Pet najčešćih znakova da našem organizmu nedostaje vitamina: NAJČEŠĆI SIGNALI: Ispucali uglovi usana, opadanje kose, osip na licu…

U ovom tekstu možete pročitati koje nam znakove šalje organizam kada se radi o nedostatku određenih vitamina. Preduga je lista oboljenja povezanih sa nedostatkom vitamina: srčane tegobe, dijareja, depresija, slab apetit, kožne bolesti, nervoza, upale na jeziku i ustima, hormonski disbalans…

Naše tijelo nam stalno šalje upozorenja kada nešto nije u redu. Bitno je da pratimo sva ta upozorenja, kako bismo na vrijeme uspjeli da otklonimo moguće opasnosti i poremećaj unutrašnje ravnoteže organizma.

U današnje vrijeme, sve je više ljudi koji se hrane nezdravo, tako da je jako teško da obezbijede potrebnu dnevnu količinu vitamina za pravilno funkcionisanje organizma. Takođe, mnoge dijete za mršavljenje mogu dovesti do nedostatka vitamina.

Kako doktori navode, slab unos vitamina u organizam priprema teren da se bolesti lakše pojave, tj. kada fale vitamini organizam teže obavlja svoje funkcije. Vitamini djeluju kao saučesnici u svim reakcijama koje se dešavaju u našem organizmu. I upravo kada nam fale vitamini, organizam nam šalje čudne znake na koje moramo obratiti pažnju.

Pročitajte kojih je to pet najčešćih pokazatelja koji se odnose na nedostatak vitamina:

1. Ispucali uglovi usana

Ova pojava odnosi se na nedostatak vitamina B kompleksa, posebno riboflavina (B2), nijacina (B3) i vitamina B12, a takođe je i pokazatelj odsustva cinka i željeza. Često se javlja kod osoba koje su vegeterijanci.

Rješenje je da konzumirate što više lososa, jaja, tunjevine, školjki, ostriga (što više morskih plodova). Za osobe koje ne jedu meso preporučuje se konzumiranje sočiva, mahunarku, kikirikija, sušenog paradajza, susama, blitve. Takođe, bitno je da unosite vitamin C kako bi se željezo lakše apsorbovalo.

Prethodno navedene namirnice možete kombinovati sa brokolijem, kupusom, karfiolom, crvenom paprikom itd.

2. Osip na licu i opadanje kose

Ovi simptomi pokazuju da organizmu fali cink, vitamin B7 i vitamini rastvorljivi u ulju (liposolubilni), a to su vitamini A, D, E i K. Opadanje kose se direktno povezuje sa nedostatkom cinka. Mala količina ili potpuno odsustvo cinka u organizmu može dovesti do problema sa zarastanjem rana, suhom kožom, čestim osipima, crvenim flekama na koži, tamnim modricama nakon lakših i težih udaraca.

Ukoliko konzumirate dosta jaja, moguće je da ćete imati problem sa nivoom vitamina B7, jer protein iz jaja inhibira ovaj vitamin. Rješenje za ovaj problem je da konzumirate pivski kvasac, suho voće, sjemenke tikve, integralne žitarice, mliječne proizvode, avokado, karfiol, šampinjone, maline i banane.

3. Obrazi, ruke i bedra sa crvenim tačkicama (sitnim aknama)

Sitne akne na ovim dijelovima tijela pojavljuju se zbog nedostatka esencijalnih masnih kiselina i vitamina iz grupe A i D. Ove crvene tačkice su kao male kesice sa masnoćom, i znaju jako da bole ukoliko želimo da ih uklonimo stiskanjem.

Rješenje za ovaj problem je da prestanete sa unosom zasićenih i trans masti, i da počnete da unosite zdrave masti. U svakodnevnu ishranu uključite ribu, laneno sjeme, suho voće, bademe i orahe. Ukoliko zelite da povećate količinu vitamina A u organizmu, jedite mrkvu, slatki krompir (batat), crvenu papriku.

4. Peckanje, svrab i ukočenost u rukama i nogama

Ukoliko ste primijetili ove simptome, vašem organizmu fali vitamin B, tačnije vitamin B6, B9 (folna kiselina) i B12. Nedostatak ovih vitamina utiče na periferne nervne završetke u koži. Ovi navedeni simptomi mogu biti praćeni depresijom, umorom, iscrpljenošću, anemijom i hormonskim disbalansom.

Rješenje je da konzumirate špargle, špinat, zeleno povrće, mahunarke, jaja, morske plodove.

5. Grčevi i tupi bolovi u stopalima i nogama

Ovi neprijatni simptomi javljaju se zbog nedostatka kalijuma, kalcijuma i magnezijuma. Ukoliko ste otpočeli aktivne i naporne treninge, moguće je da upravo zbog toga gubite veću količinu minerala i vitamina rastvorljivih u vodi (hidrosolubilnih), npr. vitamina B kompleksa.

Nivo vitamina rastvorljivih u vodi može opasti prekomjernim znojenjem. Nemojte da odustajete od treniranja, ali pokušajte da svakodnevno pojedete bar neki od slijedećih proizvoda, kako biste povećali količinu izgubljenih vitamina: banane, lješnike, bademe, tikvu, višnje, trešnje, jabuke, brokoli, grejpfrut, kupus, maslačak, špinat.

Ako vam nedostaje vitamina…

NEDOSTATAK VITAMINA A: dovodi do umora, lošeg noćnog vida, lošeg stanja kože i zuba, krvarenja desni i sklonosti ka bolestima.

NEDOSTATAK VITAMINA B: nesanica, umor, slabost u mišićima, iscrpljenost, depresija, razdražljivost, gubitak težine, problemi sa srcem i crijevima, tj. organima za varenje.

NEDOSTAK VITAMINA B2: iritacije oka, masna koža, fistule u ustima i na jeziku, osipi i upale na koži.

NEDOSTATAK VITAMINA B3: glavobolje, nedostatak energije, loš zadah, nervoze, čirevi, problema sa crijevima i slabljenje apetita.

NEDOSTATAK VITAMINA B5: osjećaj da nam stopala i noge gore, pojavljuju se grčevi, umor, srčana aritmija, nagon za povraćanjem, problemi sa spavanjem.

NEDOSTATAK VITAMINA B6: nesanica, anemija, problemi sa kožom, opadanje kose, grčevi i zadržavanje tečnosti.

NEDOSTATAK VITAMINA B12: umor, dijareja, depresija, nedostatak apetita, nervoza, upale na jeziku i ustima, hormonski disbalans.

NEDOSTATAK VITAMINA C: problemi sa zarastanjem rana i preloma, krvarenja iz nosa i desni, bolni i upaljeni zglobovi, problemi sa varenjem, anemija, modrice i podlivi.

NEDOSTATAK VITAMINA D: slabljenje kostiju, rahitis, karijes, kamen u bubregu, slabosti mišića i loše apsorbcije kalcijuma.

NEDOSTATAK VITAMINA E: anemija, nervoza, problemi sa plodnošću, slabljenje refleksa, otežano kretanje i održavanje ravnoteže.