PRIRODNI LAKSATIVI – OVO JE VOĆE KOJE POMAŽE KOD ZATVORA

Voće poput kruške, narandže i šljive odličan je prirodni laksativ za rješavanje opstipacije (zatvora), čak i kod ljudi kod kojih ovaj poremećaj ima hroničan tok. Ovo voće sadrži velike količine vlakana i vode koji ubrzavaju prolazak hrane kroz crijeva (crijevni tranzit) i olakšavaju formiranje stolice.


Voće se može konzumirati svakodnevno, svježe i u prirodnim sokovima ili voćnim salatama, a može se davati i bebama i manjoj djeci, ali u manjim količinama kako ne bi došlo do proljeva.

1. Narandža
Narandže su bogate vodom koja pomaže u hidrataciji crijeva i stolice, ali također obezbjeđuju mnogo vlakana koja su važna za dobru probavu. Jedna narandža sadrži oko 2,2 g vlakana, što je više od količine koja se nalazi u npr. jednoj kriški crnog hljeba. Međutim, važno je zapamtiti da sok od narandže ne sadrži vlakna jer se ona odvajaju tokom cijeđenja voća. Stoga, narandža u obliku soka neće djelovati laksativno.

2. Šljiva
Šljiva, svježa ili sušena, bogata je vlaknima i odličan je izbor. Jedna šljiva sadrži oko 1,2 g vlakana, a organizmu dodatno obezbjeđuje i fosfor, kalij te vitamine B kompleksa.
Savjetujemo da pogledate etiketu prilikom kupovine suhih šljiva kako biste provjerili ima li dodanog šećera – koji će uveliko povećati kalorijsku vrijednost i otežati gubitak težine.

3. Avokado
Avokado je šampion po sadržaju vlakana: 100 g ovog voća sadrži oko 6 g vlakana. Bogat je i masnoćama koje su dobre za tijelo i koje pomažu pri prolazu stolice kroz crijeva, a pored toga podržava i zdravlje kardiovaskularnog sistema i povećava nivo tzv. „dobrog“ holesterola (HDL holesterol).

4. Banana
Iako je poznata kao voće koje otežava probavu, jedna banana sadržava najmanje 1 g vlakana. Tajna je da ovo voće jedete kada je veoma zrelo, kako bi njegova vlakna pomogla probavi. Oni koji imaju problem s dijarejom treba da jedu bananu dok je još napola zelena jer će na taj način njena vlakna otežati varenje. Naime, nezrele banane sadrže veće količine tzv. rezistentnog skroba koji je otporan na razgradnju u tankom crijevu te zbog toga neprobavljen dospijeva do debelog crijeva gdje se bakterijskom fermentacijom razgrađuje do kratkolančanih masnih kiselina i postaje hrana dobrim bakterijama. Zbog navedenih svojstava rezistetni škrob klasificira se kao prebiotik. Rezistetni skrob ima dvaput manje kalorija od običnog skroba.

5. Smokve
Dvije svježe smokve imaju oko 1,8 g vlakana i samo 45 kcal te mogu smanjiti osjećaj gladi. Prilikom kupovine suhih smokava birajte one bez dodanog šećera.

6. Kivi
Jedan kivi ima oko 2 g vlakana i samo 40 kcal, što ovo voće čini odličnim saveznikom za crijeva i dijetu za mršavljenje. Pored toga, dva kivija obezbjeđuju dnevnu potrebu odrasle osobe za vitaminom C i imaju visoku antioksidativnu moć, pomažu u prevenciji bolesti i poboljšavaju zdravlje kože.

7. Kruška
Kruška sa korom ima oko 3 g vlakana i samo 55 kcal, što ovo voće čini jednim od najvažnijih za zdravu probavu. Dobar savjet za mršavljenje je da krušku pojedete 20-ak minuta prije obroka jer će na taj način njena vlakna već djelovati i stvoriti osjećaj sitosti, odnosno smanjiti osjećaj gladi u vrijeme obroka.