Ovih 10 namirnica morate da imate na tanjiru: snižavaju holesterol, čuvaju vam srce…

Zdravlje srca zahtjeva izbjegavanje brze i prerađene hrane, ali ne samo to. Pravilnim odabirom onoga što jedete možete sniziti nivo holesterola, krvni vritisak i izbjeći različite vrste upala.

 

1. Ovas i ječam

Ove žitarice sadrže posebno vlakno – beta-glukan, koje u ishrani ima mnogo pogodnosti za ljudsko zdravlje. Beta-glukan, prema istraživanjima, povoljno uteče na imunitet i predstavlja korisnu zaštitu za pacijente podvrgnute zračenju i hemoterapiji. Jedna od njegovih važnijih uloga je i snižavanje holesterola, koje je od posebne važnosti za zdravlje srca.

2. Losos i deblje ribe

Riblje ulje je bogato omega-3 masnim kiselinama, koje su veoma važne za zdravlje srca. Ribe bogate omega-3 masnim kiselinama su: losos, tuna, haringa, kao i rakovi.

3. Tamno lisnato povrće

Zelena salata, spanać i kelj bogati su vitaminima A, C, E i K, i sadrže antioksidanse koji pomažu oslobađanju toksina iz organizma. Zbog velike količine kalcijuma, magnezijuma i kalijuma, ovo povrće je veoma važno kada je zdravlje srca u pitanju.

4. Orašasti plodovi i sjemenke

Nesoljene sjemenke i orašasti plodovi imaju mnogo kalijuma, magnezijuma i drugih minerala koji su poznati saveznici u snižavanju krvnog pritiska. Orasi, pekan orasi, bademi, laneno sjeme, makadamski orasi i lješnjaci  su veoma dobar izbor. Orasima imaju visok udio omega-3 masnih kiselina.

5. Repa

Repa sadrži puno azot-monoksida, pa pomaže otvaranju krvnih sudova i smanjenju krvnog pritiska. Studija sprovedena u Australiji, pokazala je da je kod muškaraca i žena, koji su ispitivani, u roku od šest sati značajno snižen sistolni (gornji) krvni pritisak, nakon unosa 500 grama (dvije i po šolje) soka od repe.

6. Avokado

Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of the American Heart Association pokazalo je da zamjena zasićenih masnoća jednim avokadom dnevno može da dovede do smanjenja krvnog pritiska i do 13,5 miligrama po decilitru.

7. Maslinovo ulje

Zasićene masne kiseline su glavni sastojak mediteranske ishrane. Ona poboljšava zdravlje srca i mozga, smanjuje rizik od raka dojke i povećava dugovječnost.

8. Mahunarke

Nijedan spisak hrane dobre za srce ne bi bio potpun bez mahunarki: svih vrsta pasulja, sočiva, leblebija i crno-crvenih grašaka.

9. Mliječni proizvodi snižene masnoće

Iako se može činiti pomalo čudnim to što se mliječni proizvodi nalaze u spisku vrhunskih zdrave hrane za srce, naučnici navode da sir i jogurt mogu biti od pomoći kod smanjenja krvnog pritiska.

10. Uravnotežena ishrana sa niskim procentom natrijuma

Stručnjaci, generalno, tvrde da se treba fokusirati na zdravu hranu svih vrsta i boja.

Komentari

komentara