Ovo su namirnice koje će štitnjaču dovesti u red

U liječenju hipotireoze izuzetno je važna promjena načina života koja uključuje svakodnevnu fizičku aktivnost, opuštanje, učenje tehnika suočavanja sa stresom i ishranu bogatu materijama koje podržavaju normalan rad hormona žlijezde


Jod – učestvuje u sintezi hormona štitaste žlijezde i njen je sastavni dio. Nekada je glavni uzrok hipotireoze bio nedostatak joda u hrani (i dalje prisutan u nerazvijenim zemljama). Jod se nalazi u morskoj ribi, plodovima mora i algama, u mlijeku i mliječnim proizvodima, ćuretini, bijelom luku, spanaću, blitvi, kupusu, krompiru…

Kod problema sa štitastom žlijezdom svakako se treba savjetovati s ljekarom o uzimanju joda. Na primjer, više joda poželjno je kad je štitasta žlijezda iscrpljena zbog stres sindroma, ali uzimanje joda ne preporučuje se ako je žlijezda tretirana radioaktivnim jodom ili ako postoji jaka hronična upala štitaste žlijezde.
Za zdravlje štitaste žlijezde poželjni su sljedeći nutrijenti:

Selen – nalazi se u pečurkama, morskim rakovima, bakalaru, tuni, telećoj jetri, brazilskim orasima, sjemenkama suncokreta, cijelim žitaricama

Gvožđe – prirodni izvori su crveno meso, teleća jetra, riba, jaja, orašasti plodovi, sjemenke bundeve, spanać, blitva, kelj, kupus

Kalcijum – ima ga u zelenom lisnatom povrću, brokoliju, mlijeku i mliječnim proizvodima, repi, sardeli, lososu, školjkama, zobi, mahunarkama, orašastim plodovima

Cink – sadrže ga teleća jetra, crveno meso, šampinjoni, spanać, tikvice, špargla
Vitamin E – nalazi se u pšeničnim klicama, hladno cijeđenim biljnim uljima, orasima, bademima, lješnicima, sjemenkama suncokreta, šparglama, paradajzu, avokadu, zelenom lisnatom povrću

Omega-3 masne kiseline – sardela, inćuni, losos, tuna, alge, laneno i maslinovo ulje, orasi

Probiotici ili takozvane dobre bakterije – nalaze se u kefiru i drugim vrstama fermentisanih proizvoda

Vitamin D – iako je u manjoj količini prisutan u nekim namirnicama (npr. u masnijoj morskoj ribi, jajima i mliječnim proizvodima), kao osnovni izvor vitamina D preporučuje se umjereno izlaganje suncu jer pritom tijelo samo proizvodi taj vitamin.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!