PO DORUČKU SE DAN POZNAJE: 10 RECEPATA ZA ZDRAV I UKUSAN DORUČAK

Doručak je najvažniji obrok u danu i nikako ga ne bi trebalo preskočiti. Najveći izvor energije za dobar početak dana predstavljaju žitarice, orašasti plodovi i voće, a mogućnosti njihovih kombinacija gotovo su neograničene

1. NAPITAK OD KISELOG MLIJEKA S NARANDŽAMA

POTREBNO JE (za 4 porcije): 1 narandža žutog mesa, 4-5 narandži crvenog mesa, 2 dl soka od cvekle, 3 dl kiselog mlijeka, malo đumbira u prahu, prstohvat soli, 1 kašičica meda i 2 dl mineralne vode

Žutu narandžu prerezati napola, odrezati četiri ploške i ostaviti sa strane za ukrašavanje. Iz preostalih narandži iscijediti oko 3 dl soka. Narandžin sok, sok od cvekle i kiselo mlijeko pomiješati, dodati sol, mljeveni đumbir i med, te na kraju dodati mineralnu vodu. Preostale ploške žute narandže zarezati na jednoj strani do sredine, probosti drvenim štapićem za roštilj i poslužiti uz napitak.

2. ZOBENE PAHULJICE S BANANOM

POTREBNO JE (za 2 porcije): 120 g zobenih pahuljica, 3 dl vode, prstohvat soli, 20 kg. suhih šljiva, 1,5 dl mlijeka, 1-2 kašičice meda, ½ kašičice cimeta, 15 g lješnjaka i 1 velika banana

Zobene pahuljice krupno samljeti i lagano prepržiti na suhoj tavi. Suhe šljive sitno narezati. Zobenu krupicu staviti u posudu, preliti vodom, začiniti solju i uz neprekidno miješanje lagano kuhati oko 5 minuta da se dobije gusta kaša. Umiješati mlijeko, med i cimet i lagano kuhati još 10 minuta. Lješnjake krupno narezati, a banane narezati na tanke ploške. Zobenu kašu staviti u zdjelice za posluživanje, začiniti cimetom te ukrasiti ploškama banane i lješnjacima.

3. MUSLI S NARANDŽAMA, KIVIJEM I KOKOSOM

POTREBNO JE (za 2 porcije): 20 g datula, 75 g banana, 250 g  jogurta, 30 g kiselog vrhnja, na vrh noža prirodne vanilije, 15 g kokosovih pahuljica, 120 g. zobenih pahuljica, 250 g narandži (oko 130 g fileta), 100 g jabuke, 1 kivi, 30 g. slatkog vrhnja

Datule i banane sitno narezati te pomiješati sa zobenim pahuljicama. Dodati jogurt, kiselo vrhnje, prirodnu vaniliju i polovicu kokosovih pahuljica.
Kriške narandži oguliti, tanko narezati i prerezati napola, a pritom sačuvati iscijeđeni sok. Jabuke oguliti i narezati na tanke štapiće. Kivi oguliti, prerezati na pola i poprečno narezati na tanke ploške. Jabuke i narandže umiješati u musle, ukrstiti ploškama kivija i tučenim slatkim vrhnjem te posipati preostalim kokosovim pahuljicama.

4. PEKMEZ OD SUHIH ŠLJIVA S LJEŠNJACIMA

POTREBNO JE (za 2 staklenke po 150 ml): 150 g suhih šljiva, 1,5 dl soka od jabuka, 1 kašičica soka od limuna, ½-1 kašičica cimeta, 25 g lješnjaka i po želji 1-2 kašike ruma

Suhe šljive sitno nasjeckati, preliti sokom od jabuka i ostaviti 10 sati ili preko noći da odstoje u soku. Dodati sok od limuna i cimet, te sve kašasto umiješati u električnoj miješalici. Po potrebi dodati još malo soka od jabuka. U kašu umiješati sitno nasjeckane lješnjake i po želji dodati rum.

5. PECIVA S NARANDŽOM I SUHIM MARELICAMA

POTREBNO JE (za 20 peciva): 20 g kvasca, 1,5 dl mlijeka, 2 dl vode, 1 kašičica soli, 1 kašika meda, 500 g integr. pšeničnog brašna, 20 g maslaca, 50 g ušećerene kore narandže, 15 g suhih marelica, 1 kašičica naribane kore narandže, masnoća za lim, brašno za lim, malo mlijeka i 25 g listića badema

Kvasac i med rastopiti u malo toplog mlijeka. Kad kvasac nabuja, dodati preostalo mlijeko, vodu, so, brašno i omekšani maslac, te umiješati tijesto. U tijesto umijesiti naribanu narančinu koru, sitno nasjeckanu ušećerenu narančinu koru i nasjeckane suhe marelice. Tijesto pokriveno ostaviti da odstoji na toplom mjestu dok se ne udvostruči, a potom premijesiti.

Tijesto oblikovati u debeli valjak, narezati na pet komada te svaki komad tijesta premijesiti i oblikovati u kuglu. Svaku kuglu tijesta razrezati na 4 komada, a od dobivenih komada oblikovati uglasta peciva te ih poslagati na namašćeni i brašnom posipani lim.

Peciva premazati mlijekom, posipati listićima badema i ostaviti na toplom mjestu da odstoje još 20 minuta dok se ne udvostruče. Peciva peći 12-15 minuta u rerni zagrijanoj na 220°C.

