Poremećaj disanja u spavanju je opasniji nego što mislite: Kako zaustaviti i izliječiti hrkanje?

 Hrkanje je česta pojava i oko 25% ljudske populacije pati od ovog poremećaja, a kod pretilih osoba hrkanje je daleko učestalije. Iako se čini da ova pojava i nije toliko opasna, činjenica je da hrkanje može biti veliki rizik za nastajanje zdravstvenih problema

Kako kaže Danijel P. Slaugter, otorinolaringolog i ekspert za hrkanje iz Teksasa, hrkanje može biti uzrokovano raznim fizičkim deformitetima, alergijskim reakcijama u organizmu i drugim poremećajima. Veliki broj ljudi koji hrču dok spavaju boloju od apneje (kada se disanje tokom sna prekida na kratke periode).

 

Spavajte na boku

Opuštanje mišića tokom sna je sasvim normalna i prirodna pojava tokom sna, ali ovo može predstavljati veliki problem. Dok ležimo na leđima, korjen jezika i mekog nepca naslanja se na sami zid grla, što proizvodi karakterističan vibrirajući zvuk dok dišemo.

Hrkanje se može spriječiti ukoliko promijenimo položaj spavanja, a najbolja opcija je spavanje na boku. S obzirom da je teško tokom spavanja kontrolisati položaj tijela, možete pričvrstiti male loptice na leđa koje bi vas žuljale ukoliko bi se okrenuli na leđa. Na ovaj način ćete sigurno spavati nabolu.

U slučaju da ni ovaj način ne upali, velike su šanse da patite od apneje pa bi bilo dobro da potražite pomoć specijaliste kako biste spriječili razvoj ozbiljnijih zdravstvenih problema.

 

 Recite „ne“ masnoj hrani i alkoholu

Gojazne osobe imaju zadebljano vratno tkivo koje sužava disajne puteve čime se povećava rizik od hrkanja. Što imate više kilograma, to je tijelu potrebno više napora i energije pri disanju.  Gubitak viška kilograma svakako je dobar za vaše zdravlje te će se osloboditi protok zraka, olakšati vam disanje a samim tim i poboljšati kvalitet sna.

Osim uvođenja režima pravilne i zdrave ishrane koja je temelj dobrog zdravlja, potrebno je izbjegavati alkohol koji u kombinaciji sa sedativima dodatno opušta mišiće u zadnjem dijelu grla, povećavajući rizik od hrkanja.

Stručnjaci upozoravaju da uzimanje žestokih alkoholnih pića četiri do pet sati prije spavanja pogoršava hrkanje, a u najgorim slučajevima osobe se uguše vlastitim jezikom ukoliko spavaju na leđima.

 

 

Očistite disajne puteve

Začepljenje nosa vrlo često ometa miran san i uzrokuje hrkanje,  a može biti povezano i sa apnejom za vrijeme spavanja, koja uzrokuje nedostatak kisika i hipoksiju, kao i zatajenje srca.

Blokirani disajni kalani zahtijevaju dodatni trud da se olakša protok vazduha i stvara se vakuum u grlušto uzrokuje glasno hrkanje, a to je posebno izraženo tokom sezone alergija.

Ukoliko vam je začepljen nos najbolje bi bilo da uradite nazalno ispiranje nosa pomoću kapi i prirodnih rastvora. Još jedno rješenje je da se istuširate toplom vodom svako veče prije spavanja, zatim svakodnevno ispiranje nosne šupljine rastvorom od morske soli, stavljanje toplih obloga na lice kao i ispijanje čajeva za ublažavanje simptoma polenske groznice.

Za smanjenje začepljenosti disajnih puteva, hrani dodajte bijeli luk ili svaki dan popijte po šolju čaja od zove ili kamilice.

 

Redovno mijenjajte posteljinu i hidrirajte organizam

Stručnjaci tvrde da alergeni poput grinja ili dlaka kućnih ljubimaca naviše vrebaju u spavaćoj sobi i to u starim jastucima i prekrivačima, što može dovesti do hrkanja. Kako biste sveli količinu prašine i grinja na mininum potrebno je redovno usisavati i brisati prašinu u kući, a pogotovo u spavaćoj sobi.

Svakodnevno protresite posteljinu, i perite je jednom sedmično.  Osim toga, ukoliko imate kućne ljubimce, naučite ih da ne smiju spavati na krevetu čime ćete poboljšati kvalitet sna i učiniti životni prostor zdravijim.

Dovoljan unos tečnosti veoma je važan za cjelokupno zdravlje organizma. Osim toga, stručnjaci kažu da sekret iz nosa postaje gušći i ljepljiviji ukoliko odete na spavanje žedni, što u velikom broju slučajeva izaziva hrkanje.

(aura.ba)

Komentari

komentara