Paranormalni fenomen ili lukavi trik? TED SERIOS – ČOVJEK KOJI JE SNAGOM UMA PRAVIO MISLOGRAFIJE!

Hotelski nosač iz Čikaga, Ted Serios, imao je vrlo kratko ali burno razdoblje popularnosti šezdesetih godina prošlog vijeka. Naime, Ted je bio jedini “fotograf” na svijetu koji je svoje misli mogao izravno prenijeti na fotografski film. Kao dokaz, napravio je stotine fotografija koje je nazvao – mislografijama.

Pored makadamske ceste koja presjeca polja na granici Ilinoisa i Misurija na američkom Srednjem zapadu, nalazila se trošna daščara u kojoj je živio Ted Serios – čovjek koji je bio sretan sve dok mu je pri ruci bila dobra zaliha cigareta i piva. Njegovo jedino stalno zanimanje bilo je posao hotelskog nosača u čikaškom Hiltonu.

Rođen je 1918. godine u Čikagu, a interes američke javnosti je pobudio tvrdnjama da može uslikati svoje misli. Mogao je, navodno, uperiti fotoaparat u svoje lice i, snagom samog uma, proizvesti fotografije udaljenih predmeta – na primjer znamenitih europskih gradova.  Vrlo brzo je privukao pažnju dr. Džula Ajzenbata, psihijatra iz Denvera koji je prihvatio da sistematski proučava Teda i njegov nesvakidašnji talenat.

Ajzenbat bi uz pomoć svojih pomagača, zadao neku temu, a Ted bi je morao fotografisati. Ted Serios je radio sa polaroidom; usmjerio bi kameru u sebe ili u sobu u kojoj su ga testirali, a dobivene fotografije ponekad su prikazivale prizore i mjesta daleko izvan Denvera, poput Trga Sv. Marka u Veneciji, Westmintersku opatiju u Londonu. Takvi uspjesi su bili rijetki tako da je Ajzenbat imao gomilu snimki svog ispitanika, lica grčevita od nastojanja da projecira svoje misli.

Na nastupima pio, urlao, skakao…

Pojava polaroid kamera uveliko je olakšala kontrolu “mislografskih” slika i doprinijela da rezultati eksperimenata budu vidljivi u roku od nekoliko sekundi. Interesantno je da nisu na svim fotografijama bile slike; neke su bile neprirodno bijele dok su druge bile neobjašnjivo crne, mada su osvjetljenje i drugi faktori u sobi bili uvijek istovjetni.

ted foto

Povremeno su se pojavljivali i neki zamagljeni motivi, ponekad dio Seriosova lica, a ponekad prepoznatljivi predmeti iz sobe u kojoj su vršeni eksperimenti.
To je bilo toliko nevjerovatno da je od samog početka ličilo na lukavu prevaru. Da bi proizveo svoje neobične fotografije, Serios je u početku samo gledao u kameru. Često se pojavljivao pijan, urlao je i padao u neku vrstu transa prije nego što bi kameru usmjerio prema sebi i “okinuo” mentalnu fotografiju. On bi ponekad koristio mali plastični cilindar čiji je jedan kraj pokriven običnim celofanom, a u drugim prilikama on bi jednostavano zarolao komadić papira.

Ipak, njegovi kritičari i skeptici su shvatili to kao nešto što ima drugačiju svrhu i za njih je to predstavljalo neku vrstu mađioničarevog šešira. Ipak, dva eminentna američka parapsihološka istraživača dr. О. G. Prat i dr. Ian Stivenson, koji su izvodili brojne testove sa Seriosom, otvoreno tvrde:

– Mi smo posmatrali Teda u preko 800 pokušaja i nikad nismo primjetili da nešto petlja ili se sumnjivo ponaša prilikom snimanja mislografija!…-
Neobjašnjiva predviđanja kao dokaz?

U maju 1965. Serios je proizveo 11 neznatno različitih mislografija nečega što je izgledalo kao stakleni izlog neke radnje. Na jednoj od njih je pisalo “Stari zlatni dućan” i jasno se vidjelo napisano krupnim slovima. Dvije godine nakon toga to mjesto je prepoznato kao radnja – Wells Fargo Express Office.

Ajzenbad kaže da se promjena imena nije mogla desiti kasnije od 1958. godine, a moguće i ranije. No, i pored nastojanja nije se uspjelo doći do bilo kakve fotografije te radnje iz njenih ranijih dana.

Mada Seriosove mislografije savršeno odgovaraju (osim imena) današnjem izgledu radnje, postoji neobična zamjena na jednoj slici slova “w” za “o”, tako da stoji “The Wld Gold Store”, “W” je tačno tamo gdje bi bilo da je napisano “Wells Fargo”.

Dr. Ajzenbad i neki drugi istraživači organizirali su eksperimentalnu sesiju 27. maja 1967. u Prirodnjačkom muzeju u Denveru u kome su bili okruženi neolitskim i paleolitskim eksponatima. Ideja je bila da Seriosova moć na filmu uhvati nešto što je staro nekoliko hiljada godina.

Serios je bio ubijeđen u uspjeh i počeo je da se koncentrira na prizor čovjeka koji pali vatru. I zaista, mislografije su zabilježile nekoliko neolitskih prizora, od kojih je najimpresivnija ona koja prikazuje neandertalca u čučećem položaju.
Uskoro nakon ove sesije Seriosove parapsihološke moći su počele jenjavati, i jedino što je mogao proizvesti bile su crne ili bijele slike bez raspoznatljivih figura. Činilo se kao da se radi o nekakvom upozorenju. Rekao je:

  • To je kao da se spusti zavjesa, i to ti je sve, burazeru.

I bio je u pravu, jer posljednja mislografija koju je pod nadzorom stručnjaka napravio u junu 1967. godine pokazala je sliku – zavjese koja se spušta!

(aura.ba/arhiva magazina Aura)

Komentari

komentara