OVO SU MITOVI O MRŠAVLJENJU: NEMOJTE IH PRIMJENJIVATI

Oni pogrešni mogu imati suprotan efekat.

Postoje mitovi o mršavljenju koji mnogi prihvataju i praktikuju. Neki od najgorih mitova su sljedeći:

  1. Ako ne jedem ugljikohidrate, smršat ću

Nema zdrave dijete bez ugljikohidrata. Američki prehrambeni vodič savjetuje tri modela prehrane: zdravi zapadnjački model, mediteranski i zdravi vegetarijanski model. Temelj svih triju je hrana bogata ugljikohidratima, poput povrća, grahorica, voća, cjelovitih žitarica. Uostalom, vlakna su ugljikohidrati – želite li i njih izbaciti iz prehrane?

  1. Za mršavljenje je potrebno gladovati

Ovo je vjerojatno najgori mit. Preskakanje obroka i gladovanje dovest će do frustriranosti, brzog odustajanja od dijete i brzog povratka izgubljenih kila. A možete se i razboljeti. Glavno pravilo svake dijete glasi: Ne preskači obroke! Ako se izgladnjujete, organizam će usporiti metabolizam kako bi sačuvao gorivo potrebno za napore.

A kad više ne budete mogli izdržati, vjerojatno ćete se prejesti, ali ne povrća. Umjesto toga, uzmite mali obrok svaka tri do četiri sata tokom dana, poželjno nemasne proteine, povrće i voće (npr. jogurt i bobičasto voće, mrkvu i hummus). Ako vam to nije privlačno, znači da niste zapravo gladni, nego da žudite za nečim (nezdravim).

  1. Ako izbacim masti, lakše su smršati

Izbacivanje masnoća ne vodi gubitku težine, nego često upravo debljanju. Od hrane koja sadrži zdrave masnoće nećete nakupiti masne naslage – ona će vam ubrzati metabolizam i pomoći u mršavljenju.

Ljudi koji izbace masti iz prehrane obično ih nadomještavaju šećerom i rafiniranim žitaricama, čime usporavaju metabolizam, pokreću upalu, dižu inzulin i slažu masnoće na trbuhu. Kako biste to izbjegli, birajte zdrave masnoće – avokado, ekstra djevičansko maslinovo ulje, sjemenke lana i konoplje, orahe, losos.

  1. Nije važno što jedem dok god ograničavam kalorije

Važno je što jedete. Brojenje kalorija potiče nas da se brinemo samo o količini, ne i o kakvoći. A pati li kvaliteta prehrane, patit će i zdravlje. Jest ključno uzimati primjerenu količinu kalorija u skladu s potrošnjom, ali isto tako je ključno paziti na njihov sastav. Namirnice koje drže stabilnu razinu šećera duže nas drže sitima i smanjuju vjerojatnost za prejedanje.

  1. Bezglutenska prehrana je metoda mršavljenja

Bezglutenska prehrana nužna je za osobe s celijakijom i njihov jedini lijek. Provodi li se pravilno, s neprerađenom hranom, može dovesti do gubitka kilograma, ali ona nije strategija za mršavljenje. Mnogi komercijalni bezglutenski proizvodi imaju više kalorija i ugljikohidrata od “običnih” te tako mogu potaknuti debljanje. Često imaju i manje vlakana pa čovjek nakon obroka nije sit i zadovoljan, što može voditi pretjeranom jedenju.

  1. Ukusna hrana deblja, a ona koja je zdrava nije ukusna

Mislite li da je zdrava hrana bljutava, a prerađena, prezaslađena i premasna ukusna, onda vaši okusni pupoljci trebaju podešavanje. Hrana s puno aditiva, šećera i nezdravih masnoća može poremetiti vaše čulo okusa. Zato se treba poigrati začinima i sjemenkama – njih barem ima mnogo.

  1. Smršat ću samo ako žestoko vježbam

To nije tačno, uspješno mršavljenje ovisi o manjim promjenama kojih ćete se moći lako držati dulje vrijeme. Odraslima se preporučuje barem dva i pol sata umjerene tjelesne aktivnosti sedmično, uz primjerenu dijetnu prehranu.

Često u želji da što prije dođemo do željenih rezultata prenaglo opteretimo svoje tijelo i priuštimo si sportske povrede za koje nam nerijetko treba i pomoć liječnika. Treba imati umu da saniranje sportskih ozljeda (i bilo kakvih drugih povreda) nije besplatno te je zato dobro imati dopunsko zdravstveno osiguranje, piše portal Živim.hr.

error: Content is protected !!