Savjet: KOJE POVRĆE JE BOLJE JESTI KUHANO, A KOJE SIROVO?

Generalno nema ispravnog ili pogrešnog načina jedenja povrća ali neko povrće je zdravije jesti kuhano, a drugo ne, a to vam može pomoći u optimizaciji količine vitamina, minerala i antioksidansa koje tijelo apsorbuje.

Povrće je bogato vitaminima i mineralima. Vitamini u povrću kategorišu se kao oni topljivi u mastima i topljivi u vodi. Vitamini topljivi u mastima, koji uključuju vitamine A, D, E i K, stabilniji su, dok su vitamini topljivi u vodi, kao što su vitamin C i B osjetljiviji na kuvanje i tako se gube.

Zato se često preporučuje neke vrste povrća jesti sirove kako bi maksimizovali količinu hranjivih sastojaka iz njih. Povrće je takođe bogato antioksidansima, a oni se u nekom povrću prilikom kuvanja uništavaju, a u nekima postaju bioraspoloživi. To znači da tijelo bolje apsorbuje hranjive materije iz njih. Način kuvanja takođe igra ulogu u opstanku minerala i antioksidansa.

Povrće koje je zdravije jesti sirovo
Povrće bogato vitaminom C poput brokule, špinata i zelene salate najbolje utiče na zdravlje kada se jede sirovo. Kod njih kuhanje smanjuje udio vitamina C. Kelj i grašak je zdravije jesti sirov.
Povrće bogato antioksidansima koje je također zdravije jesti sirovo su bijeli luk, špinat, korijen peršuna i poriluk, a od začina zeleni biber u zrnu.

Povrće koje je bolje jesti kuhano
Postoji povrće čiji se antioksidansi bolje apsorbuju u tijelu kada se prethodno skuhaju. Kako bi iskoristili sve hranjive materije, skuvajte mrkvu, šparoge, cveklu i karfiol. Kuhanje ima i pozitivan učinak na bolju apsorpciju beta karotena u povrću poput mrkve, tikvica i bundeve.

Povrće kuhajte pažljivo
Naravno, jesti kuhano povrće je bolje nego da ga uopšte ne jedete. Ako sirovo povrće nije za vas ili jednostavno radije jedete kuvano, maksimalno iskoristite hranjive materije. Kuvajte ih dovoljno da omekšaju, ali ne predugo da postane kašasto, piše Live Strong.