Poboljšajte zdravlje adekvatnim unosom vode

Ljudsko tijelo sastoji se od oko 60 posto vode. Važno je ostati hidriran, pa se obično preporučuje da popijete osam čaša vode dnevno.

Donosimo koje su to zdravstvene prednosti unosa dovoljne količine vode.

1. Pomaže maksimizirati fizičku aktivnost

Ako niste dovoljno hidrirani, vaša fizička kondicija može trpiti posljedice. Ovo je posebno važno tokom intenzivne vježbe ili velike vrućine. Dehidracija može imati primjetan učinak već ako izgubite samo dva posto sadržaja vode u vašem tijelu. To može dovesti do izmijenjene kontrole tjelesne temperature, smanjene motivacije i povećanog umora. Također, može učiniti da vam vježbanje bude mnogo teže, kako fizički tako i psihički.

2. Značajno utječe na nivoe energije i funkciju mozga

Istraživanja pokazuju da čak i blaga dehidracija, kao što je gubitak jedan do tri posto tjelesne težine, može narušiti mnoge aspekte normalnog funkcioniranja mozga. Također, istraživanja sa subjektima u rasponu od uzrasta djece do starijih odraslih, pokazala su da blaga dehidracija može narušiti raspoloženje, pamćenje i rad mozga.

3. Može pomoći u prevenciji i liječenju glavobolje

Dehidracija može izazvati glavobolju i migrenu kod nekih osoba. Istraživanja su pokazala da je glavobolja jedan od najčešćih simptoma dehidracije. Naprimjer, studija na 393 osobe pokazala je da se kod 40 posto učesnika javila glavobolja kao rezultat dehidracije. Štaviše, neke studije pokazale su da unos vode može pomoći u ublažavanju glavobolje.

4. Može pomoći u ublažavanju zatvora

Konstipacija je čest problem kojeg karakteriziraju lijena crijeva, rijetko pražnjenje crijeva i otežano izbacivanje stolice. Čini se da je smanjen unos vode faktor rizika za zatvor i kod mlađih i kod starijih osoba. Povećanje hidratacije može pomoći u smanjenju zatvora. Mineralna voda može biti posebno koristan napitak za one koji imaju zatvor.


5. Može pomoći u liječenju kamena u bubregu

Veći unos tečnosti povećava volumen urina koji prolazi kroz bubrege čime se razrjeđuje koncentracija minerala, pa je manja vjerovatnoća da će doći do njihove kristalizacije. Dobra hidracija može pomoći u sprečavanju ili usporavanju stvaranja bubrežnih kamenaca.

6. Pomaže u sprečavanju mamurluka

Mamurluk se odnosi na neugodne simptome koji se javljaju nakon obilnijeg konzumiranja alkohola. Alkohol je diuretik pa zbog njega gubite više vode nego što unosite, što može dovesti do dehidracije. Iako dehidracija nije glavni uzrok mamurluka, može potencirati simptome kao što su žeđ, umor, glavobolja i suha usta. Dobri načini za ublažavanje mamurluka su da popijete čašu vode između pića i barem jednu veliku čašu vode prije spavanja.

7. Može pomoći u gubitku težine

Konzumacija puno vode može vam pomoći da izgubite na težini. To je zato što voda može povećati osjećaj sitosti i ubrzati vaš metabolizam. Tajming je također jako važan. Najefikasnije je piti vodu pola sata prije jela. Na ovaj način ćete se osjećati sitijim pa ćete unijeti manje kalorija. U jednoj studiji osoba na dijetalnom načinu prehrane, ispitanici koji su pili pola litra vode prije jela, u periodu od 12 sedmica, izgubili su 44 posto više na tjelesnoj težini od onih koji nisu pili vodu prije jela.