Popularna vježba daje rezultate već nakon nekoliko dana

Vježbanje je uvijek zdravo, ali koliko izdržaj zapravo mijenja tijelo?

Plank je jedna od najpopularnijih vježbi jer daje rezultate u kratkom vremenskom periodu. To je jedna od vježbi za koje koristimo sopstvenu težinu tijela da bismo došli u formu. Raditi plank možda nije lako, ali vremenom postaje sve lakše i jednostavnije, a rezultati će svakako biti vidljivi.

Pritom, izdržaj možete da radite uvijek i bilo gdje jer vam ne treba nikakva oprema, osim prostirke po želji. Vježba angažuje više grupa mišića i tonira vaše trbušnjake. Takođe, oblikuje i zadnjicu, a sveukupno jača tijelo.

Metabolizam se ubrzava

Potreban je napor i rad puno mišića da bi se zadržao takozvani položaj daske, odnosno položaj u kom se u ravni održavamo na nožnim prstima i podlakticama. A to sagorijeva kalorije.

Kad radite plank, sagorijevate više kalorija od klasičnih vježbi za trbušnjake. Plank je posebno važan za one koji mnogo sjede preko dana jer ne samo da sagorijeva masti već i ubrzava metabolizam. A to sve vodi ka mršavljenju.

 

Trup postaje snažniji

Plank je među najboljim vježbama za toniranje trbušnjaka i jačanje jezgra, što uključuje zglobove, mišiće i kosti koje povezuju gornji i donji dio tijela. Kada radite izdržaj, angažujete svoje mišiće bedara i gluteuse i to ih jača.

Smanjuje se rizik od povreda vrata i leđa

Plank izgrađuje mišiće i pruža podršku leđima i vratu. Takođe smanjuje bol u leđima. Svakodnevno izvođenje planka smanjiće rizik od povreda vrata i leđa.

Popravlja se držanje tijela

Vježba izdržaja poboljšava držanje vašeg tijela jačanjem mišića leđa, vrata, grudi, ramena i abdomena. Ako radite plank svaki dan, vaše držanje će biti bolje i leđa će vam biti prava.


Balans tijela se poboljšava

Da li se često spotaknete i padnete ili izgubite ravnotežu dok hodate? Onda je plank za vas. Ravnoteža se često gubi zbog slabijih trbušnih mišića. Vježbe izdržaja jačaju mišiće u stomaku i poboljšavaju ravnotežu. Pokušajte da u svoju fitnes rutinu uključite i bočni plank da biste vidjeli još bolji efekat.