Pripremite organizam za novo godišnje doba: Kako zadržati životnu formu i zdravlje tokom svježih jesenjih dana

Vrijeme jeste hladnije, ali to ne znači da se trebate zavući u kuću i čekati da jesen „pregrmi“.  Naprotiv – vrijeme provedeno u prirodi na svježem jesenjen zraku dokazano poboljšava vaše mentalno i fizičko stanje. Česta šetnja tokom jeseni će također aktivirati prirodni zaštitni mehanizam vašeg organizam koji će vaše tijelo štititi tokom zimskih dana

Jesen je doba godine kada je naš organizam najslabiji i kada nas najčešće napadaju virusi i prehlade. I dok prava jesen još uvijek nije u punom zamahu, u svježem zraku se itekako može osjetiti miris zime.

I dok se vrijeme polako mijenja, a mi polako odlažemo laganu ljetnu garderobu, zajedno sa njima ne bi trebalo da sklonimo i motivaciju da budemo aktivni i zdravi. Saznajte kako da ostanete zdravi tokom jeseni, ali i cijele godine.

Jedite sezonsko povrće

S obzirom da temperature padaju iz dana u dan, važno je da svoj organizam prilagodite vremenskim uslovima. To ćete najlakše napraviti tako što ćete smanjiti unos hrane koja hladi vaš organizam poput slata i voća kao što su lubenice, i zamijeniti ih toplijom hranom kao što su prženo sezonsko povrće i supe.

Prema kineskoj medicini, svijetlo žuto, narandžasto i tamno crveno povrće će vam pomoći da lakše napravite ovaj prijelaz između godišnjih doba. To znači da u ishranu trebate uključiti što više mrkve, rotkve i cvekle koje su nevjerovatno blagotvorne po organizam, a pritom su veoma ukusne.

Također, koristite sporije metode kuhanja poput laganog prženja i pečenja hrane kako bi sezonsko povrće pustilo svoje hranjive sokove koji će vam jačati imunitet tokom hladnih jesenjih dana. Na kraju tokom spremanja hrane, možete dodati začine poput kurkume, cimeta i đumbira koji će obogatiti svako jesenje jelo.

Izađite iz kuće i dišite!

Vrijeme jeste hladnije, ali to ne znači da se trebate zavući u kuću i čekati da jesen „pregrmi“: Naprotiv – vrijeme provedeno u prirodi na svježem jesenjen zraku dokazano poboljšava vaše mentalno i fizičko stanje. Česta šetnja tokom jeseni će također aktivirati prirodni zaštitni mehanizam vašeg organizam koji će vaše tijelo štititi tokom zimskih dana.

Osim toga, šetnja je dokazano najlakši način da ostanete u formi. Šetanjem možete da sagorite kalorije, poboljšate krvotok i rad srca i pluća. A tu je još jedan plus – šetnja je odličan način da se oslobodite stresa. I dok tokom ljeta pazimo da se hranimo što zdravije, jesen je godišnje doba kada počinju da se javljau želje za masnijom hranom čije ćete kalorije upravo šetnjom brzo sagorjeti.

 Dobar san je pola zdravlja

Sigurno ste primjetili kako vam se tokom jeseni više spava i kako patite od nedostatka energije. Ovo nije neuobičajeno jer su dani sve kraći i vašem organizmu treba vremena da se navikne na nagle promjene.

Kako biste ostali zdravi tokom šarenih jesenjih dana, učinite isto što i priroda oko vas; rasporedite svoju energiju, usporite, idite ranije na spavanje i duže spavajte. S obzirom da su dani sve kraći, sve manje vremena provodimo na suncu koje nam je potrebno za proizvodnju seratonona koji je veoma bitan za regulisanje ciklusa spavanja i buđenja.

Dosadašnja istraživanja su pokazala da nedostatak sunčevih zraka može povećati osjećaj depresije i umora te izazvati želju za nezdravim ugljikohidratima. Stoga, ukoliko radite u zatvorenom prostoru, obavezno napravite pauzu i izađite na sunčani jesenji dan kako biste „napunili baterije“. Prema istraživanjima, dovoljno će biti da provedete devet minuta na suncu kako biste zadovoljili dnevnu potrebu organizma za vitaminom D.

 Opustite se u sauni

Kako se vrijeme polako mijenja, a dani sve hladniji, potrebno je svoj organizam očistiti od toksina kako bi bio spreman za odbranu od bakterija i virusa koji će u ovo doba godine intenzivno napadati vaš organizam.

Najbolji način na koji ćete svom tijelu obezbijediti sve što mu je potrebno za svježe jesenje dane je temeljna detoksikacija, a u tu svrhu je najbolje posjetiti saunu. Čišćenje od otrova i štetnih tvari, metoda je poznata još među pripadnicima starih civilizacija, iako oni nisu imali ovoliko štetnih tvari u svom organizmu kao što to ima hrana danas. Ne smijemo zanemariti ni vanjske faktore koji nam se „uvuku“ u organizam, a to su zagađen zrak, ali i stres zbog kojeg holesterol može narasti.

Sauna vuče korijene iz sjevernih krajeva Evrope; Danske, Finske, Švedske, Norveške i Rusije, a poznata je vijekovima. Ova metoda pomaže prilikom čišćenja i podmlađivanja kože, oslobađanja od stresa, uništavanja patogenih stanica u organizmu i pomaže kod srčanih bolest.

Fizioterapeuti također tvrde da ćete boravkom u saunama podići prirodnu temperaturu tijela koja će vaš metabolizam dovesti u vrhunsku formu.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!