Pet savjeta za najlakši izlazak iz depresije, povratak samopouzdanja i lakše bolovanje za voljenom osobom

Mnogi stručnjaci, a i oni koji to nisu, nude različita rješenja i metode kako ponovo uspostaviti duhovnu ravnotežu, vratiti snagu, imati kvalitetne međuljudske odnose… Neki pribjegavaju lijekovima i raznoraznim preparatima, drugi odlaze kod terapeuta različitih profila. Međutim, sve se češće govori da smo mi svi svoji majstori i da treba samo da se odlučimo, ili izaberemo tehnike samopomoći

Naši životi su definisani odlukama koje svakodnevno donosimo. Kada izaberemo jednu opciju umjesto druge, bilo da se radi o izboru recimo restorana ili velikim odlukama poput preseljenja, takvim odlukama usmjeravamo svoj život. Odlučivanje nam može dati osjećaj moći i kontrole, ali sa druge strane može biti i izvor anksioznosti i unutrašnjeg konflikta. Kao rezultat tih negativnih osjećaja može se desiti da se izbjegava donošenje odluka i dopuštanje drugima da odlučuju umjesto nas. Na taj način predajemo svoju moć supružnicima, rođacima, prijateljima ili roditeljima i omogućavamo im upravljanje našim životom, iako bi to trebao biti isključivo naš zadatak.

Unutrašnja mudrost

Iako su odluke koje moramo donijeti često vrlo teške i komplikovane, treba znati da sa svakom novom odlukom će porasti naše samopouzdanje. Donošenjem odluka, zapravo, dokazujemo da sami sebi vjerujemo dovoljno i mislimo da ćemo donijeti ispravnu odluku.

Jedino vi sami možete da znate tačno kako će vaše opcije utjecati na vas, na vašu svakodnevnicu, ali i dugoročno. U vama leži moć intuicije, što vam daje prednost u odnosu na “savjetnike”. Vaša unutrašnja mudrost uvijek će vam biti putokaz; samo morate da imate dovoljno vjere u sebe.

Prije nego što tražite savjete od drugih, pokušajte da doprete do svoje podsvijesti. A ako mislite da bez tuđe pomoći ne možete, savjete uvijek shvatajte kao savjete, a ne kao bezpogovorne naredbe. Prihvatajte ih kao informacije, nikako kao glasove za neku opciju.

Najvažnije je osloboditi se straha od donošenja pogrešnih odluka. Prethodne greške, koje su neophodne, ne bi smjele da vas obeshrabre. To ne dozvolite! Nikada ne možete biti sigurni da ste pogriješili, jer koliko se god odluka činila pogrešnom, ne znate da li bi bilo još gore da ste izabrali drugu opciju. Uvijek, zapravo, postoji sumnja.

Ako se jednostavno ne možete osloboditi osjećaja da su neki vaši izbori u prošlosti bili pogrešni, prisjetite se da ste možda i tada poslušali nečiji savjet, ali jedina osoba koja snosi posljedice ste  – vi. Nikada nećete pozvati nekoga da biste mu očitali bukvicu zbog toga što ste vi po njegovom savjetu pogrešno odlučili. Na kraju krajeva vi ste imali pravo na konačnu riječ. Možda ga niste iskoristili, iako je bilo vaše.

Pet najvažnijih pravila

Kada su vaše odluke samo vaše, lakše ćete prihvatiti posljedice i bit ćete zadovljniji rezultatima. Vaše odluke bit će odraz vaših želja, vaše kreativnosti, svjesnosti i moći.

Lako je riješiti probleme i drugima davati savjete, ali kako sebe savjetovati!? Tim prije u današnjem ubrzanom i sve napornijem  ritmu života. Pravo je umijeće znati kad, gdje, kako i koliko se iscrpljivati, trošiti svoju energiju i sposobnosti.

Mnogi stručnjaci, a i oni koji to nisu, nude različita rješenja i metode kako ponovo uspostaviti duhovnu ravnotežu, vratiti snagu, imati kvalitetne međuljudske odnose… Neki pribjegavaju lijekovima i raznoraznim preparatima, drugi odlaze kod terapeuta različitih profila. Međutim, sve se češće govori da smo mi svi svoji majstori i da treba samo da se odlučimo, ili izaberemo tehnike samopomoći.

Evo pet savjeta s kojima ste se do sada, zasigurno, sreli u potrazi za izlaskom iz depresije, loše ljubavne veze, izgubljenim samopouzdanjem:

1. Bijes će nestati ako ga izbacite iz sebe. Vičite, udarajte u jastuk, ili vreću za boks! Ako ste ljuti na konkretnu osobu, zamislite njeno lice na onom jastuku po kojem se iživljavate i učinak je zagarantovan.

