Sjedenje nas polako ubija, ali dovoljno je samo pet minuta istezanja da poništite negativne efekte

Posljedice sjedenja su višestruke- od bolova u kičmi i nogama, do povećanja rizika od kardiovaskularnih bolesti


Dugo sjedenje za računarom postalo je svakodnevica, a veoma šteti zdravlju.

Zato ako ste od onih koji su na poslu “prikovani” za stolicu, trudite se da se što češće istežete.

Pomjeranje u stolici, istezanje, može da smanji negativne posljedice višesatnog sjedenja – posljedice su brojne, uključujući i ranu smrt.

Prema istraživanjima koja su vršena među ljudima koji obavljaju poslove koji zahtijevaju višesatno sjedenje, istezanje može biti velika promjena i dosta pomaže u očuvanju cjelokupnog zdravlja.

Prilikom sprovođenja istraživanja, stručnjaci su podijelili učesnice studije u tri grupe: one koje se rijetko, umjereno i često protežu.

Istraživači su otkrili da je dugo sjedenje (sedam ili više sati dnevno) povezano sa 30 odsto većim rizikom od smrti kod onih koji se rijetko kada protežu.

Pokreti istezanja mogli bi donekle da ponište negativne efekte sjedenja.

Ipak, prije nego što počnete da se besomučno protežete u stolici, imajte na umu da je ova studija ispitala samo uticaj na smrtnost.

 

Ukoliko dugo sjedite, pravite česte pauze – po pet minuta na svakih sat vremena – i prošetajte kako bi se snizio nivo šećera u krvi.

error: Content is protected !!