Seoska večera – najzdravije jelo na svijetu: PURA: NAJBOLJI BRANIČ OD RAKA!

Vrlo je zdrava i ukusna, ne sadrži gluten, a jeftina je i priprema se vrlo lako! Može se konzumirati na razne načine i u kombinaciji s različitim namirnicama.

Palenta je jelo koje je nastalo u sjevernoj Italiji i od davnina se smatrala seoskim jelom. To je obrok koji je napravljen od bijelog ili žutog kukuruznog griza. Kukuruzno brašno ili griz imaju vrlo pozitivan utjecaj na cjelokupno zdravlje čovjeka. Najvažnija stvar kod ovog jela je činjenica da palenta ne sadrži gluten i može je konzumirati svako bez obzira na starost.

Idealna je za male bebe, za ljude koji vode računa o svojim kilogramima ili pak za one koji imaju problema s probavnim sistemom.

 Zdravstvene prednosti

Ovaj obrok sadrži dovoljno minerala, nutritijenata i vitamina koliko je tijelu potrebno da bi normalno funkcioniralo. Palenta ima veliki učinak na sprječavanje raznih bolesti, kao i na sveukupno zdravlje čovjeka.

Ona u svom sastavu ima prirodne masti tj. karitenoide i upravo te zdrave masnoće zaslužne su za njene moći koje pospješuju bolji i kvalitetniji rad crijeva. Palenta je odlična u otklanjanju viška kilograma, jer također utječe i na dobro i zdravo varenje hrane.

Kukuruz je zaslužan za sve dobrobiti ovog ukusnog jela. Odmah iza pšenice i riže, kukuruz važi za najvažniju žitaricu na svetu. To je jedna od najboljih namirnica koja ljudski organizam ispunjava dugotrajnom dobrom energijom.

Kukuruzno brašno sadrži veliki niz hranljivih supstanci. To brašno je veliki izvor folata, vitamina B6, K i E, pantotenske kiseline, tijamina, riboflavina i nijacina. Također može se pohvaliti s velikim sadržajem fosfora, magnezija, cinka, kalija, bakra, selena i mangana.

Zahvaljujući baš kukuruzu koji sadrži, palenta ima vrlo mali broj kalorija u sebi, te je zbog toga idealan obrok za mršavljenje. Ona je jedna od najboljih i najefikasnijih namirnica koje se preporučuju kada su dijete u pitanju.

100 g palente sadrži oko 380 kalorija. Ona u svom sastavu ima samo prirodnu materiju tako da su i njeni ugljikohidrati i lipidi pozitivni za ljudski organizam. Palenta je odličan izbor za bebe i djecu.

Zdrav obrok koji će oni obožavati pogotovu ako se kombinira s jogurtom ili nekim povrćem koji mališani vole. Još jedan od razloga zašto je ovaj obrok idealan za djecu je to što palenta sprječava nagli pad imuniteta.

Smanjenje rizika od raka jedna je od prednosti koje ljudskom organizmu pruža palenta. Znanstveno je dokazano na univerzitetu u Americi da se konzumiranjem palente znatno smanjuje rizik pojavljivanja ove opake bolesti. Palenta će smanjiti rizik od raka debelog crijeva, kao i pojavljivanje hemoroida.

Jačanje stanica debelog crijeva također je još jedan od uspjeha koji je zabilježen kod osoba koje su palentu uvrstili u svoje redovne obroke. Osim što će ih ojačati, palenta će također djelovati antioksidativno na cjelokupan organizam, ne samo na crijeva.

Smanjuje holesterol zahvaljujući dobrim mastima koje sadrži, kao i vlaknima i kompleksnim ugljikohidratima. Samim tim iz tih razloga, palenta će spriječiti i pojavljivanje viška kilograma. Konzumiranje ovog zdravog obroka donosi i korist kada je srčano i cirkularno zdravlje čovjeka u pitanju. Postoji razlika između domaće i kupovne palente. Palenta koja se nabavlja u trgovinama obogaćena je askorbinskom kiselinom tj. vitaminom C i beta karotenom, te je samim tim nešto bogatija kada su vitamin A i C u pitanju od domaće, a kada je riječ o kalorijama, ugljikohidrati i masti su slične količine u sastavu i domaće i kupovne.

Priprema palente

Palenta se može pripremati na dva načina. Svaki je vrlo lagan i brz za pripremu. Da bi se napravila palenta na prvi način potrebno je u lonac staviti 3 i po šoljice vode. Nakon toga dodaje se malo ulja i prstohvat soli. Kada sve to provrije, temperatura se smanjuje na minimum i sipa se jedna šoljica kukuruzne palente uz konstantno miješanje. Kod spremanja palente preporučuje se upotreba drvene kašike, zbog oksidacije metalne kašike. Uz ovaj ukusan obrok mogu se dodati neke zdrave sjemenke ili omiljeno povrće. Drugi način na koji se palenta može spremiti je sljedeći. U posudu se ulije litra i po vode. Zatim dodaje se jedna kašika soli i pričeka se da voda provrije. Kada je voda ključala dodaje se 500 g kukuruznog brašna. Brašno će ostati na površini vode.

U brašnu se drvenom varjačom napravi rupa i ostavi se da se tako kuha na umjerenoj laganoj vatri. Poslije izvjesnog vremena brašno će se stopiti s vodom i tada je palenta, ukusna i zdrava, spremna za konzumiranje.