POKAZATELJI MASOVNIH NESREĆA: Zašto i kako ljudi s različitim horoskopima nastradaju u istim nesrećama?!

Mnogi su smatrali apsurdnim činjenicu da je nekim putnicima nastradalim pri potonuću Titanika, za taj dan u horoskopu pisalo kako ih očekuje sreća na putovanju, da je dan dobar za boravak na vodi i slično. Možda to i jeste tako, ali ipak postoji astrološka hijerarhija protiv koje mi jednostavno ne možemo.

Masovne nesreće. Ovo je jedna od prvih stvari za koju se hvataju skeptičari.

Prema njihovom mišljenju, svi nastradali u nekoj masovnoj nesreći ne mogu imati identične aspekte i pokazatelje za smrt u masovnoj nesreći baš u isti dan, baš u isti čas. ,,Zaboga, pa nisu svi nastradali u Hirošimi imali isti horoskop i pokazatelje u njemu za stradanje usljed nuklearne eksplozije. Astrologija nije nauka, to je šarlatanstvo, pu, pu, pu…’’ , tom logikom se vode oni koji pokušavaju osporiti astrologiju.

Međutim, istina je sasvim drugačija. Svi smo mi dio kolektivnog. Nijedan događaj u našem životu se neće ostvariti koseći se sa kolektivnim, globalnim pokazateljima. Šira globalna slika ima prednost u odnosu na individualnu sliku tj. natalnu kartu natusa. Mnogi su smatrali apsurdnim činjenicu da je nekim putnicima nastradalim pri potonuću Titanika, za taj dan u horoskopu pisalo kako ih očekuje sreća na putovanju, da je dan dobar za boravak na vodi i slično. Možda to i jeste tako, ali ipak postoji astrološka hijerarhija protiv koje mi jednostavno ne možemo. Tu na scenu stupa mundana astrologija…

Ljudi su s neba padali kao kiša

Mundana astrologija je grana astrologije koja je zadužena za proučavanje i predikciju važnih svjetskih dešavanja poput ratova, smrti vladara, stvaranja novih država, finansijskih tokova na svjetskom tržištu itd.

Iako se u mundanoj astrologiji koriste koncept horoskopi -horoskopi početka, npr. osnivanja države, stupanja na vlast, isplovnjavanja broda…, postoje i neki relevantniji faktori koje treba razmotriti ako govorimo o mundanom planu.

VELIKE KONJUNKCIJE

To su konjunkcije sporih planeta Saturna i Jupitera, odnosno Marsa i Jupitera, a moderni astrolozi dodaju i transsaturne Uran, Neptun i Pluton, jer utječu na kolektivo nesvjesno, mada će njihovi tranziti, zbog dugotrajnosti, označavati opšte raspoloženje svjetskog društva.

INGRESI

Ingresi (lat. ingressus=ulazak) su karte ulaska planeta u novi znak. Značajni su ingresi svih sporih planeta, ali i samog Sunca, posebno kada ono ulazi u kardinalne znakove: Ovna, Raka, Vagu i Jarca. Ulazak Sunca u kardinalne znakove ujedno označava i početak godišnjih doba: proljeće, ljeto, jesen, zima, respektivno. Od ova četiri SOLARNA ingresa najznačajniji je ulazak Sunca u znak Ovna, jer time počinje astrološka godina.

Kad je u pitanju horoskop neke države, može se gledati trenutak osnivanja, ali kako zbog različitih političkih struja uvijek postoji više verzija istog događaja, ovo značajno uvećava mogućnost greške astrologa, usljed korištenja netačnih podataka. Za svaku državu je podjednako relevantan horoskop posljednjeg ingresa pred proglašenje ili priznanje nezavisnosti, postavljen za glavni grad te države.

Pri davanju predikcija postupamo slično, pravimo ingresnu kartu za glavni grad države i poredimo ga sa osnovnim ingresom, koji se smatra natalom te države.

Još se mogu posmatrati lunarne i solarne eklipse, ali to tumačenje mora biti u kontekstu tumačenja ingresnih karata.

Pri analizi masovnih nesreća, gledamo koncept horoskop koji je najčešće jako loš, a zatim ingrese, poljednje eklipse i slično. Najsnažniji pokazatelji su međusobni aspekti malefika (0*, 90*, 180*) i njihovi aspekti prema Mjesecu, koji uvijek simboliše narod i masu. Od velikog su uticaja i fiksne zvijezde, što je i pokazano na sljedećem primjeru.

Kobni let

Sudar aviona iznad Zagreba smatra se jednom od najvećih vazduhoplovnih tragedija u svijetu te godine i možda najvećom na teritoriji bivše SFRJ.

Prošlo je 40 godina od stravične avionske nesreće koja se dogodila u Vrbovcu kraj Zagreba. Dva aviona su se sudarila, a život je izgubilo 176 ljudi. Ljudi su s neba padali kao kiša…

Greškom kontrolora leta, koja je dovela do ove nesreće, život je izgubilo svih 176 putnika i članova posade.

