Signali tijela: ŠTA ORGANIZAM PORUČUJE AKO VAM SE STALNO SPAVA?

Naravno, postoji mnogo stvari koje mogu ujutro da izazovu taj pospan, letargičan osjećaj. Dobra vijest je da se većina njih može spriječiti. Evo nekih osam glavnih razloga:

1. Ne spavate dovoljno dugo:
Prvo se sjetimo onog što je očigledno: većini odraslih treba oko sedam do devet sati sna noću, prema zvaničnim preporukama Američke akademije za medicinu spavanja. Iako se neki mogu izvući sa manje i još uvijek se osjećaju odmorno slijedećeg jutra, malo ih je.

2. Previše spavate:
Na drugom kraju spektra moguće je previše spavati. Ne postoji službeni broj sati koji predstavlja prespavanje, ali neki znakovi da možda pretjerujete uključuju osjećaj umora tokom cijelog dana, pad energije i jutarnje glavobolje.

3. Ne spavate kvalitetno:
Ako spavate osam sati bez prekida, ali se i dalje budite umorni, to je znak da ne spavate kvalitetno. Postoje četiri faze sna, a posljednje dvije – REM i ne-REM duboki san – su one u kojima se naš mozak zaista odmara i puni. Ljudi koji se često probude usred noći vjerovatno neće trošiti toliko vremena na one koliko bi trebali.

4. Pijete prije spavanja:
Iako bi poneki gutalj prije sna mogao da vas opusti, istraživanje pokazuje da konzumiranje alkohola prije spavanja inhibira taj uvijek važan REM san. Prije nego što ih zamijenite velikom čašom vode ili čaja, imajte na umu da previše tečnosti prije spavanja može prouzrokovati odlazak do kupatila usred noći. Urolog Vanita Sima, preporučuje da posljednje piće popijete nekoliko sati prije nego što se ugase svjetla.

5. Jedete prije spavanja:
Uživanje u slatkom desertu neposredno prije spavanja može onemogućiti da lako utonete u san. Dr Mišel Breus, sertifikovani stručnjak za spavanje, kaže da bi većini ljudi bilo bolje da ponoćno grickalice smanje na 200 do 250 kalorija oko 30 minuta prije spavanja – idealno je mješavina cijelih ugljenih hidrata i masti ili proteina.

6. Vaš raspored spavanja je nestalan:
Tijelo voli dosljednost, pa tako odlazak na spavanje jedno veče u 22 sata, a drugo u 1 ujutro, samo će zbuniti vaš organizam.

7. Prekasno ste telefonirali:
Kad smo kod alarma, taj noćni vam takođe može biti znak da uveče odložite telefon i ostalu elektroniku. Gledajući plavo svjetlo preblizu kreveta može se poremetiti sa vašim cirkadijalnim ritmom, a ovih dana pomicanje obično povlači poplavu stresa, uzbuđenja ili straha – od kojih nijedno nije pogodno za duboki, restorativni odmor.

8. Imate apneju u snu:
Medicinsko stanje koje uzrokuje abnormalnosti disanja tokom spavanja, apneja tokom spavanja često dovodi do hrkanja i čestih buđenja tokom noći. Ako sumnjate da biste je mogli imati, obratite se ljekaru. Oni bi mogli da preporuče novi položaj spavanja, promjene prehrane i gubitak težine kao potencijalne planove liječenja.

error: Content is protected !!