PSIHOLOGIJA: NOVA BOLEST ZOVE SE POST-IZBORNI STRES!

Radost, bijes, razočarenje ostavlja traga na ljude. Ova pojava je poprimila tolike razmjere da su u Americi dijagnosticieali novo oboljenje „izborni stresni poremećaj“.

izbpri-poremecajDesilo se u Americi ovih dana. U medijima je osvanula priča Stivena Strosnija, psihologa iz Vašingtonskog predgrađa. On je naveo primjer para koji je kod njega došao dva dana poslije izbora. Oni su oboje bili protiv Trampa, ali ih je njihov gnjev naveo da krivicu za Trampov uspjeh prebacuju jedno na drugo. Čak su razmišljali i o razvodu, nakon što nisu mogli naći „zajednički jezik“ o tome zašto je izgubila Hilari Klinton.

„Centralni nervni sistem nije sposoban da razluči uzrok stresa, tako da ljudi nastoje da se istresu na one koji su im najbliži“ – objašnjava Strosni u priči koju je jedan američki psiholog nazvao “izborni stresni poremećaj”.

Kaže, da je od aprila ove godine počeo da primjećuje skok stresa povezanog sa izborima, kada je i skovao termin “poremećaj izbornog stresa”. Simptomi uključuju zebnju, probleme u koncentraciji i nervozu sa ozlojeđenošću.

Prema njegovim riječima, broj pacijenata skočio je od Dana rada (5. septembra), kada se izborna kampanja u Americi intenzivirala, i da je u tri dana poslije izbora imao četiri hitna slučaja kada su pacijenti zahtijevali hitnu seansu.

U Americi je tih dana skočila i potrošnja alkohola, kao i agresivna vožnja pod dejstvom alkohola.

Ista slika je i u ostalim dijelovima svijeta nakon izbornih kampanja. Slavi se na javnim mjestima, porodilnim žurkama, u diskotekama, na trgovima. Ili, pak tuguje…

Radost, bijes, razočarenje ostavlja traga na ljude. Ova pojava je poprimila tolike razmjere da su u Americi dijagnosticieali novo oboljenje „izborni stresni poremećaj“.
Magazin “Psihologija danas” objavio je “Pet savjeta za rješavanje post-izbornog šoka i panike”, počevši sa savjetom da se “radi nešto produktivno”.

“Radite nešto što vam daje privremeni osjećaj da imate neku kontrolu, čak i ako je to čišćenje frižidera” – napisala je kolumnistkinja Alis Bojz.

stres-izboriMagazin “Kosmopoliten” ponudio je “14 efikasnih načina da se nosite sa postizbornom uznemirenošću”.

Jedan od načina je da se klonite društvenih medija. Drugi je da “vodite računa o sebi”, uz citiranje savjeta doktorke Dženifer Kodl, koja kaže da, “ako vam treba manikir-pedikir, dan poslije izbora je pravo vrijeme”.

Elison Hauard, psiholog iz Vašingtona, kaže da su neki od njenih pacijenata mjesecima pričali o izborima, ali da, od kako su objavljeni rezultati, pokazuju više tuge, sjete i straha.

“Nikada ranije nisam vidjela nešto slično”, rekla je Hauardova, koja ističe da su takva stanja prirodna i nisu znak patologije mentalnog zdravlja.

Komentari

komentara