Sjajni savjeti: ZAŠTO JE DOBRO POPODNE MALO ODRIJEMATI?

Popodnevno kunjanje je zaista dobro za naše zdravlje!

Popodnevne drijemke su zaista dobre za naše zdravlje. Čak se može reći da je drijemanje podjednako efikasno kao i lijekovi kada je u pitanju snižavanje krvnog pritiska.

Prema brojnim istraživanjima, sat vremena drijemanja u podne smanjuje krvni pritisak u prosjeku za pet stupnjeva, što ima slične efekte kao uzimanje lijekova ili izbacivanje soli iz ishrane.

Takođe, popodnevno drijemanje može značajno smanjiti rizik od srčanog udara.

Tim grčkih ljekara iz Opšte bolnice u Vouli pratili su 212 osoba sa prosječnim sistolnim krvnim pritiskom od 130mm / HG, za koji se smatra da je na granici nezdravog. Jedan od istraživača, Dr Manolis Kalistratos je rekao slijedeće:

“Izgleda da popodnevna drijemka snižava nivo krvnog pritiska u istom opsegu kao i neke druge promjene u načinu života.

Na primjer, smanjen unos soli i alkohola može da dovede do smanjenja nivoa krvnog pritiska za 3 do 5 mm / Hg.

“Ovi nalazi su važni jer pad krvnog pritiska od samo 2 mm / Hg može smanjiti rizik od kardiovaskularnih problema kao što je srčani udar do 10%. Drijemanje se može lako uključiti u dnevnu rutinu (ako to radne obaveze dozvoljavaju), i ne košta baš ništa.

On još dodaje: “Mi očigledno ne želimo da podstičemo ljude da spavaju satima tokom dana, ali sa druge strane, oni ne bi trebalo da se osjećaju krivim ako mogu da malo odspavaju, s obzirom na sve potencijalne zdravstvene koristi koje od jedne drijemke dnevno imaju.

“Iako su obje grupe primale isti broj lijekova i krvni pritisak je bio dobro kontrolisan, još uvijek je došlo do značajnog smanjenja krvnog pritiska među onima koji su malo odspavali u toku dana”, zaključuje dr Kalistratos.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!