Provjerite da li unosite previše soli

So sadrži oko 60 posto hlorida i 40 posto natrijuma. Većina neprerađenje hrane, poput povrća, voća, oraha i mesa i mleka ne sadrži natrijum. So koju mi jedemo pomaže kod stezanja i opuštanja mišića, utiče na nerve i balansira minerale koji su u organizmu.

Koliko nam soli treba?

So je bitan je dio svakodnevne ishrane. Potrebna nam je da bismo mogli normalno da funkcionišemo. Zbog toga je Svjetska zdravstvena organizacija kao preporuku za dnevnu potrebu kod zdravih odraslih osoba preporučila čajnu kašičicu, odnosno pet grama soli u kojoj je sadržano dva grama natrijuma.

Međutim, bitno je naglasiti da su potrebe, kao i za svakim drugim i za ovim nutrijentom, individualne i znatno odstupaju u zavisnosti od niza faktora: podnebla, godišnjeg doba, zdravstvenog stanja, stila života i nivoa tjelesne aktivnosti.

Osjećate nadutost

Ovo je jedan od uobičajenih simptoma, kratkotrajnih, nakon što ste konzumirali puno soli. Ona pomaže kod zadržavanja vode, pa će se tako ona nakupiti u većoj količini. Hrana ne mora imati jako slan ukus da bi bila puna natrijuma. Sendviči, pizza, peciva i supe u vrećici mogu biti podmukli izvor soli.

Porast krvnog pritiska

Puno je razloga zašto možete imati visoki krvni pritisak, a jedan od njih je i so. Promjene u pritisku se događaju preko bubrega, a previše soli će onemogućiti pravilno izlučivanje tečnosti koja je organizmu potrebna. Rezultat je povišenje krvnog pritiska.

Otečeno lice

Ovaj simptom se može javiti zbog previše soli u organizmu, a najčešće na licu, rukama, stopalima i zglobovima. Ako ste primijetili takve promjene, razmislite o tome koliko soli jedete.

Jako ste žedni

Ako ste u zadnje vrijeme jako žedni, to može biti znak da unosite previše soli. Kada se to dogodi, tijelo postaje dehidrirano. Kada se to dogodi nakon ručka, jasno je da ste pojeli nešto preslano. Ono što slijedi je dehidracija jer će tijelo izvlačiti tečnost iz ćelija i kod vas će se javiti žeđ. Vi svakako pijete puno vode jer ćete tako neutralizovati so i malo osvježiti organizam.

Kilogrami se nakupljaju

Kada se voda zadržava u organizmu, moguće je dobiti višak kilograma. Ako se to dogodi u jako kratkom roku, moguće je da je razlog previše soli i trebali biste obratiti pažnju šta unosite u sebe, uradite nešto kako biste smanjili unos soli.

Ne spavate dobro

Ako jedete previše soli prije spavanja, to može dovesti do toga da imate probleme da zaspite ili se često tokom noći budite. Nakon svega ovog sledi neispavanost, glavobolja, mrzovolja narednog dana.

Osjećate se malaksalo

Kada je u krvi previše soli, voda se nakuplja u ćelijama kako bi je razrijedila. Rezultat može biti osjećaj slabosti.

Boli vas stomak

Ako previše soli kod vas uzrokuje dehidraciju, stomak će to osjetiti. Može doći do zatvora ali se može javiti i proliv, grčevi. Smanjite unos soli i pijte što više vode kako biste olakšali organizmu da je izbaci napolje.

Dugotrajne posljedice konzumacije soli

Iako treba paziti i na one kratkotrajne posljedice, na duge staze ta navika može uzrokovati glavobolje, probleme sa srcem, visoki krvni pritisak, bolest bubrega, rak želuca i moždani udar.