Proljeće je vrijeme za kitchari – drevno ajurvedsko jelo za detoksikaciju organizma

Opsežnu kolekciju znanja o zdravlju i liječenju koju su tokom hiljada godina skupljali indijski redovnici danas poznajemo kao ajurvedu tj. “nauku o životu”. Ajurveda je bazirana na tri doše (Vata, Pitta i Kapha), psihofizičke energije koje kontrolišu funkcije tijela

Prema ajurvedskoj medicini, proljeće je izrazito važno doba godine jer se naša tijela napokon bude nakon zimske “hibernacije”. S dolaskom toplijeg vremena naše tijelo instinktivno traži više aktivnosti i promjenu prehrane pa se ajurveda zalaže za proljetno čišćenje organizma.
Jedno od najpoznatijih ajurvedskih jela za detoksikaciju tijela je kitchari. Baza ovog supenog jela su mungo grah, basmati riža i brojni ljekoviti začini – kombinacija zbog koje je kitchari prepun aminokiselina, proteina, vlakana i ostalih tvari idealnih za čišćenje i jačanje tijela.

Mungo grah i riža zajedno stvaraju aminokiseline potrebne za stvaranje proteina koji naposljetku stabiliziraju razinu šećera u krvi i daju veliku količinu energije tokom procesa detoksikacije. Ovo je jelo hranjivo i lako probavljivo, pa se u domovima koji prakticiraju ajurvedu daje i bolesnicima, djeci te starijima. Zahvaljujući djelovanju svih sastojaka kitcharija, toksini u tijelu se oslobađaju, a potom i izbacuju.

Glavne sastojke za ovo jelo možete pronaći u trgovinama zdrave prehrane, a većinu začina i u klasičnim trgovinama ili pak onima specijaliziranim za začine. U nastavku pročitajte recept za kitchari.

SASTOJCI ZA KITCHARI
– 1 veća šoljica basmati riže
– pola šoljica oljuštenog mungo graha (mungo dal)

– 3 male kašike mješavine začina za kitchari
– 1 mala kašika naribanog svježeg đumbira
– sol i biber po ukusu
– 2 velike supene kašike ghee maslaca
– 6 šoljica vode
– 2 šoljice nasjeckanog raznog povrća po želji (vodite računa o tome da povrće bude sezonsko i birajte bilo koje povrće – mrkva, brokula, tikvice, mahune, paprike, kelj, blitva…)

SASTOJCI ZA MJEŠAVINU ZAČINA

– 1 velika kašika sjemenki kima
– 1 velika kašika sjemenki korijandera
– 1 velika kašika kurkume u prahu
– 1 velika kašika sjemenki gorušice
– 1 velika kašika cimeta
– 1 velika kašika pjeskavice
– 1 velika kašika garam masale
– 1 velika kašika curry praha

Sve začine pomiješajte, držite u tegli i koristite po potrebi.

PRIPREMA KITCHARIJA:
1. Dobro operite rižu i mungo grah. Stavite ih u veću zdjelu pa prelijte sa 6 šoljica vode, pokrijte poklopcem i kuhajte 20 minuta.

2. Za to vrijeme nasjeckajte povrće po vlastitoj želji koje želite staviti u kitchari. Ubacite sjeckano povrće u zdjelu s grahom i rižom pa kuhajte 10 minuta.

3. Na tavi rastopite ghee maslac i dodajte 3 male kašike mješavine začina za kitchari pa miješajte 1 minutu i zatim dodajte u zdjelu s grahom, rižom i povrćem. Posolite i pobiberite po ukusu te dodajte đumbir. Sve zajedno kuhajte dok mungo grah ne postane mekan i jelo ne počne izgledati poput mekše kaše.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!