PRAVILNO DISANJE ELIMINIŠE STRES: Kada zaustavite dah, pravite ogromnu štetu organizmu!

Gužva u saobraćaju, iznenadne neprijatne vesti, napetost na poslu! Uzroci stresa su svakog dana sve brojniji, ali fiziološki odgovor možete izbjeći ako “prevarite” mozak pravilnim disanjem protiv stresa!

Kolega u kancelariji do vaše već se dva sata s nekim svađa; do posla ste, zbog gužve u saobraćaju, putovali dva umjesto pola sata; iznenadni telefonski poziv vas je uznemirio, potreban vam je mir…

Izloženo konstantnom stresu, naše tijelo proizvodi veću količinu kortizola, hormona stresa, srčani ritam se ubrzava, mišići se stežu. No, moguće je postići i obrnuto: sporim disanjem prevariti mozak i pomoći mu da pronađe potreban mir.

Pravilno disanje

To je stomačno disanje kojim u donji dio pluća dospeva najviše vazduha i pomaže da se uspori srčani ritam i snizi krvni pritisak. Lezite ili sjednite, važno je da su vam leđa prava, jednu ruku stavite na grudnu kost, a drugu na pupak. Udišite duboko kroz nos, izdišite na usta. Pomjerati se sme samo ruka koja je naslonjena na stomak, dok ruka na grudnoj kosti mora ostati mirna. Dišite tako dok ne osjetite da se smirujete.

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!