Pet namirnica kojima možete zamijeniti tjesteninu

Tjestenina je mnogima od nas omiljena “utješna hrana”. No, ako si u potrazi za zdravijim zamjenama za tjesteninu ili jednostavno želiš isprobati nešto novo, na pravom si mjestu!

U nastavku možeš pronaći zdrave namirnice koje su odlična zamjena za tjesteninu.

Povrće, uz to što je prepuno antioksidansa, vitamina i vlakana, može poslužiti i kao “tjestenina” ako ga formiraš u spiralne oblike. Žitarice, poput kvinoje i prosa (bonus: bez glutena!) obično sadrže više vlakana nego obična tjestenina te također mogu biti ukusna i zdrava zamjena za tjesteninu.

Tikvice

Tikvice su odlična zamjena za tjesteninu, a posebno za špagete. Sve što trebaš napraviti jest narezati tikvice na tanke ploške te potom svaku plošku na trakice (deblje ili tanje). Špagete od tikvica možeš skuhati odvojeno (kuhaju se otprilike dvije minute), a možeš ih kuhati i u umaku od rajčice ili sira. Špageti od tikvica odlično se sljubljuju i sa sezamom i čilijem, limunom, maslacem i začinskim biljem.

Batat

Povrće bogato škrobom poput batata ili butternut tikve također može biti odlična zamjena za špagete (postupak izrade je isti kao kod tikvica). Također, batat možeš grubo nasjeckati, a zatim izmiksati u mikseru do veličine graška. Komade batata zatim pirjaj s umakom od sira i dobit ćeš odličan, zdrav obrok.  Patlidžani Patlidžan je ukusna namirnica koja može zamijeniti tijesto za lazanje. Patlidžane operi i izreži na ploške, zatim ih stavi na lim za pečenje, posoli i prelij s malo maslinovog ulja te peci u pećnici oko 10 minuta na 220 stupnjeva. Nakon što su pečeni, patlidžane možeš upotrijebiti na isti način kao tijesto za klasične lazanje.

Cikla

Cikla, pečena ili na pari odlična je zamjena za tjesteninu. Primjerice, cikla narezana na ploške, prelivena s maslinovom uljem te kozjim sirom ili mozzarellom postaje izvrsna zamjena za raviole.

Žitarice (npr. kvinoja, proso, ječam)

Žitarice su također odlična alternativa tjestenini. Sve što trebaš napraviti jest skuhati kvinoju prema uputama na pakiranju te ju poslužiti uz umak od rajčice ili bolognese umak koji možeš obogatiti s gljivama. Kvinoja i proso sadrže mnogo proteina te su lako probavljivi. Preliveni umakom od sira i brokule, žitarice mogu postati odličan comfort food. Ječam je također odlična zamjena za tjesteninu u primjerice minestrone juhi i raznim drugim maneštrama.

error: Content is protected !!