Sedam savjeta za bezbrižan doček hladnijih i tamnijih dana: PRIPREMITE TIJELO I UM ZA DOLAZAK JESENI

   Kroz jesen polako usporavamo i pripremamo se za zimu. Nastojimo se odmorili, sačuvati energiju i održati psihofizičku ravnotežu. Druženje s prirodom, osjećaj mira i zagasite boje koje odmaraju, pomoći će vam da se opustite i riješite negativne energije, a istovremeno ispunite pozitivnom.

Laganim dolaskom jeseni, Majka priroda počinje prijelaz iz ljetne sezone visokih energija, svijetlih, toplih i dužih dana u sporiji tempo, na što ukazuje opadanje lišća, kraći i tmurniji dani, te hladnije vrijeme.

Ova sezonska promjena nije ograničena samo na promjenu našeg prirodnog okruženja, već ima i dubok utjecaj na ritam i zdravlje naših tijela.

Jesen nam osim hladnijeg vremena donosi i povratak u školu, užurban raspored, izloženost zaraznim bolestima i prehladama, te generalno užurbaniji tempo života. S obzirom da savremeni život obično nije usklađen sa sezonskim promjenama, dodatne obaveze i brige u ovo doba godine dodatno djeluju na naše cjelokupno zdravlje.

Stoga, jesen koja nam se približava je sjajno vrijeme da sebi postavite neke nove ciljeve i spremni dočekate nadolazeću sezonu.

U nastavku pročitajte sedam savjeta koje trebate ubaciti u svoju rutinu kako biste spremni i zdravi dočekali jesenje dane.

 Poštujte vrijeme za spavanje i buđenje

Iako je jasno da je dovoljna količina sna ključna za cjelokupno zdravlje, istraživanja također pokazuju da dosljednost u rutinama spavanja također igra veliku ulogu. Naša tijela prate cirkadijalni ritam koji se oslanja na dosljednost, nastojeći prilagoditi svoj ritam kako sunčeva svjetlost postaje sve manje dostupna.

Što su obrasci spavanja nestabilniji, to je veći rizik od razvoja pretilosti, hipertenzije, povišenog šećera u krvi, srčanih oboljenja i više zdravstvenih tegoba. Nasuprot tome, ljudi koji odlaze na spavanje i bude se otprilike u isto vrijeme svaki dan, brže zaspu, duže spavaju i imaju bolji kvalitet sna, poboljšano raspoloženje, smanjenje učestalosti dijabetesa i srčanih bolesti, bolji imunološki sistem i generalno bolje zdravlje i duži život.

 Odredite vrijeme za spavanje i buđenje u skladu sa svojim životnim rasporedom, ne mijenjajući raspored više od jednog ili dva sata.

 Napravite postupno prilagođavanje. Pokušajte pomjeriti vrijeme za spavanje unazad za 15 minuta dok ne postignete cilj, a isto učinite i s vremenom buđenja.

 Ako je moguće, podesite vrijeme spavanja tokom zimskih mjeseci kako biste maksimalno povećali izloženost dnevnom svjetlu ujutru.

Ograničite izlaganje svjetlosti uveče prije spavanja. Izbjegavajte kompjuter, tablete, mobilne telefone i TV prije spavanja i isključite jaka svjetla.

Večerajte 2-3 sata prije spavanja. Iako ne želite ići u krevet gladni, nije dobra ideja otići na spavanje odmah nakon obilnog obroka.

 Napravite novi plan ishrane

Godišnja doba djeluju na nas ne samo u tome kako reagujemo na vanjsku klimu, već i na hranu koja nam je prirodno dostupna. Generalno pravilo koje trebate pratiti je da jedete u skaldu sa sezonom što je više moguće i nećete pogriješiti. Majka priroda zna šta radi.

Sezonska hrana podržava naše tijelo sa onim što mu je potrebno tokom svake sezone. S jeseni dolaze novi sezonski proizvodi na lokalnim pijacama i trgovinama mještovite robe, pa osmislite plan obroka prema onome što je dostupno.

 Uključite svo sezonsko korjenasto povrće, poput bundeve, slatkog krompira, tikvica, repe, mrkve.

  Potražite zeleno lisnato povrće bogato mineralima poput zelja, kelja i brokule.

Uživajte u plodovima sezone poput nara, jabuka, brusnica, krušaka, grožđa.

Pobrinite se da unosite dovoljno proteina, bilo iz čistih životinjskih ili veganskih izvora. Bademi, tofu, jaja, divlji losos, govedina, piletina – za jesenju ishranu su sve dobre opcije.

 

 Prilagodite način vježbanja

Aktivno tijelo važan je element fizičkog, emocionalnog i mentalnog zdravlja.

  • Jesen je sjajno doba godine za prelazak sa više “yang” aktivnosti (trčanje, vožnja bicikla), na restorativne “yin” aktivnosti poput joge, taichija i qi-gonga – kaže doktorica Nicole Kilian iz Portlanda.