Bio je 10. septembar 1976. godine, tačno 10.14h. Kontrolori leta u Zagrebu užasnuto shvataju da su počinili stravičnu grešku i poslali dva aviona na istu putanju.

Britanski Trajdent i DC-9 Ineks Adrije nestali su sa radara. Sa 10.000 metara visine na zemlju su padali dijelovi aviona, ali i tijela, na desetine kilometara unaokolo. Drago Gašparić iz sela Dvorišće, danas u poznim godinama, i dalje se živo sjeća dana kada su, kako kaže, “ljudi padali sa neba kao kiša”.

“Taj avion je pao od moje kuće jedno 200-300 metara. I nije bilo preživjelih, to je bilo sve u plamenu. Pa su vatrogasci došli, pa su taj požar ugasili, mrtve stavljali u vreće i vozili. To je strašno bilo, strašno”, kaže Drago Gašparić, očevidac nesreće.

Za nesreću je osuđen kontrolor leta u Zagrebu, danas pokojni Gradimir Tasić, na sedam godina zatvora, ali mu je kazna naknadno prepolovljena. Uporedo s tim, i u Beogradu se odvijalo suđenje, jer je Srbija pravna nasljednica SFRJ.

“Tužioci su njemački i engleski državljani, jer su ugalvnom u oba aviona bili njemački i engleski državljani, a tuženi su članovi porodica, roditelji, braća, sestre, djeca. Oni su podnijeli tužbe za naknadu štete bilo nematerijalne zbog duševnih bolova ili smrti bliskog lica bilo materijalne”, rekla je Gordana Vuković, PR Prvog osnovnog suda u Beogradu.

Sudar aviona iznad Zagreba smatra se jednom od najvećih vazduhoplovnih tragedija u svijetu te godine i možda najvećom na teritoriji bivše SFRJ. O toj nesreći je 1979. godine snimljen i film “Collision Course”, a objavljena je i knjiga po imenu “Zagreb One Four: Cleared to Collide?”

ASTROLOŠKA ANALIZA

Mnogi su smatrali apsurdnim činjenicu da je nekim putnicima nastradalim pri potonuću Titanika, za taj dan u horoskopu pisalo kako ih očekuje sreća na putovanju, da je dan dobar za boravak na vodi i slično

Kao logičan zaključak nam se nameće da ćemo prvo pogledati samu kartu nemilog događaja. U ovoj karti Ascedent pada na 10* znaka Škorpije, na fiksnu zvijezdu Arcrux, prirode Marsa i Merkura, što već na prvi pogled asocira na vatru (Mars) i saobraćaj (Merkur). Vladari Asc su Pluton i Mars u gotovo egzaktnoj konjunkciji u Vagi (smrt u plamenu), zajedno sa Merkurom i Venerom. Vaga je vazdušni znak, a po nekim autorima, simbol je aviona. 11. polje to potvrđuje.

Čitav stelijum napada Mjesec u znaku Ovna (vatra, ali i visina) na 8*, koji je opet pod vladavinom Marsa. Jasna slika stradanja naroda, a kako je Mjesec vladar 9. polja u ovoj karti, žrtve su većinom strani državljani, koji su krenuli na godišnji odmor (Mjesec u 5. polju). Polje smrti počinje u Blizancima (smrt u saobraćaju), a vladar Merkur je dio stelijuma u Vagi i retrogradan je, što ukazuje na veliku mogućnost ljudske greške.

Đavo se raduje dolasku novih duša

Iz karte samog događaja se nesreća jasno vidi. No, postavlja se pitanje:,, Da li je nesreću bilo moguće predvidjeti?’’

Pogledajmo kartu proljetnog ingresa (ulazak Sunca u znak Ovna) za bivšu SFRJ 1976. godine.

Vladar 3. polja ove karte (komunikacije, saobraćaj) je Merkur (prirodni signifikator saobraćaja) u 9. polju u Ribama, gdje ima debilitaciju. Njegov pad predstavlja i stvarni pad aviona. Merkur je na 18* koji se smatra ,,đavoljim’’ stepenom i antiscijom se povezuje sa Plutonom u Vagi (avion) na IC (početak i kraj svega, grob) na fiksnoj zvijezdi Vindemiatrix, koja se naziva i zvijezda udovica. Uran se takođe vezuje za avione, a on se u ovoj karti našao na ekvidistancu (tačka srednjeg rastojanja) Mjeseca (narod) i Plutona (stradanje). Mjesec gradi i egzaktnu inkonjunkciju prema vrlo loše postavljenom Marsu, koji ima i egzaktan kvadrat sa Suncem (stradanje u vatri).

Arapska tačka smrti pada na 21* Vage, stepen egzaltacije Saturna (tuga, nesreća), a koji je u ovoj karti u izgonu u Raku, u 12. kući, kući svog radovanja (Đavo se raduje dolasku novih duša).

(Astrolog Miloš Tomić/aura.ba)