Ovo su prave vježbe za vas ako previše “zurite u monitor”

Proučite nekoliko kornisnih savjeta i vježbi koji mogu pomoći za odmaranje očiju.

Naučna istraživanja su pokazala da čak 80 % ljudi koji svakodnevno rade na računalu imaju neke od simptoma kompjuterskog umora očiju. Nakon odmora stanje se vraća u normalu. Problem se manifestuje kroz crvenilo, peckanje i suhoću očiju, ali se ovi simptomi mogu ublažiti i spriječiti. Važno je da tokom rada na računalu imate običaj da s vremena na vrijeme odmarati oči. Preporučljivo je da se na svakih 30-ak minuta udaljite od računala i gledate u daljinu. Donosimo vam nekoliko vježbi i savjeta koji vam mogu pomoći prilikom odmaranja očiju.

Kruženje

Gore-lijevo-desno nekoliko puta, a zatim u suprotnom smjeru. Pazite samo da ne pomičete glavu jer je važno da tokom ove vježbe oči budu jedine u pokretu.

Pogled

Kružite očima gledajući prvo krajnji lijevi ugao gore pa zatim krajnji ugao dolje pa onaj dolje desno i na kraju lijevo. Vježbu ponovite nekoliko puta pa zatim u suprotnom smjeru. Glavu ne smijete pomicati, a orijentirajte se prema kutovima zida koji se nalazi iza vas.

Trepćite

Prilikom sjedenja za računalom ljudi trepću tri puta manje od normalnog. Treptanjem suzne žlijezde stvaraju suze koje vlaže oko i štite od suhoće. Trepćite češće.

Rasvjeta

Za odmornije oči i veću produktivnost važna je i odgovarajuće prilagođena rasvjeta. Trebalo bi izbjegavati neonske lampe, a prostorija u kojoj se radi trebala bi biti upola manje osvijetljena nego što je to u većini današnjih kancelarija. Treba izbjeći refleksiju svjetla sa strane (bilo od sunca ili lampe) na ekranu.