Počnite već danas: PUHANJEM BALONA DO ZDRAVIH PLUĆA!

Fizičke aktivnosti kao što su trčanje i plivanje svrstavaju se u grupu takozvanih aerobnih aktivnosti kod kojih se disanje ubrzava te se povećava dotok kisika u pluća, a potom i u mišiće.

Pluća, kao i bilo koji drugi mišić u tijelu, moraju vježbati kako bi bolje funkcionirala i povećala svoj kapacitet, a to se može postići uobičajenim oblicima vježbanja ili puhanjem balona.

Naime, određeni faktori, poput starosne dobi, spola, građe i zdravstvenog stanja direktno utječu na kapacitet pluća, no to se pomoću treninga pluća može promijeniti nabolje.

Jednostavna vježba koja povećava kapacitet pluća jest puhanje određenog broja balona i to svakodnevno. Pri puhanju balona aktiviraju se međurebreni mišići koji su zaduženi za širenje i podizanje dijafragme i prsnog koša. To se pokreti koji omogućuju plućima da apsorbiraju kisik, mijenjaju njegov hemijski sastav dok je još u plućima te da izbacuju ugljični dioksid kad započne izdisaj.

Puhanje balona djelotvorno trenira sposobnost pluća da se šire i pune zrakom, no ne utječe na veličinu ili broj alveola u plućima. Alveole su zračne vrećice koje raspršuju ugljični dioksid tokom izdisaja, te šalju kisik u krv tokom udisaja.

Puhanje balona predstavlja odličnu vježbu za mišiće koji učestvuju u procesu disanja, a to su prvenstveno dijafragma, unutrašnji i vanjski međurebreni mišići.

Zdravi ljudi obično nemaju nikakvih problema kod puhanja balona kako bi povećali kapacitet pluća, no kod nekih osoba mogu se pojaviti neželjene nuspojave. Najčešće se radi o blagoj vrtoglavici i zbunjenosti, no ti simptomi obično nestanu odmah kad se prestane s puhanjem balona.

 

error: Content is protected !!