Sa trpeze objavite rat migreni, srčanim tegobama, umoru i bolestima mokraćnog mjehura

Posljednja naučna istraživanja pokazuju da je ishrana direktno povezana sa zdravstvenim tegobama koje sve češće pogađaju čovjeka. To smo, manje-više, mogli zaključiti i bez tih istraživanja, ali pitanje je koliko zaista znamo o tome šta podstiče migrenu, šta štiti mokraćni mjehur ili pak koji je obrok idealan za otklanjanje umora

Stručnjaci su u novije vrijeme došli do saznanja da u biološki uzgojenoj hrani vlada određen red, koji ljudskom organizmu daje vitalnu energiju i jača njegovu prirodnu otpornost i imunitet. Tijelo osjeća kad jedemo pravu, zdravu hranu, a moguće bolesti se odbijaju o imunitetni štit. Istovremeno, pravilnom ishranom moguće je liječiti određena stanja u našem organizmu. Uostalom, evo do kakvih su otkrića došli naučnici…

MIGRENA

Čokolada, sir, agrumi, crno vino i kafa, vjerovali ili ne, podstiču migrenu. Njenom nastanku mogu pridonijeti i morski plodovi, naranče i mnogo toga drugog što se može naći na našem stolu. Smanjenje razine šećera u krvi može biti izazvano preskakanjem obroka, a to direktno povećava mogućnosti napada migrene. Konkretan savjet za borbu za sprječavanje migrene jeste: potrudite se jesti malo, a često! Preporučujemo masnu ribu koja, inače, djeluje protuupalno. Konzumiranje masne ribe može pomoći, iako djelovanje nije trenutno. Također, i đumbir može biti od velike pomoći. Naime, đumbir ublažava mučninu koja je skoro uvijek popratna pojava migrene.

Idealan obrok: sendvič od lososa i salate potočarke, čaša đumbirova soka i mineralna voda.

PMS (predmenstrualni sindrom)

PMS je, također, blisko povezan s prehranom. U sedmici prije mjesečnice potrebno je u ishranu dodati 500 kalorija da bi se PMS “ublažio”. Doručak je najvažniji obrok. Preporuka je da treba nešto pojesti tokom jutra i popodneva, svaki dan pojesti jednu salatu i tri obroka povrća. Odlična je cjelovita hrana, u maloj količini, s mnogo bjelančevina, vlakana iz voća i povrća, te nešto ugljikohidrata. Također, ne smijemo izostaviti i činjenicu da je PMS često izazvan niskim estrogenom u krvi, te nedostatkom magnezija i željeza. Stoga, orasi, suho voće i sjemenke, koji su bogati izvori tih hranjivih tvari, a orasi i sjemenke uz to sadrže i prirodne estrogene, preporuka su broj jedan.

Idealan obrok: obrok od žitarica (zob, riža i žitne pahuljice) s nasjeckanim bademima, lješnjacima, sjemenkama sezama i suncokreta – poslužite uz prirodni jogurt i nasjeckanu svježu breskvu!

MOKRAĆNI MJEHUR

Određena jela i pića mogu izazvati simptome slične onima cistitisa, s učestalim mokrenjem i osjećajem peckanja. U tu hranu se ubrajaju alkohol, čaj, kafa, narančin sok, te jako začinjena hrana. Stoga, preporučujemo da pijete velike količine vode da biste na taj način razrijedili mokraću i smanjili njenu kiselost. Tokom napada pijte najmanje dvije do tri litre destilirane vode dnevno. Općenito, dobra prehrana bogata cjelovitim namirnicama i povrćem kao što su šparoge, artičoka, peršun i celer, djeluje kao diuretik.

Idealan obrok: supa od ječma; pržene šparoge, celer, mrkva i grah s malo peršuna; čaša svježe iscijeđenog soka od jabuke i mrkve.