2. Kada ste napeti, nervozni i depresivni uvijek nastojte da mislite pozitivno. Snagom volje onemogućite negativnim mislima da vas preplave, preusmjerite se na one koje će vam podići moral.

3. Razgovarajte sa prijateljima, rodbinom, partnerima, sa bilo kim ko bi vam pomogao. Otiđite na mjesta koja vas relaksiraju, uvijek nastojte da se prisjetite nečeg lijepog, nečeg što će vam vratiti samopouzdanje i samopoštovanje.

4. Nakon “konsultacija” sa rodbinom i prijateljima, pa čak i sa psihologom ili terapeutom, za svaku odluku poslušajte svoj unutrašnji glas koji dolazi sa Solarnog pleksusa.

5. Probleme koji vas muče i o kojima puno razmišljate prenesite na papir i nikada ih ne postavljajte kao nerješive.

IDEALAN DAN

Ustanite najranije u 7.30 h. Naučnici su otkrili da su osobe koje ustaju između 5,22 h i 7,21 h sklonije stresu jer je veća proizvodnja hormona kortizona u njihovom tijelu. Zbog toga ustajanje iza 7.21 može da ponudi zaštitu.

Upalite svjetlo! Izlaganje svjetlosti odmah nakon buđenja restartovat će tjelesni sat.

Popijte čašu vode! Voda je nužna za hemijske procese u tijelu. Nedostatak vode može da uzrokuje glavobolje, isušenje kože, umor očiju. S čašom vode ujutro izbjeći ćete ove probleme.

Budite redovni! Vaše tijelo će bolje funkcionirati ako se svaki dan budite i odlazite na spavanje u isto vrijeme. Oni koji spavaju duže od devet sati dnevno imaju gotovo dva puta veće šanse da obole od parkinsove bolesti od onih koji spavaju šest sati.

7.30 – 8.00 h – Operite zube prije doručka.

8.00 – 8.30h – Doručkujte. Nikada nemojte preskakati doručak, on će vam osigurati cjelodnevnu energiju.

8.30 – 9.00 h – Izbjegavajte veće fizičke napore. Osobe koje vježbaju rano ujutro mogu biti sklonije infekcijama. Šetnja nije značajan fizički napor, a pomoći će održavanju kondicije.

9.30 h – Započnite sa najtežim zadacima. Ovo je vrijeme za veće mentalne aktivnosti. Većina ljudi u ovo doba imaju najveću sposobnost koncentracije.

10.30 h – Kratka pauza. Ako radite za kompjuterom, uzmite trominutnu pauzu svakih sat vremena. Ustanite sa stolice. Trepnite namjerno i zatvorite snažno oči nekoliko puta.

11.00 h – Pojedite neko voće. Ovo je najbolji način da osvježite svoj mozak.

13.00 h – Ručajte. U ovo vrijeme vam treba pravi ručak koji će omogućiti kasnije lagano opuštanje energije. Nakon obroka uzmite žvakaću gumu bez šećera.

15.30 h – Jogurt u ova doba dana će odlično koristiti vašem organizmu.

16.00 h – Ukoliko imate priliku prilegnite malo. Naš organizam je dizajniran tako da mu je potreban odmor.

17.00 – 19.00 h – Ovo je vrijeme za teretanu. Dvadesetominutna aktivnost je sasvim dovoljna ukoliko vježbe izvodite pravilno i redovno.

19.00 h – Popijte čašu crvenoga vina ili slatkog mlijeka sa kašikom meda. (Onaj koji ne konzumira vino može čašu slatkog mlijeka sa kašikom meda). Vino ili mlijeko sa medom u predvečernjim satima olakšat će san. Preporučena je samo jedna čaša od 2 dl i ništa više.

19.30 h – Lagano večerajte. Težite povrću i manjoj porciji proteina. Jedite uvijek lagano i dobro žvaćite hranu.

21.45 h – Ugasite televizor. Ovo će spriječiti eventualno uznemiravanje i loš san.

23.00 h – Vrijeme je za toplu kupku. Temperatura tijela utječe na san. Budući da su kupke same po sebi tople, to automatski hladi tijelo, što znači da ćete lakše zaspati.

23.30 h – Idite u krevet. Važno je da imate dovoljno sna i da je on kvalitetan. U krevetu nemojte razmišljati o problemima i ne budite pesimista. Sjetite se lijepih uspomena i lijepo ćete spavati, a ujutro ćete biti svježi i raspoloženi za novi dan.

(Selim Ljuljanović/aura.ba)

Komentari

komentara