Praktični religijski savjeti: Svila liječi svrab, ali i šteti muškoj plodnosti!?

Prenosimo poglavlje iz knjige “Poslanikova medicina” o svili i njenoj koristi po zdravlje.

Što se tiče medicinskog stajališta, svila je vlakno proizvedeno pomoću svilenih buba (gusjenica iz porodice Bombicidae) u pravljenju njihovih čahura. Svileni je konac potom dobivan iz kultivisanih čahura da bi se napravio onaj fabrički koji je korišten za odjeću. Svileni je konac plemenito vlakno i posjeduje mnogobrojne medicinske koristi: ojačava srce, drži se kao lijek za melanholiju, poboljšava vid kada se koristi kao prašak…

Preneseno je u dva sahiha (Muslimovom i Buharijinom sahihu) da je Katade zabilježio hadis prenesen od Enesa bin Malika u kom je Allahov Poslanik, s.a.v.s., dao dopuštenje Abdurrahmanu bin Avfu i Zubejru bin el-Avvamu da nose svilenu odjeću zbog ozbiljne nadraženosti kože od koje su bolovali. U drugom predanju Abdurrahman bin Avf i Zubejr bin el-Avvam žalili su se Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., o nadraženosti kože od koje su bolovali usljed ušiju, a on im je dopustio da nose svilene košulje.

Svila je opasna

Nošenjem svile za muškarce bave se dva temeljna stajališta: prvi je kanonički (fikh), a drugi je medicinski. Što se tiče kanoničkog gledišta, jasno je shvatljivo od svih muslimana da je nošenje svilene odjeće dopušteno ženama a ne muškarcima, osim prijeke potrebe, kao npr. prilikom izrazito hladnog vremena i nemanja za obući ičega drugog, ili zbog medicinskog razloga gdje pojedinac može nositi svilenu odjeću da bi kontrolisao izrazitu nadraženost kože uzrokovanu svrabom, ušima, šugom ili svrbljenjem.

Ovaj je tretman također opisan kod imama Ahmeda ibn Hanbela i imama Šafije, koji se slažu oko dopuštenosti liječenja u medicinske svrhe s onim što je zabranjeno, iako je u ovom slučaju imam Malik zabranio njenu upotrebu, potkrepljujući to time da se sve dozvole protežu preko određenih medicinskih slučajeva obrađenih od Allahovog poslanika, s.a.v.s. U tom pogledu, preneseno je u sahih hadisima to da kada je neko upitao Allahovog Poslanika, s.a.v.s., o vinu, on je odgovorio: “Vino nije lijek.”

Što se tiče medicinskog stajališta, svila je vlakno proizvedeno pomoću svilenih buba (gusjenica iz porodice Bombicidae) u pravljenju njihovih čahura. Svileni je konac potom dobivan iz kultivisanih čahura da bi se napravio onaj fabrički koji je korišten za odjeću. Svileni je konac plemenito vlakno i posjeduje mnogobrojne medicinske koristi: ojačava srce, klasificiran je kao stimulant, drži se kao lijek za melanholiju, drži se kao lijek za nesuzdržljivost crne žuči i njenih komplikacija, poboljšava vid kada se koristi kao prašak za oči.

Svila je vruća i suha u prvom stupnju, mada je neki liječnici klasificiraju kao vruću i vlažnu. Što se tiče dugoročne škodljivosti, sugerirano je od istraživača da kada svilu nosi muškarac duže vremena, ona proizvodi hemijsku reakciju ili retardaciju inter ili intramolekularnih međudjelovanja kao rezultat prostorne strukture molekula kod muškarca, pored drugih fizioloških nepravilnosti koje štetno djeluju na promjenu spermatide u spermatozoid kod muške sperme.

Ista zabrana odnosi se na nošenje zlata ili njegovu upotrebu za muškarce osim u medicinske svrhe. Zlato je jednolično uravnoteženo. Ono također ojačava srce, sadržava prijatnu vrućinu, i ublažava nadutost. Dakle, prohibicija protiv nošenja svile i zlata za muškarce se umnogome slaže sa negativnom hemijskom reakcijom i retardacijom inter ili intramolekularnim međudjelovanjima kao rezultat prostorne strukture koju oni proizvode kod muškaraca, i nadalje, njihova je šteta veća od njihove koristi.

Stoga, u vrijeme kada je Poslanička mudrost (hadis) pogrešno shvaćena zbog pomanjkanja znanja i familijarnosti, za onoga koji se želi okoristiti iz takve upute, pojedinac mora bezuvjetno pristati na to i boriti se za to do takvog vremena kao što je doba prednosti ljudskog znanja, a Allah Svemogući dopušta pristup u Njegovu bezgraničnu mudrost i objelodanjuje je nekima od mnogobrojnih radoznalih koje je On stvorio.

Klasifikacija vrste odjeće

Imam Razi objašnjava da je “svila (ar. harir; ibrisam) toplija od lana, a hladnija od pamuka. Pozivajući se na njega, “nošenje svile unapređuje zdravlje kože, dok nošenje grube odjeće isušuje kožu, uzrokuje gubitak potkožnog tkiva i tjelesne težine i obratno.” Što se tiče imama Ibn-Kajjima el-Dževzija, on klasificira oblačenje u tri kategorije: odjevni predmeti što griju tijelo i proizvode toplotu; odjevni predmeti što griju tijelo, ali ne proizvode toplotu i odjevni predmeti što niti griju tijelo niti prizvode toplotu.

Ne postoji takva fabrika koja proizvodi toplotu, a ne grije tijelo. Odjevni predmeti načinjeni od vune, kose i krzna (ar. wabar) griju tijelo i proizvode toplotu, dok odijevni predmeti načinjeni od lana i pamuka griju tijelo, ali ne proizvode toplotu, a svila je mekša i hladnija od pamuka. Svila ne proizvodi toplotu kao ni pamuk; umjesto toga, ona je blagi materijal i manje je efektivna u poništavanju tvari od kojih se tijelo treba očistiti pod utjecajem toplote.

Bilo koji odijevni predmet s glatkom, mehkom i ulaštenom osnovom, i koji odražava hladnoću prikladniji je za tople predjele. Svilu ne čini grubo izrađena osnova i stoga se upotrebljava za liječenje svraba, a takva upala kože pogoršana je toplotom i suhoćom. Dakle, Allahov poslanik, s.a.v.s., je dodijelio Abdurrahmanu bin Avfu i Zubejru bin Avvamu dozvolu da nose košulje od svile da bi se pobrinuo za njihov oporavak. Nadalje, materijalna prirodna svila kreira okruženje koje je suprotno onome od ušiju i prema tome može pomoći u njihovom odstranjivanju.

O ovoj temi, preneseno je u sahih hadisu da je Ebu-Musa el-Ešarij prenio da je Allahov poslanik, s.a.v.s., iskazao: “Allah je zabranio muškarcima od mojih sljedbenika da nose svilu ili zlato, a dopustio je to za žene.” U drugom hadisu prenesenom u “Sahihul-Buhari”, Allahov poslanik, s.a.v.s., je zabranio nošenje svile, brokata ili zlata ili sjedenje na njima, i dodao: “Ovo je za njih na ovom svijetu, a za vas na budućem”.

/aura.ba/

Komentari

komentara

error: Content is protected !!