TEKUĆINE U ORGANIZMU

Teški, masni obroci mogu potaknuti zadržavanje tekućina u organizmu, jednako kao i slana ili marinirana hrana. Izbacite iz prehrane suho meso, salame i svu hranu s velikim sadržajem soli, odnosno natrija. U jelovnik uključite diuretično bilje: peršun, celer, kumin i maslačak. Kalij pomaže održati zdravu ravnotežu tekućina. Ima ga u voću, posebno bananama, i povrću kao što su šparoge i špinat.

Idealan obrok: rižoto od špinata s dosta peršina, miješana salata s listovima maslačka, celerom i krastavcem, banana.

UMOR

Prehrana bogata prerađenom hranom ili ona siromašna kalorijama ili mineralima, posebno željezom i cinkom, može izazvati umor. Alkohol je “otimač” energije, dok kafa, čaj i koka-kola mogu nakratko djelovati stimulativno. Medutim, bit ćete iscrpljeni ako popijete više od šest šolja dnevno. Najčešći razlog umora je anemija, izazvana pomanjkanjem željeza koje je potrebno za stvaranje hemoglobina koji, pak, prenosi kisik u krvi. Željeza ima u mesu, grahu, leći, tamnozelenom lisnatom povrću, orasima, sjemenkama, sušenom voću i marelicama. Za zdravu krv treba mnogo vitamina B12 kojeg ima u mesu, ribi, jajima i mliječnim proizvodima, te folne kiseline iz cjelovitih žitarica, oraha i tamnozelenom lisnatom povrću.

Druge hranjive tvari ključne za tjelesnu energiju su vitamini C i E, magnezij i kalij. Sirova hrana i proklijale sjemenke dobar su izvor tih tvari i manje opterećuju probavu.

Idealan obrok: pečeno pile s ruzmarinom, velika porcija salate od proklijalih sjemenki, kompot od marelica s jogurtom.

ZA ZDRAVO SRCE

Slijediti mediteransku prehranu s mnogo tjestenine, salata, voća i povrća, maslinovog ulja i bijelog luka, savjet je za zaštitu srca. Oni koji se drže takve prehrane smanjili su rizik od koronarne bolesti za 75 posto.

Tjestenina je gotovo bez masti, a maslinovo ulje sadrži jednostruko nezasićene masti koje snizuju holesterol u krvi i smanjuju rizik ateroskleroze. Ono je, također, bogato vitaminom E koji je antioksidant, pa djeluje protiv razvoja ateroskleroze krvnih žila. Masna plava riba, kao sto je sardina ili skuša, štite krvožilni sistem omega-3 masnim kiselinama. Voće i zeleno lisnato povrće daju antioksidacijske vitamine C, E i betakaroten koji djeluju protiv štetnog utjecaja slobodnih radikala.

ZA OŠTAR UM

Potaknite sposobnosti uma višestruko nezasićenim masnim kiselinama kao što su omega-3, kojih ima u masnoj, pogotovo plavoj ribi. Ta se riba smatra najboljom hranom za mozak. U jednom istraživanju, bebe koje su hranjene mlijekom obogaćenim omega-3 masnim kiselinama, sa 7 godina imale su veći koeficijent inteligencije od beba koje su dobivale neobogaćeno mlijeko.

Psihička budnost može se poboljšati i kalijem (sadrže ga agrumi, salata potočarka, sjemenke suncokreta, banane i krompir), cinkom (pšenične klice, sjemenke bundeve, janjetina, jaja…) i aminokiselinom (proizvodi od soje, kravlji sir i bademi). Pravilna kombinacija voća i povrća osigurava dobru opskrbljenost mozga kisikom, te štiti od arteroskleroznog sužavanja arterija.

ZA JAČANJE CIJELOGA ORGANIZMA

Med i jabuke

Za jačanje organizma, uopće, preporučeni su recepti koji su na bazi meda. Pčelinji proizvod je bez premca, rekli bismo! Ako ga još iskombinujete sa jabukama, rezultati neće izostati.

