Savjeti i trikovi za dobar san tokom trudnoće

Trudnicama se često savjetuje da se dobro naspavaju i odmaraju tokom trudnoće jer, kad se beba rodi, vrijeme blagoslovljenog noćnog odmora je prošlo. Međutim, ponekad to baš i nije tako lako. S jedne strane, spavanje sa neprestano rastućim trbuščićem postaje sve teže svake sedmice. Nadalje, moguće brige o djetetovom zdravlju i predstojećem porođaju mogu otežavati miran san. I da ne zaboravimo na grčeve u listovima, bolove u leđima, otečene noge ili slabosti mokraćnog mjehura koji prate skoro svaku trudnoću. Sve ovo zasigurno remeti san, posebno tokom posljednjeg trimestra (trećine) trudnoće kada se faze dubokog sna skraćuju, a buđenja tokom noći postaju sve češća.

Spriječite probleme s leđima

Ne postoji nikakvo „instant“ rješenje koje će trudnicama osigurati miran, regenerativan san, ali možemo ponuditi nekoliko korisnih savjeta za buduće majke kako bi mogle spriječiti bolove u leđima. Uz odgovarajući krevet, većina bolova u leđima može se lako izbjeći.

Savjeti i trikovi za dobar san tokom trudnoće:

Ako to možete uskladiti sa svojim poslom i dnevnim rasporedom, odspavajte kratko tokom popodneva. Ovdje će trudnice pronaći izvjesno olakšanje i odmor.
Tokom trudnoće je važno kretanje na svježem zraku. Upijte dovoljno sunčeve svjetlosti i stimulirajte proizvodnju serotonina.
Pijte dovoljno tečnosti tokom dana, po mogućnosti nezaslađene biljne čajeve i vodu. Izbjegavajte bilo koju vrstu kofeina tokom trudnoće.
Pobrinite se da zamračite svoju spavaću sobu.
Kad noću ne možete zaspati, umjesto da ležite budni u krevetu, preporučljivo je ustati ili čitati knjigu. Ali, obratite pažnju na prigušeno svjetlo.
Tokom prve trećine trudnoće trebate se naviknuti na spavanje na lijevoj strani. Ovaj položaj podržava cirkulatornu opskrbu bebe i maternice, a bubrezima olakšava otklanjanje otpadnih tvari.
Magnezij sprečava grčeve. Pitajte svog ljekara za odgovarajuću dozu.


Lagani večernji obroci olakšavaju probavu i osiguravaju miran san.
Patite li od žgaravice? Najbolje je jesti jedan ili dva sata prije nego što pođete na spavanje. Uzglavlje podignite malo više.
Mirisna kupka ili toplo-hladno tuširanje pomoći će vam da se opustite i pripremite za san.
Ne dozvolite da vas živahni i bizarni snovi uznemiruju. Posebno u posljednjoj trećini trudnoće, pojavljivanje takvih snova može biti često. U tim se snovima nosite sa svojim mislima, tugama, strahovima i osjećajima povezanim s trudnoćom.
Nakon poroda, preporučljivo je pridržavati se određenih malih „rituala“ za opuštanje. Nakon što se vaša beba rodi, zasigurno ćete željeti nadoknaditi izgubljeni noćni san tokom dana.