Preskakanje srca, vrtoglavica, iscrpljenost i grčevi: FALI VAM KALIJA!

Kalija ćete najviše pronaći u avokadu, bananama, bijelom grahu, rajčici, blitvi i špinatu. No, čak i ako konzumirate dnevno preporučenu dozu od 4.700 miligrama, možete biti u manjku. Zašto? Što više natrija unosite u organizam, to je veća potrošnja kalija, kaže dr. Janet Brill – nutricionistkinja iz Philadelphie. Natrij, kalij i magnezij moraju biti u odnosu – niti jedan ne smije isključivati drugi.

O njemu se ne priča puno, ali bi trebalo. Kalijum je neophodan za pravilno funkcionisanje nerava i zdravlje kardiovaskularnog sistema. Ovu hranjivu materiju možete naći u mnogobrojnim ukusnim namirnicama (dinja, banana, bijeli pasulj, avokado), ali čak iako unosite preporučenih 4 700 mg dnevno, još uvijek postoji šansa da imate manjak kalijuma u organizmu. Zašto?

Što više soli unosite to vaše tijelo više kalijuma luči. Nekada je teško primijetiti da ga nedostaje u organizmu, ali ukoliko imate neki od sljedećih znakova upozorenja, provjerite sa doktorom da li je u pitanju nedostatak kalijuma.

Konstantna iscrpljenost

Svaka stanica organizma treba dovoljnu količinu kalija da bi funkcionirala. Ako ste nakon svake male aktivnosti iscrpljeni i umorni, a znate da ste spavali dovoljno – onda uzrok može biti nedostatak kalija.

Hrana iz vrećice, smrznuta i konzervirana hrana

Ako se vaši obroci sastoje od čipsa, čokolada i ostalih “brzih zalogaja”, onda bez provjeravanja možete znati da vam nedostaje kalija! Značajno smanjite unos soli iz prehrane kako biste pomogli tijelu da zadrži potrebne količine kalija u organizmu.

Grčevi u mišićima

Kalij igra veliku ulogu u kontrakciji mišića, pa kada je razina kalija niska, možete osjetiti slabost ili čak i grčeve u mišićima, kaže dr. Brill.

Gubitak svijesti ili vrtoglavica

Kada organizam naprasno ostane bez kalija, otkucaji srca će biti toliko usporeni da ćete se osjećati kao da gubite svijest. Ova pojava se ne može ograničiti samo na pad kalija u organizmu, postoje i drugi uzroci, no ako vam se to dogodi, javite se liječniku da ustanovi pravi uzrok. Hronični nedostatak kalija izrazito je povezan s povišenim krvnim pritiskom, koji je opasan po život!

Zatvor i nadutost

Niska razina kalija usporava funkcije organizma, pa probavni sustav nije iznimka. Probavni zatvor i grčevi u želucu su također moguća pojava. Opet ponavljamo, ta stanja mogu uzrokovati i drugi faktori, no vi ćete sigurno znati ako ste jeli hranu koja uzrokuje probavne smetnje, pa možete isključiti nedostatak kalija kao uzrok.

Visok krvni pritisak

Kalijum pomaže opušanje krvnih sudova, a kada ga u organizmu nema u dovoljnim količinama, krvni sudovi mogu postati suženi usljed čega dolazi do povećanja krvnog pritiska.

Mišići

Kalijum je veoma bitan za normalne kontrakcije mišića pa, kada ga nema u dovoljnim količinama u organizmu, često dolazi do grčenja i bola u mišićima.

Preskakanje srca

Zaista je zastrašujuće kada srce požne da, bez očiglednog razloga, preskače ili ubrzano “lupa”. Na to mogu uticati mnogobrojne stvari, a nedostatak kalijuma jedna je od njih.

Vrtoglavica

Velik pad nivoa kalijuma u organizmu može usporiti rad srca do te mjere da se osjećate kao da ćete pasti u nesvijest. To nije uobičajeno i mnogi drugi faktori mogu biti uzrok, ali ako ovo doživite što prije se obratite doktoru.

Peckanje i utrnulost

Kalijum je neophodan za zdravlje nerava te njegov nedostatak može utjecati na pojavu peckanja i utrnulosti ruku i nogu.

Od jogurta do bundeve

Vrijedan je izvor ovog minerala jogurt (jedna čašica sadrži otprilike 580 mg kalija) te mlijeko – jedna šoljica donosi 380 mg kalija.

Kalij se u značajnim količinama nalazi u crvenom i bijelom mesu te u ribi – osobito su kalijem bogate tuna i srdela te bakalar, list i pastrva.

Dobri su izvori kalija i kruška, ananas, suhe šljive, orasi, bundeva, dinja, brokula, kelj, krastavac, mrkva…

 

 

Komentari

komentara