Ovo su najgore namirnice za zdravlje vaše kose

Sjajna kosa puna volumena i zanose kovrče pokazatelji su zdravlja, baš kao i zdravi nokti.

Postoji način i kako postići i održati zdravu kosu, a on počinje s tvojim tanjirom; kao i svaka zdrava odluka u tvom životu, i ova kreće od prehrane. Imaš li ispucalu i suhu kosu, ovo su namirnice koje bi ovoga trena trebala izbaciti s dnevnog menija i umjesto njih uvesti neke nove:

Slatkiši
Kada jedeš nešto što je prepuno šećera ili je napravljeno od rafiniranog brašna poput bijelog kruha, to uzrokuje drastični porast razine šećera u tvojoj krvi, od čega inzulin naglo ‘skoči’ i potakne tvoje tijelo na otpuštanje veće količine hormona androgena.

Proteini životinjskog porijekla
Dijete bazirane na velikom unosu mesa mogu pomoći u mršavljenju, ali će ti naštetiti kosi. Iako su proteini esencijalni u izgradnji zdravog vlasišta, ne smije se pretjerati u unosu onih životinjskog porijekla.

Vrlo je bitan unos cistina, aminokiseline iz koje se razvija keratin, sastavni protein vlasi. Može se pronaći u brokuli, pšeničnim klicama i crvenim paprikama.

Za jaču kosu preporučuje unos željeza iz goveđeg, pilećeg i ribljeg mesa. A ako si vegetarijanka, grahorice i lisnate zelene salate također su dobar izvor željeza.

Cink pak unesi kroz morske plodove poput školjki, a pomoći će i cjelovite žitarice.

Riba bogata živom
Jedeš li puno ribe koja je bogata omega-3 masnim kiselinama, to će pomoći reduciranju upalnih procesa u tijelu i pomoći kod rasta kose.

Samo moraš pripaziti da to nije riba s visokim udjelom žive, poput sabljarke, jer to može uzrokovati gubitak kose. Radije se odluči za losos, tunu i halibut bogat magnezijem.

Previše alkohola te i dehidrira, što automatski isušuje i tvoju kosu, čini ju krhkom i sklonom pucanju.

Masna hrana
Hrana koja je bogata zasićenim mastima i hidrogeniranim uljima ti može začepiti pore, čak i na tjemenu. To može dovesti do gubitka kose, za što su krivci trans masti koje sadrže na primjer krekeri.

Što bi trebala jesti za zdravlje kose?
Povećaj unos cimeta koji pomaže cirkulaciji, i na tvome tjemenu. To znači da ćeš folikule kose lakše opskrbiti hranjivim tvarima i potaknuti ju da raste brže i zdravije.

Hranjivo, narančasto povrće i voće poput batata, tikve, bundeve, manga, pa čak i guave odlično je za zdravlje tvoje kose. Bogato je beta karotenom (vitaminom A), koji pomaže tjemenu lučiti sebum, zdravo ulje koje tvojoj kosi daje sjaj i hidraciju.