PET JEDNOSTAVNIH KORAKA DO PRESTANKA PUŠENJA!

koraciO štetnostima cigareta ste već zasigurno upoznati, ali vam je istovremeno vrlo teško prestati s tom ružnom navikom? Niste jedini! Istraživanja su pokazala kako u zemljama Europe puši svaka treća osoba ili 1,2 miliona ljudi, dok od posljedica pušenja godišnje oboli oko 20.000, a umre 13.000 ljudi.
Ta brojka nije zanemariva i trebala bi biti dovoljna da još jednom razmislite i pokušate se riješiti svoje ovisnosti. Donosimo vam pet koraka koji bi vam u tome mogla pomoći.

1. korak
Pronađite zamjenu za oralnu fiksaciju. Drugim riječima, sljedeći put kada budete željeli zapaliti cigaretu, pokušajte žvakati žvakaću gumu ili u usta stavite slamku. Držite usta zaposlenima, ali izbjegavajte grickalice! Ne želite se udebljati!

2. korak
Vodite dnevnik i svaki put kada osjetite  potrebu za cigaretom zapišite kako se u tom trenutku osjećate. Pratite tu uzročno posljedičnu vezu da shvatite otkuda potreba i zbog kojih emocija.  Na primjer, ako imate potrebu zapaliti cigaretu prije nekog bitnog sastanka ili prezentacije, znat ćete da vam je okidač za cigaretom neka stresna situacija.

3. korak
Nakon što ste utvrdili uzork paljenja cigarete, planirajte aktivnosti u skladu s time. Na primjer, ako cigaretu palite uoči stresnih situacija, pokušajte se pripremiti da stres svedete na minimum i osvijestite tu uzročno posljedičnu vezu. Lakše će vam biti apstinirati ako znate psihološki ili emotivni uzrok.

4. korak
Konsultujte se s liječnikom oko nikotinske terapije. Pilule, žvakaće gume, flasteri – neka od metoda će vam zasigurno biti od pomoći.

5. korak
Vodite popis pozitivnih strana vašeg prestanka pušenja; od zdravstvenih do društvenih i financijskih prednosti. Tako da kad sljedeći put dobijete potrebu za cigaretom, prođite taj popis i još jednom razmislite!
Sretno!

(health.com/D.K./aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!