Čak i kada je vrijeme loše, važno je ostati aktivan. Jesen je savršeno vrijeme i za liječenje svih dugotrajnih povreda i odmor od ljetnih avantura. Ne zaboravite se posavjetovati sa svojim liječnikom prije početka novog programa vježbanja, posebno ako imate hronične zdravstvene probleme poput srčanih bolesti, dijabetesa ili artritisa, ili je prošlo duže vremena od kada se se redovno bavili vježbanjem.

 Ne zaboravite na njegu kože

Promjena godišnjeg doba znači i promjenu u načinu na koji se vaša koža osjeća i ponaša. Hladno vrijeme donosi i grijanje u kući koje uzrokuje sušenje kože, pa joj je potrebno više vlage, odnosno hidratacije. Jesen je također savršeno vrijeme za rješavanje štete izazvane izlaganjem ljetnim elementima, uključujući UV zrake, vjetar, vodu, te za pripremu kože za zimu koja je pred nama.

Informišite se o novim proizvodima za vašu kožu za suhi period koji je pred nama, poput ulja za lice, jače hidratantne kreme i pilinga za borbu protiv suhe i grube kože i proizvoda za uklanjanje oštećenja uzrokovanih ljetnim izlaganjem suncu.

Razmislite od redovnim beauty tretmanima lica koji će pripremiti važu kožu za naredne hladne i suhe jesenje periode.

 Pijte vodu, posebno mineralnu

 U svoju ishranu dodajte zdrava ulja poput ribljeg ulja, avokada i maslinovog ulja

 Razmislite o dodavanju kolagena u prahu u svoju jutarnju kafu, smuti ili žitarice

 Potražite stručni savjet za optimalno zdravlje

Praktičari prirodne medicine mogu vam pomoći u procjeni zdravlja cijelog tijela, stvarajući sveobuhvatan plan koji podržava optimalno zdravlje. Jesen je vrijeme za donošenje plana za sezonu, bilo da se radi o planu za poboljšanje imuniteta ili liječenju sezonskog afektivnog poremećaja. Stručnjak prirodne medicine vam u ovom slučaju može pomoći da postignete svoje ciljeve.

Akupunktura potiče optimalan protok energije za ublažavanje boli, smirivanje mučnine, poboljšanje sna i probavne funkcije, smanjenje upale, ublažavanje stresa te vraćanje prirodne ravnoteže tijela.

Kiropraktička njega poboljšava ukupnu pokretljivost i smanjuje bol.

Družite se

Istraživanje je pokazalo da je “nedostatak društvene povezanosti veća šteta za zdravlje od pretilosti, pušenja i visokog krvnog pritiska”: S druge strane, snažna društvena povezanost ima brojne pozitivne zdravstvene prednosti, uključujući:

 Produžava životni vijek do 50%

 Jača imunitet

Snažne društvene veze donose ogromne koristi u emocionalnom i fizičkom blagostanju. To može biti jednostavno kao sastanak na čaju, šetnja, odlazak na čas joge, ili događaj u zajednici sa prijateljima ili porodicom. Povežite se sa ljudima u svom životu i bićete sretniji i zdraviji.

  “Pritisnite pauzu”

Odvojite vrijeme za odmor. Savremeni život nas je dobro naučio da se uvijek fokusiramo na posao, obaveze i sticanje materijalnih stvari. Ukoliko ne odvojimo vrijeme za pauzu, brzo ćemo postati preopterećeni i iscrpljeni.

Danas je gledanje TV-a, obavljanje poslova ili praćenje društvenih medija često način na koji ljudi provode svoje slobodno vrijeme, ali to nikako nije pravi odmor od ludog tempa savremenog života.

Promjena godišnjih doba savršeno je vrijeme da pozovete malo mira u svoj svakodnevni život.

Odmor bi trebao značiti obustavljenja svih napornih mentalnih radova kako bi se omogućio odmor i umu i tijelu. Odmor će vas bolje opremiti energijom i fokusom da budete efikasniji na poslu ili bilo kojim izazovima koje život sprema.

 Sklupčajte se na kauč i čitajte dobru knjigu.

 Sjednite pored kamina i zagledajte se u plamen.

  Otiđite na terapijsku masažu ili njegu lica.

  Pišite dnevnik zahvalnosti, i u njemu bilježite iskustva, osjećaje i namjere.

  Meditirajte, molite ili vježbajte neku vrstu svjesnosti. Sagledajte kako se osjećate i duboko udahnite.

 Obratite pažnju koliko vremena provodite gledajući televiziju, ili uz ekran na tabletu ili mobitelu.

Lagani prijelaz s ljeta na jesen svodi se na utvrđivanje vaših prioriteta, načina na koji želite provesti vrijeme i usvajanje novih zdravih navika.

Fokusirajte se na ravnotežu u ovom tranzicionom vremenu i usvajanju svoje nove rutine kako biste se spremili za nove životne pobjede dok sa gracioznošću ulazite u prelijepu jesen.