Rikulom ojačajte libido i zaštitite se od degenerativnih bolesti

Rikula ukusno je lisnato povrće koje lako uspijeva i ujedno štiti vrt od nametnika, tako da je višestruko korisna.

Zapisi o ovoj biljci porijeklom sa Sredozemlja mogu se pronaći u Bibliji i Talmudu, gdje je hvaljena njena kulinarska i medicinska uporaba.

U drevnom Rimu i Egiptu njenim sjemenkama i lišću pripisivana su afrodizijačka svojstva.

Nekoć je bila neizbježni sastojak sirupa protiv kašlja i lijeka protiv skorbuta, a i danas je popularna u mnogim kuhinjama i kućnim apotekama širom svijeta.


Sastav i ljekovitost rikule

Rikula je vrijedna namirnica koja u 100 grama sadrži samo deset kalorija, ali obiluje vitaminima A, C, K, riboflavinom i folnom kiselinom te kalcijem, magnezijem, bakrom, željezom, cinkom i kalijem.

Jedan obrok rikule donosi 83% preporučene dnevne doze vitamina K te 38% preporučene dnevne doze vitamina A.

Magnezij i cink najvažniji su sastojci koji čine rikulu moćnim afrodizijakom. Ne samo što štite organizam od stresa, nego pomažu u sintezi spolnih hormona.

Zbog njenih blagotvornih učinaka na libido i potenciju, znanstvenici su je prozvali i „ljubavnom drogom“.

Kao i većina zelenog lisnatog povrća, rikula obiluje antioksidantima, čisti jetru i potiče žuč te je idealna za proljetnu detoksikaciju.

Kao svo povrće iz obitelji krstašica, rikula stvara glukozinolate, koji se u probavnom traktu pretvaraju u izotiocinate.

Izotiocinati s brojnim antioksidantima iz rikule reguliraju imunološki sustav, sprečavaju makularnu degeneraciju i osteoporozu te aktivno štite od raka.

Rikula je bogata klorofilom i sumpornim spojevima koji potpomažu čišćenje organizma na staničnom nivou.

Pogodna je i za kelatnu terapiju, koja se provodi radi izbacivanja teških metala iz organizma.

To je dovoljno razloga da ovu vrijednu namirnicu dodate u vaš meni!


Rikula u kulinarstvu

U kuhinji se rikula priprema kao salata ili kuha se kao povrće, što daje velik izbor za eksperimentiranje.

Ona je odličan dodatak miješanim salatama, tjesteninama i pitama te ukusan prilog uz rižu i krumpir.

Njen se oštar okus dobro sjedinjuje s citrusima, kruškama, orasima, rajčicama i robusnim sirevima poput parmezana, kozjeg ili plavog sira.

Njome možete posipavati pizzu i tjesteninu. Na pizzu je stavljajte tek nakon što je izvađena iz pećnice.


Panini od jagode, rikule i kozjeg sira

Sastojci:

  • malo balzamičnog octa
  • puna šaka rikule
  • malo soli i bibera
  • kozji sir
  • komad hrskavog kruha

Priprema:

Zagrijte grill tavu ili toster. Pomiješajte jagode s octom. Razrežite kruh i stavite kozjeg sira po želji.

Napunite s jagodama, začinima i rikulom. Pecite ili tostirajte dok god se sir ne rastopi.

Ovaj recept zvuči neobično, ali mu dajte priliku. Slatke jagode i teški sir s gorkastom rikulom dat će savršeno uravnotežen okus.

(alternativa-za-vas.com)

 

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!