I ljekari, za brži oporavak bolesnika recimo, preporučuju uzimanje meda u svakodnevnoj ishrani, ali i jabuke i jabukovo sirće koji blagotvorno djeluju na ljudski organizam!

Profesor Koh, čuveni stručnjak za bolesti srca, jednom je prilikom rekao da bi, kad bi trebalo da se nešto propiše za čovjekovo srce, vrlo rado propisao materijale koji se nalaze u medu. U toku bolesti organizam se bori za ozdravljenje i važno je da mu se u tome što više pomogne. To se, između ostalog, postiže određenim lijekovima, ali i najpogodnijom ishranom.

Kombinacija meda i jabuka, objedinjava oba ova blagotvorna faktora: i ljekovitost i hranljivost. Svakom terapeutu su poznati uspjesi pri liječenju medom u slučajevima mnogih srčanih, bubrežnih, stomačnih i crijevnih oboljenja. Međutim, i jabuke su još od starih vremena bile veoma cijenjene kao odlično ljekovito sredstvo.

Ne samo u stara vremena, nego i sadašnja moderna medicina priznaje i visoko cijeni hranjivu i ljekovitu vrijednost jabuka. Zbog toga se u nekim zemljama, u slučajevima želučanog i crijevnog katara dojenčadi daju naribane jabuke pomiješane sa medom i to kao jedina hrana koja djeluje antiseptično.

S obzirom na to da sadrže obilje ljekovitih materija, jabuke i pčelinji med blagotvorno djeluju na miran san i dobru probavu, što je veoma važno ne samo za bolesnike nego i za zdrave osobe. Kada bolesnik odbije svaku ponuđenu hranu, dokazano je u brojnim slučajevima, vrlo rado će uzeti kombinaciju jabuke i med. Ta mješavina je pravi eliksir zdravlja i energetska “bomba”, koja koristiti za jačanje bolesnog i iscrpljenog ljudskog organizma.

U svojoj zanimljivoj knjizi “Medena apoteka”, sarajevski publicista Nijaz Abadžić sakupio je nekoliko zanimljivih narodnih receptura, koje prenosimo u cijelosti:

HLADAN NAPITAK OD MEDA I JABUKA

Očistiti jednu krupniju jabuku od sjemenki i sitno naribati. Dodati isto toliko svježe iscijeđenog soka naranče, dobro zasladiti medom i preko dana povremeno davati bolesniku po jednu kašiku.

SALATA OD JABUKA S MEDOM

Nekoliko većih jabuka naribati i pomiješati sa sokom od naranči i limuna, uz dodatak 3-4 kašike meda i od toga napraviti krem. Ako se tome dodaju i kriške banana, bit će još blagotvornije i ukusnije. Po želji, može se dodati i šlag ili vrhnje.

JABUKE, MED i ZOBENE PAHULJICE

Mješavina kuhanih jabuka, zobne kaše, meda, vanilije i čaše jogurta. Sve se miješa dok se ne dobije izgled šlaga. Ovo je naročito bogata hrana za djecu, a može se mazati i na hljeb.

MED I JABUKOVO SIRĆE

Za liječenje mnogih oboljenja koriste se napici od meda i jabukovog sirćeta. Obično se koriste: dvije kašike jabukovog sirćeta, dvije kašike meda i jedna čaša mlake vode.

Ovaj napitak pomaže jačanje sluzokože grla i nosno-usne školjke, zatim kod otežane probave, olakšava razmjenu materija u bolesnom i iscrpljenom organizmu, harmonizira cirkulaciju krvi, pomaže u odstranjivanju otrova iz organizma i jača organizam.

Kod neuredne probave, napitak se pije natašte; kod nesanice – pije se prije spavanja; kod promuklosti ovaj je napitak potrebno piti, ali i grgljati u grlu.

Ljekari smatraju da se zahvaljujući kombinaciji jabukovog sirćeta i meda u ljudskom organizmu povećava sposobnost krvi da doprema kisik u vitalne organe ljudskog tijela.

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!