Rijetko ih jedemo, a čuvaju nas od teških bolesti: Suhe šljive su dragocjen lijek, evo zašto!

Suhe šljive ne pomažu samo kod opstipacije, njihova ljekovita svojstva su daleko veća.

Suhe šljive mnogima nisu baš omiljeno voće i jedemo ih uglavnom po potrebi. Otkrivamo vam više nego dobre razloge zašto bi trebalo da jedete više suhih šljiva.

Suhe šljive su obično “prva pomoć” kod opstipacije i uglavnom ih u te svrhe i koristimo, ali to je veoma nepravedno obzirom da su ljekovita svojstva suhih šljiva daleko veća.

Napomenimo samo da pored dobrobiti koje donose vašem probavnom traktu, suhe šljive će vas i zasladiti, i to uz samo 30 unesenih kalorija. Svježe kao i suhe šljive su veoma zdrave i nikako ih ne zaobilazite, a evo i zašto.

Štite od mnogih bolesti. Svježe i suhe šljive ne samo da štite mozak od šetetnog uticaja slobodnih radikala, već pomažu i kod prevencije kao što su kardiovaskularne bolesti i kancerogena oboljenja. One sadrže visok nivo fitonutrijenata koji se zovu fenoli, a brojna sitraživanja su pokazala da upravo ti fitonutrijenti pomažu pri prevenciji oštećenja ćelija kad dođe do oksidacije masnoća u tijelu. Pošto je većina membrana ćelija u organizmu sastavljena od masti, veoma je važno da putem ishrane unosite ove fitonutrijente.

 

Prevencija dijebetesa tipa 2 i gojaznosti.

Ovo voće sadrži mnogo upijajućih vlakana koja pomažu pri stabilizaciji šećera u organizmu. Upijajuća vlakna usporavaju prolazak hrane kroz stomak i time poništavaju apsorpciju šećera u krvotok. Ona takođe povećavaju osjetljivost organizma na insulin. Ako pojedete suhu šljivu poslije dijetalnog obroka bićete siti, upravo zahvaljujući ovim vlaknima što može spriječiti prejedanje i gojaznost.

Smanjuju holesterol. Vlakna koje smo već spomenuli su veoma važna i kad je u pitanju održavanje zdravog nivoa holesterola jer upijaju višak žuči koji se luči iz jetre. Jetra koristi holesterol da bi proizvela više žuči, a kad vlakna upiju žuč, automatski se snižava i holesterol.

Pospješuju zdravlje kostiju i smanjuju rizik od osteoporoze. Nedavna istraživanja su pokazala da su šljive najefikasnije voće kad je u pitanju slabljenje kostiju jer su veoma bogate flavonoidima i fenolima.

Bogat izvor vitamina K i beta karotena. Istraživanja sprovedena prošle godine pokazala su da redovan unos beta karotena ljude čini srećnijima. Pored toga beta karoten štiti i popravlja ćelije od oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima. Vitamin K koji se takođe nalazi u suhim šljivama je odlična kombinacija sa beta karotenom posebno za zdravlje kostiju i poboljšanje cirkulacije.

Suhe šljive je poželjno jesti i u trudnoći jer zatvor u trudnoći može biti izazvan poremećajem hormona zbog koga se crijeva sporije pomeraju, a spas treba potražiti upravo u suhim šljivama.

(stil.kurir.rs)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!