Pripazite na ove znakove jer u pitanju može biti i medicinski problem: Šta znojenje otkriva o zdravlju?

Znojenje omogućuje našem tijelu održavanje odgovarajuće temperature, odnosno hlađenje, a istovremeno je i jedan od ključnih procesa za detoksikaciju organizma.

Znojenje može biti uzrokovano emocionalnim stanjem, ozbiljnim zdravstvenim stanjem ili čak menopauzom i trudnoćom.

Apokrine žlijezde neprestano otpuštaju znoj, a u fazi puberteta dolazi do porasta hormona koji znojne žlijezde čine dinamičnijim. Znojenje kroz apokrine žlijezde obično počinje oko puberteta, i zapravo ne prestaje, pa ako se tokom planinarenja uopšte ne znojite, to bi mogao da bude znak nekog zdravstvenog stanja. Ove vrste znoja pomoći će vam da ga razumijete:

Slani znoj

Baš kao i suze, normalno je da je znoj slan. Međutim, ako je neobično slan do te mjere da vam peče oči, onda je to znak da vam možda nedostaje natrijum. Konzumiranjem energetskih napitaka povećaćete elektrolite koji upravljaju nivoom natrijuma i kalijuma. To će spriječiti super slani znoj.

Jedva se znojite

Svačije tijelo je drugačije, neki se ljudi znoje više, a neki manje, i to je sasvim prirodno. Međutim, kao i sve ostalo, previše ili premalo nečega obično nije dobar znak. Ako se jedva znojite po vrućem ljetnjem danu ili dok vozite bicikl, to znači da vaše žlijezde znojnice ne rade dobro. Ovo je ozbiljno stanje koje se zove anhidroza i može uticati na cijelo tijelo. To dovodi do pregrijavanja, toplotne iscrpljenosti i toplotnog udara, što je sve alarmantno i opasno po život.

Pretjerano znojenje

Ovo stanje obično prolazi nezapaženo i zanemareno. Prekomjerno znojenje naziva se hiperhidroza i može se dogoditi čak i tokom hladnog vremena bez ikakvog razloga. Takođe se može dogoditi i ženama tokom menopauze. Ponekad ovo stanje može biti opasno. Ako osjetite znojenje i gubitak težine, znojenje koje se uglavnom javlja tokom spavanja ili osjećaj pritiska u grudima tokom znojenja, onda je vrijeme da pozovete ljekara.

 Znoj neprijatnog mirisa

Znoj zapravo nema nikakav miris, potpuno je bez mirisa. Ali kada se bakterije u vašoj koži pomiješaju sa znojem, to uzrokuje neprijatn miris, a to je posljedica stresa. Postoje 2 vrste znoja koji dolazi iz različitih žlijezda: jedan je obično bez mirisa iz ekrinih žlijezda, a drugi je ne baš prijatnog mirisa iz apokrinih žlijezda. Imajte na umu da vaša ishrana, okolina i lijekovi utiču na vaš tjelesni miris.

Trudnički znoj

Tokom trudnoće, žene imaju tendenciju da se znoje više nego inače, a to je povremeno jedan od prvih simptoma trudnoće. Tijelo mijenja svoj miris kada ste trudni, čak i prije nego što zapravo shvatite da nosite bebu. Rješenje za ovaj problem je konzumiranje dovoljnih količina vode, tuširanje svaki dan, nošenje široke odjeće i izbjegavanje začinjene hrane.

 

Namirnice koje smanjuju znojenje

Uprkos redovnoj higijeni i korištenju mirisnih kapljica naše tijelo naročito tokom ljetnih vrućina postaje ljepljivo i poprima neugodne mirise, naravno uzrok tomu je pretjerano znojenje. Iako u borbi s neugodnom pojavom najčešće pomoć tražimo u kozmetičkim preparatima puno bolje od nje djeluju i promjene životnih navika. Jedna od njih je i prehrana, otkrivamo koje namirnice najbolje pomažu u smanjenju znojenja.

1. Hrana bogata vlaknima poput bobičastog voća, orašastih plodova, lisnatog zelenog povrća te cjelovitih žitarica tijekom ljeta trebala bi sačinjavati 90 posto sastava dnevnih obroka.

2. Crveno meso zamijenite ribljim, losos i srdela sadržavaju velike količine kalcija koji pomaže kod smanjenja znojenja. Jednako djelovanje na pretjerano lučenje imaju naranča i brokula.

3. Nim je poznata indijska biljka koja učinkovito pomaže kod znojenja jer je snažan antioksidans. U šoljicu vruće vode dodajte prstohvat praha nima i promiješajte. Ukoliko vam je okus gorak dodajte malo meda i limuna. Čaj konzumirajte najmanje tri puta dnevno, a najvažnije je da ga ujutro popijete na prazan želudac.

4. Maslinovo ulje koristite kao jedini dodatak salatama i varivima, ono obiluje antioksidansima i i lakše se probavlja od srodnih mu drugih biljnih ulja. Stoga izbjegavajte margarin i suncokretovo ulje kod pripreme jela, na visokim tačkama ključanja oni se pretvaraju u štetne sastojke koje tijelo izbacuje u obliku toksina kroz pore kože.