Pomozite tijelu da proizvodi više serotonina: JEDITE HRANU ZA SREĆU

Serotonin je hormon za koji se vjeruje da djeluje kao stabilizator raspoloženja. Smatra se da pomaže pri zdravim navikama spavanja i da podiže vaše raspoloženje. Zapravo, ovaj hormon se drugačije zove i hormon sreće. Istraživanje pokazuje da nivo serotonina može uticati na raspoloženje i ponašanje, a obično se povezuje sa pozitivnim osjećanjima i dužim životom.

Nivo serotonina može da poveća amino-kiseline triptofan uz uzimanje suplemenata, ali za prirodniji pristup mogućem povećanju nivoa serotonina možete da jedete hranu koja sadrži triptofan. Poznato je da se nedostatak triptofana javlja kod ljudi sa poremećajima raspoloženja, kao što su depresija i anksioznost. Ovo su namirnice koje bi vam mogle pomoći da povećate nivo serotonina.

Jadite jaja
Protein u jajima može značajno povećati nivo triptofana u krvnoj plazmi, kaže istraživanje iz 2015. godine. Savjet je da ne izostavljajte žumance, ono je izuzetno bogato triptofanom.

Jadite sir
Sir je takođe odličan izvor triptofana. Ukusni favorit jesu makarone sa sirom, gdje se kombinuje sir sa jajima i mlijekom, koje je takođe dobar izvor triptofana.

Navalite na ananas
Decenijska istraživanja su pokazala da ananas sadrži serotonin, a važno je da ga jedete dok je svjež.

Jedite tofu
Proizvodi od soje su bogati izvori triptofana. Tofuom možete zamijeniti skoro svaki protein, u gotovo svakom receptu, što ga čini odličnim izvorom triptofana za vegetarijance i vegane. Tofu je takođe bogat izvor kalcijuma.

Navalite na orašaste plodove i sjemenke
Orašasti plodovi i sjemenke sadrže triptofan. Studije pokazuju da konzumiranje šake orašastih plodova dnevno može smanjiti rizik od obolijevanja od raka, srčanih bolesti i respiratornih problema. Uz to, oni su i dobri izvori vlakana, vitamina i antioksidanata.