Pomozite sami sebi: 5 PRIRODNIH RECEPATA PROTIV PROLIVA

Uzroci proliva mogu biti razni – od bakterija do PMS-a, a ponekad je kriv i sendvič iz restorana brze hrane, ali najčešći uzrok koji navodi Američka nacionalna biblioteka medicine su bakterije i virusi.

Do infekcije najčešće dolazi zbog konzumacije kontaminirane hrane ili vode kao i virusa gripa ili norovirusa, ali i zbog uzimanja određenih antibiotika i lijekova koji se prepisuju oboljelima od raka. Uzroci su i osjetljivost na hranu poput intolerancije na laktozu, probavne bolesti poput Kronove kao i sindrom iritabilnog crijeva.

Tipični simptomi su nemogućnost zadržavanja stolice koja je rijetka i često vodenasta, praćena grčevima i bolovima u stomaku. Ako je uzrok dijareje virus ili bakterija, onda je dodatno praćen povišenom temperaturom, groznicom i krvavom stolicom. Česta posljedica proliva je dehidratacija.

“Iako sve to zvuči prilično grozno, većina slučajeva proliva se na kraju riješi sama od sebe (nakon što se tijelo oslobodi pokvarene hrane, bakterije ili virusa), kaže dr. med. Toja Džejms-Stivenson, gastroenterolog.

Međutim, to ne znači da sebi ne možete da pomognete i sami. Donosimo pet efikasnih i bezbjednih recepata koji će vam pomoći ukoliko se javi dijareja. Ovi recepti su preuzeti sa sajta Women’s Healtha, a pregledala ih je dr. med. Patriša Rejmond, gastroenterolog.

Rižina voda
Šoljicu riže prelijte sa šest čaša vode i kuhajte sat vremena. Zatim ocijedite rižu i popijte vodu u kojoj se kuhala. Njemačka studija potvrdila je da su tretmani rižom i mrkvom efikasniji u suzbijanju dijareja nego izotonična pića.

Ružičasti bizmut
Pepto-Bismol, poznat i kao bizmutov subsalicilat antacidni je lijek koji se koristi za liječenje privremenih tegoba želuca i probavnog trakta, poput proliva, probavne smetnje, žgaravice i mučnine. Takođe je uobičajeno poznat kao ružičasti bizmut i često ga koriste osobe koje putuju u egzotične zemlje kako bi izbjegle dijareju.

Uzmite probiotik
Ako je uzrok proliva porast loših bakterija u crijevima, onda umnožavanje dobrih bakterija može pomoći, kaže dr. Džejms-Stivenson. Česta pojava uzimanja antibiotika i nekih drugih lijekova je promjena crijevne flore, stoga je najbolje uzeti probiotik iz soja Lactobacillus, ali pri tom se najbolje posavjetovati s farmaceutom, koji će dati najbolji za tu svrhu. Iako mliječni proizvodi poput jogurta i kefira sadrže probiotike, treba ih izbjegavati jer mogu pogoršati proliv.

Povećajte unos vlakana
Kod hronične proliva, unos vlakana poput psilijuma može stolicu učiniti gušćom i usporiti je. Unos vlakana najbolje je pojačati konzumacijom hrane kao što je pasulj i ovas. Pobrinite se da povećavate unos polako, jer dodavanje previše brzo može dodatno uznemiriti vaš želudac.

Probajte eliminacijsku dijetu
Proliv zbog loše apsorpcije ugljenih hidrata i šećera čest je uzrok hronične dijareje, kaže dr. Džejms-Stivenson. Ova vrsta proliva može se lako prepoznati ubrzo nakon jela ili pića, a pojavljuju se nadutost, gasovi ili bolovi u stomaku. Iz ishrane zato izbacite namirnice za koje sumnjate da vam izazivaju tegobe. Ako niste sigurni, možete isprobati eliminacijsku dijetu.

error: Content is protected !!