Provjertite zdravlje štitnjače: NAMAŽITE NA RUKU JOD I POSMATRAJTE KAKO SE PONAŠA MRLJA

Štitna žlijezda je važan organ za ljudsko tijelo. Nalazi se na prednjem dijelu vrata, ima oblik leptira, a odgovorna je za metabolizam, rast i razvoj osobe i regulaciju tjelesne temperature.

Pravilno funkcionisanje štitne žlijezde regulišu dva esencijalna minerala – jod i magnezijum, a prvi je najviše odgovoran za normalno funkcionisanje i zdravlje štitne žlijezde. Postoji jednostavan test za provjeru nivoa joda u tijelu koji lako možete da uradite kod kuće.

Natopite pamučni štapić u tinkturu joda i pređite preko zgloba. Ako smeđa mrlja nestane sa ruke za manje od 24 sata, to znači da u organizmu nema dovoljno ovog minerala. Čak i kada uzimate preparate koji sadrže jod, to ne mora da znači da vaše tijelo nije u deficitu.

Kako da provjerite nivo joda u tijelu?
Najbolje je (mada nije obavezno) da se testirate odmah nakon jutarnjeg tuširanja i posmatrajte šta se dešava:

Zapišite vrijeme kada ste započeli test. Mrlja može biti bilo koje veličine. Glavno je da ne ide preko od zgloba. Pazite na promjenu boje fleke u naredna 24 sata.

Kako tumačiti rezultate testa?
Uopšteno govoreći, što brže mrlja nestaje, to znači da je vašem tijelu potrebno više joda, a evo na šta još da obratite pažnju:

Ako mrlja počne da svijetli, ali nije potpuno nestala nakon 24 sata, onda je sve u redu.

Mrlja je skoro ili potpuno nestala za 18-24 sata – postoji mali deficit, ali to nije kritično.

Mrlja je skoro ili potpuno nestala za 12-18 sati – postoji nedostatak, i treba da se pozabavite problemom.

Mrlja je skoro ili potpuno nestala za 6-12 sati – postoji ozbiljan nedostatak joda, odmah se obratite ljekaru.

Mrlja je skoro ili potpuno nestala za manje od 6 sati – postoji ozbiljan nedostatak joda, ovo je već signal za hitnu posjetu ljekaru.

Ako je test negativan…
Ako ste otkrili deficit joda, onda morate hitno da posjetite ljekara. Međutim, ako je nedostatak zanemarljiv, zamijenite običnu so jodiranom i prilagodite ishranu. Jedite više pečenog krompira, brusnica, suhih šljiva, bakalara, škampa i konzervirane tunjevine. Dobra opcija su i ćuretina, mlijeko, kuhana jaja, jogurt, čedar sir i banane, jagode.