Selen je neophodan organizmu: Usporite starenje kože, mišića i mozga

  Selen je, za organizam, nužan oligoelement i snažan antioksidans. Štiti stanice od oksidacije, te sprječava prerano starenje kože, mišića i mozga. Također sudjeluje u prevenciji kardiovaskularnih bolesti i jača imunitet, a u jetri potječe izbacivanje nekih toksina.

Ljudski organizam ne proizvodi selen, pa ga je potrebno unijeti pravilnom prehranom. Hrana bogata proteinima, ujedno obiluje i selenom. Zato se pobrinite da na vašem stolu svoje mjesto pronađu plodovi mora, riba (tuna), teletina, jaja, crveno meso i žitarice.
Selen je pohranjen u crvenim krvnim stanicama, jetri, slezeni, srcu, noktima, testistima i spermatozoidima. Svoju ulogu u ljudskom organizmu ostvaruje kao dio važnih antioksidativnih enzima štiteći ga od štetnog utjecaja slobodnih radikala, a važan je i za imunološki sistem.
Do nedostatka selena u organizmu, najčešće dolazi zbog prehrane siromašne proteinima, kao i zbog malog unosa ribe i žitarica. Na razinu selena u organizmu utječu i dob osobe i zdravstveno stanje. Teško je zapravo ustanoviti kada je nastupio nedostatak selena, jer ne postoje neki vidljivi simptomi.


Općenito govoreći, nedostatku selena najpodložnije su osobe izložene oksidantnom stresu (pušenje, zagađenost) ili one koje pate od bolesti povezanih uz oksidantni stresa.
Starije osobe imaju veću potrebu za selenom, jer sve bolesti koje se javljaju u trećoj dobi naglašavaju nedostatak tog oligoelementa. Osobe koje boluju od distrofije ili drugog mišićnog poremećaja također u organizmu imaju manjak selena jer se on u najvećem dijelu koncentrira u mišićima.
Selen je najbolje unositi putem namirnica i to onih u kojima ga ima najviše. Pritom je važno poštivati propisane dnevne količine. Iako do prevelike količine selena u organizmu dolazi doista rijetko, ona može biti toksična i uzrokovati iritaciju kože glave i noktiju. Do ovakvog slučaja dolazi ukoliko se duže vrijeme u organizam unosi više od 0,9 miligrama selena dnevno.

  Najbolje namirnice koje sadrže selen su:
Preporučena dnevna doza selena za odrasle ljude iznosi 55 mcg.

govedina, janjetina,puretina,piletina,jetrica,tuna,sardine,jaja,kelj,brokula,grašak,grah,kikiriki,suncokretove sjemenke,čokolada,banane,grožđe,jagode,ječam,zoB,kukuruz,sir,soja.

Komentari

komentara