostali još toliko pred računarom.  Zato je američka Zdravstvena medicinska asocijacija utvrdila postojanje takozvane „sjedeće bolesti“ kao skupa simptoma koji mogu dovesti do oboljenja i smrti. Osobe koje provode pred TV-om više od sedam sati dnevno imaju za 60 odsto veći rizik da će umrijeti od srčanih oboljenja.

Takođe, osobe koje obavljaju kancelarijski posao ili posao koji zahtijeva sate sjedenja, trebalo bi da, dok rade, stoje barem dva sata kako bi bili zdraviji i duže živjeli. Savjetuje se zaposlenima da uvijek stoje kada razgovaraju telefonom i da protegnu malo noge, makar i po kancelariji.

KAKO SE PRAVILNO SJEDI: 

– Glavu ne naginjati naprijed.

– Ramena treba da budu opuštena.

– Laktovi pod uglom od 90 stepeni, a ruke blizu tijela.

– Donji dio leđa treba da ima podršku.

– Stopala da stoje ravno na podlozi. (aura.ba/pink.rs)

Komentari

komentara