PSIHOLOGIJA BOJA: Veliko NE i veliko DA u opremanju poslovnog prostora

Boje imaju velik uticaj na radnu atmosferu i produktivnost, a uz to će njihov izbor uticati i na emocije, ponašanje i poslovne ciljeve. Stoga dobro pripazite u kakvoj kancelariji radite.

Ako vam je cilj da povećate produktivnost, bilo bi veoma korisno poznavati psihologiju boja, pa evo glavnih energetskih karakteristika boja, prenosi portal Ljepota i zdravlje.

Tople boje, poput narandžanste, crvene i žute mogu izazvati osjećaj topline koji nije realan, dok hladne boje, kao što su plava, zelena i svijetlo ljubičasta uzrokuju osjećaj niže temperature. Na ovaj način možete da uštedite čak i troškove termoregulacije, ali je u ovom tekstu to sporedan efekat.

Bijela

Ova boja je simbol za profesionalizam i poslovnu i eleganciju. No, ovo nije boja koja će vas stimulisati, već će vaše misli učiniti konfuznim, a nivo koncentracije biće u osjetnom padu, pa se ne preporučuje tako često za poslovne prostore.

Plava

Plava je boja poslovnog svijeta, podsjeća na nebo i more, i ima moć opuštanja i smirivanja. Stoga će biti dobar izbor za poslovne prostore, posebno one koji treba da odaju utisak “poslovne ozbiljnosti”.

Crvena

Ova boja blokira analitičko razmišljanje, tjera ljude da deluju brže i energičnije, ali ta energija je veoma kratkog daha i samim tim će se redukovati analitičko razmišljanje, što svakako nije dobro za poslovne odluke.

Narandžasta

Narandžasta asocira na kvalitet, a ujedno održava budnost i pojačava koncentraciju, pa je često korištena i jedna od omiljenih boja u kancelarijskom okruženju.

Žuta

Boja koja se najrjeđe koristi, jer se vjeruje da izaziva strah, anksioznost, mučnine i glavobolje. Ipak, odabirom prave nijanse žute boje vaš prostor možete učiniti pozitivnijim, sigurnijim i prijateljski nastrojenim.

Zelena

Boja koja podstiče kreativnost navešće vas da bistrije razmišljate, a ujedno će podići nivo vaše kreativnosti. Dovoljno razloga da se često koristi u poslovnim enterijerima.