Poznati doktor otkrio šest namirnica koje štite od bolesti

On je javnosti otkrio kojih šest namirnica bi svakodnevno trebalo jesti kako bismo se zaštitili od teških bolesti, poput raka, srčanih bolesti i dijabetesa

 
Doktor Majkl Greger autor je bestselera “Kako ne umrijeti”, a njegovo stručno polje pokriva ishranu, sigurnost hrane i javno zdravlje.

On je javnosti otkrio kojih šest namirnica bi svakodnevno trebalo jesti kako bismo se zaštitili od teških bolesti, poput raka, srčanih bolesti i dijabetesa.

On smatra da je najveća tajna medicine znati šta da unesete u tijelo, tako da se ono samo izleči, a vi budete siti i zdravi.

1. Mahunarke

Sočivo, leblebije, sušene polovine graška, soja i sve vrste pasulja su obavezne. Možda vam se supa od graška i umakanje mrkve u humus ne čini korisnim, ali i tako unosite mahunarke.

Trudite se da pojedete bar tri porcije mahunarki dnevno. Jedna porcija je, na primjer, četvrtina šoljice humusa, pola šoljice kuhanog pasulja, sočiva, tofua ili puna šoljica svježeg graška ili proklijalog sočiva. Iako je i kikiriki tehnički mahunarka, doktor Greger ga je svrstao u kategoriju orašastih plodova (zbog nutritivne vrijednosti).

2. Bobičasto voće

Jedna porcija bobičastog voća je oko pola šoljice svježih ili zamrznutih, a sušenih četvrtina šoljice. Iako su, biološki gledano, banana, avokado, pa čak i lubenica bobičasto voće, koristićemo kolokvijalni termin za malo jestivo voće, i dodaćemo i grožđe (i suho grožđe) u ovu kategoriju.

To naravno znači da ćemo dodati i voće za koje mnogi smatraju da spadaju u bobičasto voće, iako tehnički ne spadaju, na primjer borovnice, trešnje, brusnice, jagode, dud.

3. Zeljasto povrće

U zeljasto povrće spadaju brokoli, kupus, blitva, raštan i kelj.

Greger preporučuje barem jednu porciju dnevno (pola šoljice), i bar još dve porcije zelenila dnevno, lisnatog ili zeljastog.

4. Orašasti plodovi

Svako bi trebalo da jede bar 1 kašičicu mljevenih lanenih sjemenki dnevno, a osim toga i porciju drugih orašastih plodova ili sjemenki.

Četvrtina šoljice oraha je dovoljna za jednu porciju, a ako volite puter (na primjer od kikirikija), nemojte u jednom obroku uzimati više od dvije supene kašike. Kesten i kokos nutritivno ne spadaju u orahe.

5. Začini

Doktor Greger preporučuje i četvrtinu kašike kurkume, a možete da dodajete i druge začine (bez soli) koje volite.

6. Žitarice cijelog zrna

Za dug život jedite i porcije žitarica cijelog zrna. Na primer pola šoljice tople ovsene kaše, kuhana zrna pirinča, kinoe i heljde, kuhana tjestenina ili kukuruz, šoljica hladnih (gotovih) žitarica; jedna tortilja ili kriška integralnog hljeba, polovina peciva ili mafina, tri šoljice kokica…