6. SLATKASTO – KISELI NAMAZ S JABUKAMA I LUKOM

POTREBNO JE (za 4 staklenke po 200 ml): 450 g jabuka s korom, 200 g crvenog luka, 1 dl jabukovog sirćeta, 200 g meda, 2,5 dl soka od narandže, ½ kašičica soli, 25 g bučinih koštica, 2-3 kašike currya i 15 g sredstva za želiranje

Neoguljene jabuke prerezati napola, očistiti od sjemenki, poprečno narezati na 3 mm debele ploške, a potom na 3 mm debele štapiće. Crveni luk sitno nasjeckati. Jabuke, crveni luk, jabučni ocat, med, sok od naranče i sol staviti u posudu za ukuhavanje, zakuhati i pokriveno lagano pirjati dok jabuke i crveni luk ne omekšaju.

Oko 10 kašika slatko-kisele smjese ostaviti sa strane, a ostatak kremasto umiješati u električnoj miješalici. U smjesu dodati grubo nasjeckane bučine koštice, curry, sredstvo za želiranje i preostalu kašu od jabuka i crvenog luka. Smjesu zakuhati te lagano kuhati 3 minute, uz neprekidno miješanje.

Još vrući slatko-kiseli namaz staviti u zagrijane sterilizirane staklenke. Staklenke zatvoriti, okrenuti naopačke i ostaviti 20 minuta da odstoje na poklopcu. Staklenke vratiti u normalan položaj i ostaviti namaz da se ohladi.

6. PALAČINKE S GAUDOM I BUNDEVOM

POTREBNO JE (za 2 porcije): 200 g mesa bundeve, 70 g fino mljevene pšenice, 1 dl mlijeka, ½ kašičice soli, prstohvat muškatnog oraščića, 1 jaje, masnoća za pečenje i 80 g gaude ili drugog sira

Bundevu krupno naribati. Od bundeve, mljevene pšenice, mlijeka, soli i muškatnog oraščića umiješati tijesto i ostaviti da odstoji 30 minuta. U tijesto dodati jaje te na malo masnoće ispeći 2 palačinke zlatnosmeđe boje.

Na polovinu svake palačinke staviti ploške sira i preklopiti drugom polovicom palačinke. Punjene palačinke vratiti nazad u tavu, lagano zagrijavati dok se sir ne rastopi  i odmah poslužiti. Po želji, uz palačinke poslužiti marmeladu od mrkve s bademima.

8. MARMELADA OD MRKVE S BADEMIMA

POTREBNO JE (za 4 staklenke po 200 ml): 500 g mrkve, 2,5 dl soka od jabuka, 0,5 dl soka od limuna, 20 g oguljenih badema, 1-2 kašike sjemenki kardamoma, 300 g meda, 1 kašika naribane kore limuna i 10 g sredstva za želiranje

Mrkvu oguliti i narezati na tanke ploške. Mrkvu preliti sokom od jabuka i sokom od limuna, zakuhati i pokriveno lagano kuhati 20 minuta dok mrkva ne omekša. U međuvremenu bademe sitno nasjeckati, a sjemenke kardamoma smrviti u mužaru.

Mrkvu kašasto umiješati u električnoj miješalici. U kašu od mrkve dodati limunovu koru, bademe, kardamom i sredstvo za želiranje, zakuhati i lagano kuhati 3 minute, uz neprekidno miješanje.

Još vruću marmeladu uliti u zagrijane sterilizirane staklenke. Staklenke zatvoriti, okrenuti naopačke i ostaviti 20 minuta da odstoje na poklopcu. Staklenke vratiti u normalan položaj i ostaviti marmeladu da se ohladi.

9. SIRNI NAMAZ S PARADAIZOM I CRNIM MASLINAMA

POTREBNO JE (za 6 porcija): 25 g sušenog paradajza, 3 kašike vode, 2 kašika balzamičkog sirćeta, 2 kašike suncokretovih sjemenki, 1 čehna bijelog luka, 40 g crnih maslina bez koštica, 100 g svježeg sira, 40 g koncentrata paradajza, 1 kašičica začinskog bilja, so i biber.

Sušeni paradajz sitno nasjeckati, preliti vodom i balzamičkim sirćetom te ostaviti da se namaču 2 sata. U međuvremenu popržiti suncokretove sjemenke na tavi bez masnoće i ostaviti da se ohlade. Bijelui luk sitno narezati, a masline grubo nasjeckati.

Svježi sir kremasto umiješati s koncentratom paradajza, dodati češnjak, masline, omekšani sušeni paradajz i začinsko bilje, te začiniti solju i paprom. Namaz posipati sjemenkama suncokreta.

10. HLJEB SA CELEROM I SEZAMOM

POTREBNO JE (za kalup prečnika 25-30 cm): 20 g kvasca, 4,5 dl mlaćenice, 1 kašičica soli, 2 kašičice mljevenog korijandra, 500 g integr.pšeničnog brašna, 20 g maslaca, 200 g korijena celera, 75 g sjemenki sezama, masnoća za lim, brašno za lim

Kvasac kremasto umiješati u malo mlaćenice. Dodati preostalu mlaćenicu, sol, korijandar, brašno i maslac, te umijesiti čvrsto tijesto. Tijesto pokriveno ostaviti na toplom mjestu 40-60 minuta dok se ne udvostruči.

U tijesto umijesiti sitno naribani korijen celera i 50 g sjemenki sezama te oblikovati okrugli kruh. Oblikovano tijesto staviti u namašćeni i brašnom posipani kalup, premazati vodom i posipati preostalim sezamom.

Tijesto ostaviti na toplom mjestu da odstoji 20 minuta, poprskati vodom i peći 20 minuta u rerni zagrijanoj na 220°C. Zatim smanjiti temperaturu i kruh peći još 40 minuta na 180°C.

(aura.ba)

Komentari

komentara