OVIH DESET NAMIRNICA LOŠE UTJEČE NA MOZAK!

Za pripremu zdravog i obilnog oboroka mnogi zasposleni ljudi nemaju vremena, a nekada, budemo realni, niti volje. Iako je vrlo važno što jedemo, jasno je da uz današnji tempo života nije moguće nekoliko sati dnevno izdvajati za promišljanje, kupovinu i kuhanje ručka ili večere po preporukama liječnika, no jedno je sigurno – neke namirnice bolje je izbjegavati, a pogotovo one koje mogu loše utjecati na vaš mozak.

Ovih deset namirnica  loše utječu na rad najvažnijeg organa vašeg tijela.

1. Margarin
Velike količine trans masnih kiselina, koje sadrži margarin, nisu dobre za srce i krvožilni sustav, a istraživanja su pokazala da mogu narušiti i moždane funkcije. Ovo se pogotovo odnosi na starije osobe koje su u krvi imale visoke razine elaidinske kiseline pa samim time imaju veću vjerojatnost za razvoj demencije.

2. Punomasni mliječni proizvodi
Mliječni proizvodi poput maslaca i masnih sireva nisu najbolji izbor kada je u pitanju zdravlje mozga, jer su puni zasićenih masti. Zbog toga je bolje birati mlijeko, jogurt, svježi sir i druge mliječne proizvode koji imaju manji udio masnoće.

3. Alkohol
Jedna čaša vina ili piva nije ‘zlo za organizam’, no velike količine alkohola jesu. Što više ‘posežete za češicom’, to ćam vam biti teže obraditi nove informacije ili zapamtiti stvari. Alkohol također može uzrokovati osjećaj zbunjenosti i depresije.

4. Gazirani i zaslađeni napitci
Pića koja sadrže dodane šećere također nisu ‘prijatelj mozga’. Istraživanja su pokazala piju puno gaziranih pića, zaslađenih čajeva i drugih slatkih napitaka imaju mnogo veću vjerojatnost da će imati problema s pamćenjem.

5. Pomfrit i druga pržena hrana
Znanstveno je dokazano da ljudi koji jedu puno pržene i prerađene hrane imaju lošiji rezultat na testovima koji mjere sposobnosti razmišljanja. Takva hrana uzrokuje upalu, koja može oštetiti krvne žile koje opskrbljuju mozak krvlju, a mogu oštetiti i sam mozak.

6. Krofne
Kako su i pržene i pune šećera, ova poslastica nikako nije dobra kada je u pitanju zdravlje mozga, a istraživanja su povezala visoku razinu šećera u krvi s demencijom. Još gore, većina krofni sadrži i trans masne kiseline.

7. Bijeli hljeb i bijela riža
Rafinirani ugljikohidrati mogu povećati razinu šećera u krvi. Nakon prevelike konzumacije rafiniranih ugljikohidrata se možete osjećati omamljeno. Osim toga, preveliki unos rafiniranih ugljikohidrata može povećati rizik od Alzheimerove bolesti, pogotovo kod osoba koje imaju genetske predispozicije za to.

8. Crveno meso
Crveno meso sadrži puno zasićenih masti, što je loše za vaše srce, kao i za mozak. Ograničavanje unosa crvenog mesa je jedno od ključnih načela MIND dijete, programa prehrane čiji je cilj održavanje zdravog pamćenja i razmišljanja. Umjesto crvenog mesa, odaberite izvore proteina koji su dobri za mozak, a to su većina vrsta ribe, nemasna perad i grah.

9. Sabljarka i tuna
Riba se općenito smatra zdravom namirnicom, pogotovo vrste ribe poput lososa koje sadrže omega 3 masne kiseline. Međutim, neke vrste riba bi trebalo konzumirati u ograničenim količinama. Sabljarka, tuna i druge velike ribe, nažalost, nerijetko imaju visok udio žive koja je neurotoksin, što znači da je otrovna za mozak i može dovesti do gubitka pamćenja i lošijih kognitivnih sposobnosti kod starijih osoba.

10. Gotovi umaci, preljevi i marinade
Kada kupujete gotove proizvode, uvijek pažljivo pročitajte sastav na poleđini proizvoda. Većina umaka, preljeva i marinada ima iznenađujuće velike količine kukuruznog sirupa, koji sadrži visok udio fruktoze. Nekada su umaci koje sami pripremite ipak najbolji odabir za vaše zdravlje.