Savjeti drevnih mudraca o umjetnosti pijenja vode: Pij malo, a često, pij sjedeći!

Baš kao što postoje i pravila za hranjenje, postoje i način pijenja vode koje donosi najviše dobrobiti našem fizičkom tijelu.  

 

Pijenje vode je više od samog naslanjanja čaše na usne i gutanja. S malo više osviještenosti, način na koji pijete vodu može ozbiljno promijeniti vaš život. Za neke to znači da neće morati trčati na malu nuždu po cijeli dan, neki će se riješiti masivnog podrigivanja poslije jela, a neki bolnog osjećaja sitosti i nadutosti nakon jela. Sve to može doći s malim, jednostavnim promjenama.

Dakle, ayurvedski način pijenja vode je:

  1. Prije svega, sjednite i popijte (baš kao što biste trebali sjesti kad jedete).
  2. Uzmite gutljaj, nemojte ispijati cijelu čašu. Mali gutljaj, gutanje, disanje. Ponovite.
  3. Polako pijuckajte vodu tokom dana. Ako progutate previše vode odjednom vaše tijelo zapravo ne upija tu tekućinu. Većina toga samo prođe kroz vas.
  4. Temperatura vode treba najmanje biti sobna. Toplo je uvijek bolje. Hladna i ledena voda doslovno gasi vašu probavnu vatru.
  5. Nakon jela popijte samo mali gutljaj vode. Ako pijete previše dok jedete, vaš trbuh neće imati dovoljno prostora za probavne akcije. Zapamtite ovo pravilo: ispunite vaš želudac 50% hranom, 25% vodom i ostavite 25% praznog prostora probavne procese.
  6. Iz istog razloga, ne pijte puno vode prije ili nakon obroka. Kao što smo već rekli – ispunite stomak 50% hranom, 25% vodom i ostavite 25% prazna.
  7. Pijte kad ste žedni. Žeđ je prirodni poriv koji treba poslušati. To znači da tijelo treba vodu.
  8. Što se tiče količine, mi smo svi različiti, različitih veličina s različitim dijetama i načinima života. Univerzalno pravilo od osam čaša dnevno se jednostavno ne može primijeniti na svakoga. Naravno, čudesno ljudsko tijelo ima vlastiti ugrađeni mjerni sustav: žeđ. Ako ste žedni, pijte vodu. Kada slušate signale žeđi i pijuckate vodu tijekom dana imat ćete pravu mjeru.
  9. Vaš urin je još jedna provjera je li vaše tijelo dovoljno hidratizirano. Trebao bi biti prilično bistar i boje slame. Ako je tamno žut trebate piti više.
  10. Vaše usne su još jedan pokazatelj. Ako su suhe, vjerojatno je vaše tijelo dehidrirano.

Pravila su vrlo jednostavna, možda čak i očita. No, mogu napraviti ozbiljnu promjenu u načinu na koji se osjećamo na dnevnoj bazi. Važno je pravilo da postanemo svjesni onoga što jedemo i pijemo te da osluškujemo signale tijela. Nemojte zanemarivati žeđ.

Bilo da se radi o jedenju, pijenju, kupanju ili bezbroj drugih prirodnih ponašanja kojima nikad nismo pružali neku posebnu pažnju, predivna znanost Ayurvede nas uči idealnom načinu kako da to učinimo kako bi se osjećali što je bolje moguće.

■ ZAŠTO JE TOLIKO VAŽNO PITI VODU?

Za početak, 70 posto vašeg tijela se sastoji od vode, stoga je unos vode iznimno važan tijelu da bi pravilno funkcioniralo. Kad ne unosite dovoljno vode u svoje tijelo, to ima niz negativnih kratkoročnih i dugoročnih posljedica na vaše zdravlje.

Svaka osoba bi trebala piti tečnost kada osjeti da je njen organizam dehidriran, ali i onda kada postoji visok rizik za to.

Neki od znakova dehidracije su žeđ, “suha” usta, oči i nosne šupljine, zatim rijetka potreba za mokrenjem koja se svodi na četiri puta dnevno te promjena boje i neprijatan miris mokraće.

error: Content is protected !!